۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۴

سوره نیلوفر یکی از متون دینی بودائیان است که انسان‌ها را به نکات اخلاقی و چگونگی رهایی از رذایل و صفات منفی دعوت می‌کند.

انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب به زودی کتابی با عنوان «آیین بودا در سوره نیلوفر» را به چاپ می‌رساند. سعید زارع، مدیرمسوول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با اعلام این موضوع عنوان کرد: این کتاب، اثری از «نیکیو نیوانو» است که «ع. پاشایی» آن را به زبان فارسی ترجمه کرده است. این نوشتار آموزه‌های اخلاقی دین بودا را بیان می‌کند.

وی با تاکید بر این که « ما با انتشار این کتاب، دین بودا را ترویج نمی‌کنیم» گفت: همان‌گونه که در دین اسلام نیز به آموزش به ویژه یادگیری نکات اخلاقی توصیه شده است، با انتشار این اثر که در شمار متون تخصصی بودایی به شمار می‌آید، می‌خواهیم چگونگی دوری از رذایل و نزدیک شدن به صفات اخلاقی شایسته و انسانی را یادآور شویم.

زارع درباره محتوای اثر تصریح کرد: به اعتقاد نویسنده اثر، از آنجا که گل نیلوفر، گیاهی است که در برکه یا مرداب‌ها رشد می‌کند که اغلب مکان‌های تمیزی نیستند، با این وجود گلی بسیار زیبا، پاک و تمیز است. با الگوگیری از رشد این گیاه، انسان‌هایی که در محیط‌های آلوده و نامناسب زندگی می‌کنند نیز می‌‌توانند با افزایش توانمندی‌ها، برای داشتن زندگی سالم و انسانی به موفقیت برسند.

مدیر مسوول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به این که پیش‌بینی می‌شود این کتاب تا پایان هفته آتی روانه بازار نشر شود، گفت: قرار است کتاب «آیین بودا در سوره نیلوفر» در قطع وزیری و حجمی معادل 706 صفحه منتشر و روانه بازار نشر شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =