دکتر مینو محرز تصریح کرد : طبق آخرین آمار جمع آوری شده، تعداد 20 هزار و 500 مورد مبتلا به بیماری ایدز تاکنون در کشور شناسایی شده اند اما تخمین زده می شود آمار واقعی مبتلایان به این بیماری 10 برابر آمار اعلامی باشد.

به گزارش خبرآنلاین دیگر اظهارات رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران در گفت و گو با روزنامه مردم سالاری بدین قرار است :


• 73 درصد موارد شناسایی شده در کشور بین 25 تا 44 سال سن دارند.

• موج سوم انتقال ایدز از طریق جنسی شروع شده و اطلاع رسانی در این مورد امری حیاتی است.

• در بخش بیماریهای عفونی بیمارستان امام خمینی که مهمترین مرکز درمان بستری این بیماران در کشور است، معمولا 2 تا 3 بیمار بستری داریم که عموما از زندانها به این بیمارستان آورده می شوند.

• سایر کشورها توانسته اند تا حدودی افزایش این بیماری را کنترل کنند چون آن را انکار نمی کنند. انکار، بدترین کار است.

• آمریکا و کشورهای غربی توانستند خیلی سریع با آموزش عمومی در این زمینه این بیماری را کنترل کنند و برعکس کشورهای اروپای شرقی، آسیای میانه و آفریقا بیشترین رشد این بیماری را دارند. ما باید در این مورد با جوانانمان صریح صحبت کنیم و از نصحیت کردن بپرهیزیم.

گویا مسوولان براین باورند که بحث در مورد ایدز به ترویج بی بند و باری جنسی و تنش در جامعه منجر می شود اما لازم است آنها بدانند سکوت در مورد این بیماری و اطلاع رسانی نکردن عامل تنش و رشد این بیماری است و باید این نگرش منفی عوض شود.

بر اساس آمار موجود حدود 62 درصد مبتلایان به این ویروس در ایران معتادان تزریقی هستند بعد از تزریق ، درصد افرادی که از طریق رابطه جنسی به ویروس ایدز مبتلا می شوند در مقایسه با کل مبتلایان روز به روز در حال افزایش است.

• یکی از مهمترین روش های پیشگیری از بیماری ایدز استفاده از کاندوم در رابطه جنسی است، اما ما هنوز برای آموزش این مطلب ساده و بیان صریح آن به مردم مشکل داریم، مسائل جنسی را نمی توان انکار کرد بلکه باید آموزش درست مسائل مربوط به غریزه جنسی را به مردم آموزش داد.

• در کشور ما هنوز کودکان زیادی آلوده به این ویروس به دنیا می آیند و با وجود آنکه استفاده از امکانات تحصیل رایگان حقوق اولیه و مسلم هر کودکی است کودکان مبتلا به ایدز در ایران در ابتدا از رفتن به مدرسه محروم می شدند که البته این مشکل تا حدودی مرتفع شده است. متاسفانه بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان از معاینه این کودکان به دلیل ناآگاهی و نگرش نادرست خودداری می کنند اما ما با تلاش و پیگیری های فراوان توانستیم اولیای مدارس را برای پذیرش دانش آموزان مبتلا به ایدز متقاعد کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =