۰ نفر
۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۱

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در گذر زمان، فاصله صنعت با وضعیت روز آن در دنیای خارج آن‌قدر زیاد می‌شود که دیگر چاره‌ای جز بستن کامل بازار و ممنوعیت واردات و رقابت و یا افزایش شدید تعرفه کالای ورودی باقی نمی‌ماند.

فربد زاوه در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: صنعت خودرو در ایران از بیماری مزمن دخالت دولتی به شدت رنج می‌برد. این رویه مدیریتی و تلاش بر حفظ آن، مهم‌ترین عامل عدم رشد و توسعه واقعی و پایدار است.

وی افزود: وقتی بنا نیست حیات و سودآوری در فضای رقابتی بازار تعیین تکلیف شود و می‌شود با کمک فشارهای دولتی به بهانه مفاهیمی مانند خودکفایی و اشتغال و ارزبری، شرایط را به گونه‌ای تغییر داد که به ظاهر صنعت سودآور باشد و نیازی به دینامیک بودن مجموعه‌ها و حرکت در راستای توسعه واقعی و توجه به فرایندهای تحقیق و توسعه و نوآوری و تداوم سرمایه گذاری وجود نخواهد داشت.

این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: در این مدل مدیریتی تنها لازم است مدیران ارشد دولتی، با آمار و ارقامی که ممکن است با واقعیات هم فاصله قابل توجه‌ای داشته باشند، راضی شوند و نقش مصرف‌کننده و مشتری در آن ناچیز است.

زاوه متذکر شد: بر این اساس، در گذر زمان، فاصله صنعت با وضعیت روز آن در دنیای خارج آن‌قدر زیاد می‌شود که دیگر چاره‌ای جز بستن کامل بازار و ممنوعیت واردات و رقابت و یا افزایش شدید تعرفه کالای ورودی باقی نمی‌ماند. روندی که سال‌هاست شاهد آن هستیم.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا EU ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    3 0
    به همین بهانه های کذایی چند صد نفر عزیزانشون رو از دست دادن ... توی خودرویی مثل پراید ... که کاش هیچ وقت وارد این کشور نمیشد