به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس :

67 درصد حاملان ویروس ایدز در جنوب صحرای آفریقا زندگی می کنند.

برنامه توسعه سازمان ملل متحد، آمار مبتلایان به ویروس ایدز در جهان را حدود 33 میلیون و 400 هزار نفر اعلام کرد و نوشت، 22 میلیون نفر از مبتلایان در مناطق جنوب صحرای آفریقا زندگی می کنند.

براساس این گزارش، دو میلیون و 700 هزارنفر از مبتلایان به ویروس ایدز به تازگی به آمار کل مبتلایان اضافه شده اند و در مجموع 50 درصد از مبتلایان را زنان تشکیل می دهند. این آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ایدز را برای سال 2008 حدود دو میلیون نفر دانست و افزود، از مجموع آمار حاملان ویروس ایدز، چهار میلیون و 200 هزار نفر در جنوب و جنوب شرق آسیا، 740 هزار نفر در شرق آسیا، یک میلیون و 700 هزار نفر در آمریکای لاتین، 230 هزار نفر در حوزه دریای کارائیب، یک میلیون و200 هزار نفر در آمریکای شمالی و 730 هزار نفر در اروپای مرکزی و غربی زندگی می کنند. در این گزارش، آمده است در سال 2007 از مجموع یک و نیم میلیون فرد مبتلا به ویروس ایدز در اروپای شرقی و آسیای مرکزی، 69 درصد در روسیه و 29 درصد در اوکراین زندگی می کردند.

این گزارش همچنان منطقه جنوب صحرای آفریقا را بدترین منطقه در جهان از نظر آمار مبتلایان به ویروس ایدز خواندو نوشت، 67 درصد از مبتلایان جهان در این منطقه زندگی می کنند ضمن اینکه آمار کودکان مبتلا به ویروس ایدز در این منطقه، 90 درصد کل کودکان مبتلا در جهان است.

در این گزارش به آمار مبتلایان در خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره شد و آمده است، کنترل خوبی که در این منطقه برای شناسایی مبتلایان وجود دارد سبب شد تا آمار مبتلایان اندک باشد. این گزارش ابتلا به ویروس ایدز در ایران را 15 تا 23 درصد در مردان دانست و نوشت، علت اصلی ابتلا در ایران، از طریق تزریق است چنانچه این عامل در کشورهای لیبی، الجزایر، مغرب و سوریه نیز از عوامل اصلی است.

گزارش دیگری که اخیرا سازمان ملل متحد در یکی از کنفرانس های منطقه ای منتشر کرده است، نشان می دهد، خاورمیانه و شمال آفریقا از مناطقی است که چندان در معرض خطر گسترش ایدز قرار ندارد، چرا که از 25 سال گذشته که ویروس ایدز کشف شده است، آمار ابتلا به این ویروس در بین ساکنان این مناطق با توجه به میانگین جمعیت آنان، بسیار اندک بوده است. این گزارش مجموع مبتلایان به ایدز در خاورمیانه و شمال آفریقا را برای سال 2008 نزدیک به 412 هزار نفر عنوان کرد و نوشت، اما این آمار در سال 2001حدود 270 هزار نفر بوده است.

این آمارها در شرایطی منتشر می شود که قرار است هجدهمین کنفرانس مبارزه با ایدز امروز در وین برگزار شود. در کنفرانس شش روزه وین راههای مبارزه با این بیماری و دستاورهای علمی و پزشکی برای مهار آن بررسی می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =