در مقابل باشگاه نفتی تگزاس-مرکز پررونق منطقه شیل پرمن-یک تابلوی بزرگ الکترونیکی به نمایش گذاشته شده با دو عنوان: قیمت نفت و تعداد دکل های نفتی فعال.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بلومبرگ،سال گذشته،هر دو عدد به صعود رسیدند؛ زیرا کاهش تولید نفت اوپک سبب افزایش قیمت ها شد و در نتیجه میزان دکل های حفاری فعال در ایالات متحده افزایش یافت.

اما عامل دوم(دکل های حفاری) به نوعی تهدید برای عامل اول بود.با افزایش تعداد چاههای تولید نفت در یکسال گذشته،تقریبا تولید نفت ایالات متحده به بیش از 10 میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین حد نسبت به سال 1970 است.این افزایش به نوبه خود موجب تهدید قیمت نفت شده و البته برنامه های اوپک را هم مختل می کند.

بسیاری از تحلیلگران و مدیران نفتی می گویند که میزان نفت شیل بسیار زیاد است و در سال 2018 تولید این نفت بازهم بیشتر خواهد شد.

دیوید گارزا مدیر اجرایی یک شرکت نفتی می گوید:انگیزه شرکت های نفتی برای تولید بیشتر بالاست.

سازمان شرکت های صادرکننده نفت تقریبا یک دهه است که با نفت شیل آمریکا در حال مبارزه است.در چند سال اول این رقابت با تولید بیشتر،شیل را وادار به عقب نشینی کرد، اما در سال 2014 به دنبال عرضه بیش از اندازه نفت به بازار،قیمت نفت ناگهان رو به کاهش گذاشت و به کمتر از 30 دلار در هر بشکه رسید.اوپک ناچار شد که تولید نفت خود را برای مدت دو سال کاهش دهد تا قیمت ها را احیا کند.

عبدلله سالم العبادی دبیرکل پیشین اوپک می گوید: من نمی دانم که با نفت شیل چگونه قرار است کنار بیاییم.

پس از کاهش قیمت ها،اوپکی ها تلاش کردند که با رقبای خود وارد مذاکره شوند.با وجود برگزاری جلسات بسیار پشت درهای بسته و البته دعوت های شام،همچنان تولید نفت اوپک رو به افزایش است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =