این گزارش مجموع مبتلایان به ایدز در خاورمیانه و شمال آفریقا را برای سال 2008 چهارصد و دوازه هزار نفر عنوان کرد و نوشت، اما این آمار در سال 2001دویست و هفتاد هزار نفر بوده است.

واحد مرکزی خبر نوشت:

برنامه توسعه سازمان ملل متحد، آمار مبتلایان به ویروس ایدز در جهان را حدود 33میلیون و 400 هزار نفر اعلام کرد و نوشت، 22میلیون نفر از مبتلایان در مناطق جنوب صحرای آفریقا زندگی می کنند. براساس این گزارش، دو میلیون و 700هزارنفر از مبتلایان به ویروس ایدز به تازگی به آمار کل مبتلایان اضافه شده اند و در مجموع 50درصد از مبتلایان را زنان تشکیل می دهند. ا

ین آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ایدز را برای سال 2008حدود دو میلیون نفر دانست و افزود: از مجموع آمار حاملان ویروس ایدز، چهار میلیون و 200هزار نفر در جنوب و جنوب شرق آسیا، 740هزار نفر در شرق آسیا، یک میلیون و 700هزار نفر در آمریکای لاتین، 230هزار نفر در حوزه دریای کارائیب، یک میلیون و 200هزار نفر در آمریکای شمالی و 700و سی هزار نفر در اروپای مرکزی و غربی زندگی می کنند.

در این گزارش آمده است در سال 2007از مجموع یک و نیم میلیون فرد مبتلا به ویروس ایدز در اروپای شرقی و آسیای مرکزی، 69 درصد در روسیه و 29 درصد در اوکراین زندگی می کردند. این گزارش همچنان منطقه جنوب صحرای آفریقا را بدترین منطقه در جهان از نظر آمار مبتلایان به ویروس ایدز خواندو نوشت، 67درصد از مبتلایان جهان در این منطقه زندگی می کنند ضمن اینکه آمار کودکان مبتلا به ویروس ایدز در این منطقه، 90درصد کل کودکان مبتلا در جهان است.

 این گزارش ابتلا به ویروس ایدز در ایران را 15تا 23درصد در مردان دانست و نوشت، علت اصلی ابتلا در ایران، از طریق تزریق است چنانچه این عامل در کشورهای لیبی، الجزایر، مغرب و سوریه نیز از عوامل اصلی است. به گزارش خبرگزاری شینهوا، گزارش دیگری که اخیرا سازمان ملل متحد در یکی از کنفرانس های منطقه ای منتشر کرده است، نشان می دهد، خاورمیانه و شمال آفریقا از مناطقی است که چندان در معرض خطر گسترش ایدز قرار ندارد، چرا که از 25 سال گذشته که ویروس ایدز کشف شده است، آمار ابتلا به این ویروس در بین ساکنان این مناطق با توجه به میانگین جمعیت آنان، بسیار اندک بوده است.

 این گزارش مجموع مبتلایان به ایدز در خاورمیانه و شمال آفریقا را برای سال 2008 چهارصد و دوازه هزار نفر عنوان کرد و نوشت، اما این آمار در سال 2001دویست و هفتاد هزار نفر بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =