ایسنا نوشت: در حالی 25 ساعت از حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو می‌گذرد که نیروهای آتش نشانی هنوز هم در حال اطفای حریق هستند.

ساعت 10 صبح روز گذشته حریقی در طبقه منفی چهار ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو واقع در ضلع شمالی میدان ولیعصر به سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام شد و بلافاصله نیروها برای اطفای حریق به محل آمدند.

آتش نشانان با اینکه یکبار حریق را خاموش کردند؛ اما مجددا حریق در طبقه منفی چهار ظاهر شد و تلاش برای اطفای حریق دوباره ادامه دارد.

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی با بیان اینکه قفسه‌های فشرده و در هم تنیده طبقه منفی چهار که آرشیو اسناد و مدارک بوده است سبب شده که اطفای حریق به کندی صورت گیرد، گفت: از سقف طبقه منفی سه، حفره‌هایی برای نفوذ به طبقه منفی چهار ایجاد شده و آتش‌نشانان در گروه‌های پنج نفره و برای دقایقی به دل آتش رفته و نسبت به اطفای حریق اقدام می‌کنند.

مقیمی استاندار تهران شب گذشته نیز به محل حادثه آمده و از صبح امروز نیز فرهادی فرماندار تهران و تورک معاون دادستان تهران در محل حادثه حضور دارند.

مأموران نیروی انتظامی با بستن کوچه ملایی و شهامتی سه حلقه عملیاتی ایجاد کرده و اجازه ورود مردم و خبرنگاران را به داخل کوچه به دلیل مسائل امنیتی نمی‌دهند. این در حالیست که از شب گذشته نیز با ابلاغیه آتش نشانی و هماهنگی با سازمان‌های مختلف ساختمان‌های اطراف تا شعاع 100 متری تخلیه شده است.

 از دقایق ابتدایی صبح نیز برق، آب و گاز محدوده برای تسهیل در امدادرسانی قطع شده و لحظاتی پیش نیز ماموران موتورسوار یگان امداد به محل حادثه وارد شدند و این در حالیست که نمایندگان اداره برق، گاز و ... نیز در محل حادثه حضور دارند.

دقایقی پیش پرورش مدیرعامل سازمان آب نیز به محل حادثه آمد. حضور مردم و کسبه در اطراف حادثه امدادرسانی را با کندی مواجه کرده به گونه‌ای که نیروهای پلیس بارها از مردم درخواست کردند که محل حادثه را ترک کنند.

آب و برق، برقرار است

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: در آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو، برق حرارتی قسمتی از اسناد راکد دچار حریق شده و تمامی اسناد مهم و طبقه‌بندی شده روز گذشته از محل تخلیه شده است.

ستار محمودی که در محل حادثه حضور داشت با بیان اینکه طبقه منفی ۴ ساختمان شرکت تولید برق حرارتی مربوط به بایگانی اسناد راکد بوده، اظهار داشت: تمامی اسناد طبقه‌بندی شده و مهم این ساختمان دارای نسخه پشتیبان است و روز گذشته با وقوع حریق، تمامی سرورها و اسناد طبقه‌بندی شده قبل از گسترش آتش از ساختمان خارج شده است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر اسناد و مدارک هیچ نگرانی وجود ندارد، ادامه داد: ساختمان از جهات مختلف تحت کنترل است و به موقع تخلیه شده است و تمامی اسناد و پرونده‌ها به ساختمان‌های دیگر منتقل شده است.

محمودی با اشاره به فعالیت گروه‌های آتش‌نشان برای اطفای حریق گفت: آتش‌نشانان به شدت درگیر کنترل حرارت و دود ساختمان هستند و مقداری کاهش حرارت نیز ایجاد شده است.

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: آب و برق منطقه کاملا برقرار است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آخرین وضعیت تلاش برای غلبه بر اتش ساختمان وزارت نیرو

رییس آتش‌نشانی درباره اطفاي عمليات گفت: زمان دقیق پایان عملیات مشخص نیست، احتمالا عملیات تا آخر شب ادامه داشته باشد.

او تاكيد كرد: نیروهای ما به طبقات منفی که یکی از کانون‌های اصلی آتش‌سوزی‌ست نفوذ کرده‌اند و در حال حاضر با توجه به خطر ریزش عملیات به صورت اتوماتیک پیش می‌رود.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    0 0
    نگران نباشید مسئولین بیدارند