آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد جامعه محور خبر داد و گفت: در این کارگاه آموزشی کارشناسان و رابطان مناطق و شهرستان ها آموزش های لازم را برای اجرای این طرح فراگرفتند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، فرید بهرامی با اعلام این خبر افزود: آموزش، راه مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. وی خاطر نشان کرد : مدارس کانون تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است تا در نهایت با اجرای طرح‌های مراقبتی مدرسه را قطب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آموزش ‌و پرورش برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تلاش می کند تا با رویکرد علمی و کارشناسی راهکارهای مناسب را برای پیشگیری از آسیب ها به کار گیرد.

بهرامی تصریح کرد: مداخلات زودرس و در سنین شیوع از جمله مداخلاتی است که می تواند دانش آموزان را در برابر آسیب ها محافظت کند و با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی در مدارس تلاش می شود تا دانش آموزان مهارت های لازم را برای خودمراقبتی فرا بگیرند.

وی در ادامه افزود: امروزه معضلات اجتماعی در هر منطقه و شهرستانی ممکن است متفاوت باشد که این امر باید برای همه قابل درک و فهم باشد و همه دستگاه‌ها نسبت به آن حساس باشند.

بهرامی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان، گفت: نوجوانان ذهنی جستجوگر و خلاق دارند که باید برای مسئولیت‌پذیری، آگاهی بیشتر و اقدام موثر در این زمینه تلاش کنند که برنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با رویکرد جامعه محور در این راستا حرکت می کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =