ترامپ در اولین نطق سالانه چه گفت؟/ تصاویر

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در اولین نطق سالانه خود در کنگره بار دیگر ادعاهای تکراری را علیه ایران بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب سایت خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در اولین نطق سالانه خود در کنگره بار دیگر به برجام حمله کرد و خواستار اصلاح آن شد و در ادامه گفت که از کنگره مي خواهم به نقائص وحشتناکي بپردازد که در توافق هسته اي وحشتناک ايران وجود دارد.

دونالد ترامپ در جمع مقامات ارشد آمريکا در کنگره گفت: تلاش بي باکانه کره شمالي براي دستيابي به موشک هاي هسته‌اي مي تواند خيلي زود به تهديدي عليه آمريکا تبديل شود.

ترامپ گفت:دولت ما تحريم هاي شديدي عليه ونزوئلا و کوبا نيز اعمال کرده است اما بايد توجه داشت که هيچ رژيمي در جهان به اندازه رژيم کره شمالي با بيرحمي و ظالمانه با مردم خودش رفتار نکرده است. نبايد اشتباههاي گذشته را تکرار کرد. نرمش فقط سبب تشويق طرف مقابل مي شود. بنده اشتباههاي دولت هاي گذشته را تکرار نمي کنم که ما را به اين وضع خطرناک رسانده است. ما بايد به ماهيت شنيع رژيم کره شمالي نگاه کنيم تا متوجه شويم برنامه هسته اي اين رژيم تا چه اندازه براي ما خطرناک است.

دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا دربارۀ لطف کردن و دادن امتياز در برابر تهديد هسته اي ­کره شمالي هشدار داد و­ قول داد اشتباهات دولت هاي قبلي­ را تکرار نمي کند که آمريکا­ را در وضع خطرناکي گرفتار کرده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن رئيس جمهور آمريکا در کنگره اين کشور اعلام کرد تلاش خطرناک کره شمالي در زمينه موشک هاي هسته اي احتمالا به زودي سرزمين ما را تهديد خواهد کرد و ما براي جلوگيري از اين اتفاق يک پويش فشار حداکثري به راه خواهيم انداخت.­

روسيه و چين تهديدي براي اقتصاد آمريکا هستند
ترامپ گفت: روسيه و چين تهديدي براي اقتصاد و ارزش هاي آمريکا هستند. ما به موازات احياي قدرت آمريکا، در حال بازسازي قدرت احياي خود در خارج از کشور هستيم. شاهد هستيم که رژيمهاي غيرقانوني و قدرتهايي همانند روسيه و چين در حال قدرت گرفتن هستند. در اين شرايط، ضعف به شکست منجر مي شود. براي اين منظور بايد نيروهاي کشورمان را تقويت کنيم. بايد توان هسته اي کشورمان را تقويت کنيم تا هيچ کشور ديگري نتواند ما را تهديد کند يا تواني همپاي ما داشته باشد. شايد در آينده زماني جادويي فرا برسد که کشورهاي جهان بخواهند تسليحات هسته اي را نابود کنند. اما متاسفانه هنوز به اين نقطه نرسيده ايم.

ترامپ تلاش کرد شکست داعش را به نام خود ثبت کند
ترامپ گفت: ما توانسته ايم گروه تروريستي دولت اسلامي عراق و شام (گروه وهابي-صهيونيستي داعش) را به صورت قابل توجه شکست بدهيم. ما توانسته ايم در عراق و سوريه، سرزمينهاي قابل توجهي را از دست اين گروه خارج کنيم. البته هنوز کارهاي زيادي باقي مانده است. ما به مبارزه خود ادامه خواهيم داد تا دولت اسلامي عراق و سوريه (گروه وهابي-صهيونيستي داعش) کاملا شکست داده شود.

برنامه زماني خاصي را براي خروج از افغانستان اعلام نمي کنيم
رئيس جمهور آمريکا با اشاره به اينکه برنامه زماني خاصي براي خروج از افغانستان اعلام نمي کنيم؛ تصريح کرد آمريکا نبايد به کشورهايي که مخالف تصميم ما در خصوص قدس هستند کمکهاي مالي اعطا کند.

ترامپ گفت: تروريستهايي که در بيمارستانهاي غيرنظامي بمب گذاري مي کنند موجودات وحشتناکي هستند. ما چاره اي نداريم به غير از اينکه آنها را نابود کنيم. البته بايد مدنظر داشت که تروريستها فقط جنايتکار نيستند بلکه نيروهاي جنگي غيرقانوني دشمن هستند.

وقتي آنها در خارج از کشور بازداشت مي شوند بايد با آنها همانند تروريست برخورد شود. در سالهاي گذشته، صدها نفر از آنها به صورت ابلهانه آزاد شدند. البغدادي سرکرده داعش يکي از اين افراد بود که بازداشت شده و بعدا آزاد شده بود. بايد در سياستهاي بازداشت اين افراد به دست نيروهاي مسلح کشور بازنگري شود. همين امر درباره زندان گوانتانامو مصداق دارد. مي خواهم از کنگره بخواهم که در مبارزه با داعش و القاعده، همه امکانات لازم را داشته باشيم و هرجا که آنها را يافتيم بتوانيم با آنها برخورد کنيم.

در عين حال، بايد توجه داشت مبارزان ما در افغانستان با قواعد جديدي براي عمليات نظامي مواجه هستند. آنها در کنار همقطاران افغان خود هستند. ما هرگز برنامه هاي زماني تصنعي براي خروجمان از افغانستان اعلام نمي کنيم و نمي گذاريم دشمنان از نقشه هاي ما سر دربياورند.

درهاي گوانتانامو دوباره براي بازخواست تروريستها گشوده خواهد شد
ترامپ در ادامه سخنانش گفت: طرحي را براي بازنگه داشتن زندان گوآنتانامو امضا کرده است.

وي اضافه کرد: هيچ گزينه اي در مقابل ما جز مبارزه با تروريست ها وجود ندارد. درهاي گوانتانامو دوباره براي بازخواست تروريستها گشوده خواهد شد.

انتقاد از مخالفان طرح پايتختي قدس
ترامپ گفت: ماه پيش قدس را به عنوان پايتخت اسرائيل به رسميت شناختم. کمي پس از آن، دهها کشور جهان در مجمع عمومي سازمان ملل متحد عليه اين حق حاکميتي آمريکا براي اتخاذ چنين تصميمي راي دادند. چطور ممکن است اين کشورها اين کار را انجام بدهند و کمي پس از آن ما بيست ميليارد دلار به اين کشورها بدهيم. به همين علت، من مي خواهم کمکهاي خارجي آمريکا به کشورهاي ديگر فقط به دوستان و متحدان امريکا باشد.

ترامپ: اشتباهات دولتهاي گذشته تکرار نخواهم کرد
رئيس جمهور آمريکا در مورد وضعيت اقتصاد و امنيت آمريکا گفت: اشتباهات دولت هاي گذشته را که ما را به اين وضعيت به شدت خطرناک رساند، تکرار نخواهم کرد.

ما بايد از شهروندان آمريکا محافظت کنيم
رئيس جمهور آمريکا با تاکيد بر لزوم حفاظت از شهروندان آمريکايي اعلام کرد کشورش با اميد مي تواند به همه جا برسد.

ترامپ گفت: قهرمانان آمريکا فقط در گذشته نبوده اند بلکه همين حالا هم در اطراف ما هستند تا از پرچم ما در خارج از کشور دفاع کنند. آنها نيروهاي پليس، گارد ملي، آتش نشان ها و مادران و فرزندان آمريکايي هستند و مهمتر از همه اينکه همه آنها آمريکايي هستند.

اين کشور متعلق به همه آنها است. آنها مي خواهند کشورشان در صلح و امنيت و غرور باشد. ما بايد از شهروندان آمريکا محافظت کنيم. ما بايد به خواسته آنها گوش کنيم. آمريکايي ها مرزهاي علم و اکتشافات را به عقب رانده و گسترش داده اند. مردم آمريکا اين کشور را در روياي خود داشتند و اين کشور را ساختند و اين مردم هستند که آمريکا را بار ديگر کشوري باعظمت مي کنند. تازمانيکه به خودمان افتخار کنيم و اميد داشته باشيم هرگز شکست نخواهيم خورد و خانواده هاي ما رشد خواهند داشت و کشور ما براي ابد کشوري قوي و پرافتخار خواهد بود.

ترامپ خواستار تصويب قوانين جديد براي نظارت بر کمک‌هاي خارجي آمريکا شد
ترامپ گفت: خواستار تصويب قوانيني است که به موجب آن اطمينان حاصل کند کمک هاي خارجي آمريکا همواره در خدمت منافع اين کشور است و تنها در اختيار دوستان آمريکا و نه دشمنان اين کشور قرار مي گيرد.

تصاویر از رویترز

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی در آمریکا US ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    14 30
    پرت و پلاهایی که ترامپ گفت و سعی کرد تا میتونه طولش بده که به خیال خودش رکورد سخنرانی رو بزنه همون چیزهایی بود که در زمان انتخابات میگفت. این مردک نژادپرست فوق العاده برای دنیا خطرناکه و حرفها و اقداماتش فقط به دشمنان قسم خورده آمریکا اضافه می کنه. منظورش اینه که هر متهمی رو هر چقدر میخواهیم نگه داریم و هر شکنجه ای رو هم انجام بدیم. یعنی قانون بی قانون. جوابش رو چند دقیقه بعد از این سخنرانی نماینده دموکراتها کندی به خوبی داد. ترجمه حرفهای ایشون رو هم لطفا منتشر کنید.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    1 1
    حرف های کلیشه ای و وعده های الکی
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    2 1
    دو کلمه حرف میزد یه ساعت دست میزد
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    2 1
    تعریف و تمجید کرد فقط از خودش
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    اگر کارایی که ادعا می کنه درست باشه واقعا تحول بزرگیه در امریکا
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    صحنه مانور جمهوری خواهان بود
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    1 0
    با اینکه جمهوری خواهان هم بلند میشدن و دست می زدن ولی نکته اینجاست که هیچ وقت تا به این حد شکاف وجود نداشته بینشون
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    باید کتاب آتش و خشم رو می خوند و عذرخواهی میکرد
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 0
    قیافه کج و کوله دمکرات ها باحال بود مخصوصا نانسی پلوسی
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    به عنوان رهبریت جهان باید مسایل بزرگتری رو مطرح می کرد
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    واقعا عقل ترامپ در همین سطح می گنجه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    نباید از یک بیزینس من توقع داشت که دغدغه های جهانی رو مطرح کنه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 0
    ترامپ هر چقدرم آدم فاسد و خرابی باشه منافع کشورش براش مهمه و تلاش می کنه در جهت رفاه مردمش و به نوعی داره می جنگه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    در انتخابات میان دوره ای آمریکا یعنی همان گنگره ترامپ شکست سختی خواهد خورد و همه دمکرات ها کرسی را خواهند گرفت.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    چیزی که آمریکا یعنی دولت ترامپ نتونسته به همه بقبولونه موضوع روسیه است. مردم آمریکا رئیس جمهوری ترامپ رو مشروع نمی دونن
  • علیرضا A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    به نظر من سرنوشتی بدتر از نیکسون که حتی مکالمات دمکرات ها رو شنود می کرد در انتظار ترامپه. چون در قانون اساسی امریکا روسیه دشمن شماره یک این کشور محسوب میشه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    1 1
    ترامپ با لغو اوباماکر طبقه وسیعی از جایگاه مردمی خودش رو از دست داد. هنوز هم نمی دونه که می خواد چه کنه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    سند امنیت ملی که اخیرا توسط دونالد ترامپ منتشر شد به خوبی نشان می‌دهد معادله قدرت در ایالات متحده برجسته است، از همین‌رو از مذاکره براساس قدرت، دیپلماسی براساس قدرت و منافع ملی براساس قدرت و امنیت براساس قدرت سخن بسیار گفته شده است.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    ماجرای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 با تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر افشای یک سند محرمانه در خصوص جاسوسی وزارت دادگستری و اف بی آی از ستاد انتخاباتی او وارد مرحله جدیدی شده که درنوع خودش جالبه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    پنتاگون سند راهبردی هسته ای ایالات متحده را منتشر کرد. این اقدام که پس از حدود 8 سال صورت گرفته است تغییرات جدی را در رویکرد کاخ سفید به تسلیحات هسته ای آمریکا ایجاد می کند. با اینکه در این راهبرد از چین، ایران و کره شمالی نیز نام برده شد، اما مهمترین هدف در این سند مقابله با تهدیدهای روسیه عنوان شده است.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    یکی از مهمترین تغییرات در برنامه هسته ای آمریکا در آینده، نزدیک تر شدن میزان همکاری نیروهای متعارف و هسته ای آمریکا با یکدیگر است. این امر در سطوح آموزش و تمرین ممکن است باعث تشکیل نیروهای ادغام شده گردد. بر اساس نگرش جدید نیروهای آمریکایی می توانند در مقابل تهدیدهای هسته ای یا استفاده از آن ها علیه آمریکا، از سلاح های هسته ای خود استفاده کنند.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    سخنرانی نمایانگر دروغ پراکنی و شو آف یه تاجر بود. شخصی که کاریزمای سیاسی ندارد
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    ترامپ در میان نمایندگان کنگره آمریکا، برخلاف همیشه سخنانش را با لحنی آرام ایراد کرد اما طبق معمول با زبان تند، کنایه‌هایش را هم روانه مخالفان کرد و جملاتی گفت که باز هم حاشیه‌ساز شد.
  • محمد A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    گوانتانامو جنجالی‌ترین بخش سخنان ترامپ زمانی بود که اعلام کرد تصمیم دارد زندان گوانتانامو در کوبا را همچنان باز نگه‌ دارد. گوانتانامو از سال 2001و بعد از حمله القاعده به برج‌های تجارت جهانی در نیویورک، محل نگهداری صدها زندانی در جنگ علیه تروریسم بوده است؛ جایی که زندانیان مورد بدترین آزار و شکنجه‌ها قرار می‌گرفتند
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 0
    ولی خوشم اومد با اعتماد به نفس کامل حرف زد و از دستاوردهاش دفاع کرد.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 0
    ترامپ آدمیه که تا وعده هاشو عملی نکنه دست نمیکشه. حتی به قیمت استعفاش تموم شه. توی این مورد با همه رئیس جمهورهای دیگه متفاوته
  • بهروز A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 0
    هوشمندانه صحبت کرد و از هر دو حزب خواست تا کمکش کنن
  • صفری A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 1
    به نظر من سخنرانی هنری کیسینجر خیلی مهمتر از ترامپ بود و نکات قابل توجهی هم داشت