ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه خود به اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی نسبت به آنچه که "سیاست‌های ناعادلانه تجاری اتحادیه اروپا" نامید، اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه خود با شبکه خبری ITV گفت:‌ من مشکلات زیادی با اتحادیه اروپا دارم و یکی از مشکلات اصلی در زمینه تجارت است. ما نمی‌توانیم محصولات خودمان را به راحتی وارد اروپا کنیم. این کار بسیار سخت است. اما آنها هنوز محصولات خودشان را وارد آمریکا می‌کنند و اصلا مالیاتی پرداخت نمی‌کنند. این واقعا ناعادلانه است.

ترامپ در تابستان گذشته اتحادیه اروپا را بسیار محافظه‌کار دانسته و گفته بود که با انگلیس بر سر توافق تجاری همکاری می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه همچنین گفت: انگلیس تنها کشوری نیست که ما می‌توانیم روابط تجاری خوبی با آن داشته باشیم. کشورهای دیگری هم هستند و می‌توانند در این زمینه با ما همکاری داشته باشند. اتحادیه اروپا اما نسبت به آمریکا بسیار ناعادلانه رفتار می‌کند.

ترامپ مکررا کشورهای دیگر را به رفتار ناعادلانه تجاری نسبت به آمریکا متهم می‌کند.

وی سال گذشته میلادی گفته بود که از توافق تجاری اقیانوس آرام خارج می‌شود و تهدید کرده که همین کار را با توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی می‌کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =