۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

ناباورانه در خبرها دیدم که وزارت کشور در بررسی های خود از دلایل اغتشاشات اخیر کشور اعلام داشته است : « هفتاد و پنج در صد مردم ایران علیرغم عدم شرکت در موج اعتراضات اخیر، برخورد همدلانه ای با آن داشته اند »

خطربه عمق و جان کشور وارد شده است ، گرچه افراد بصیر پیش از این تذکراتی را در این زمینه داده بودند لکن ساخته و پرداخته دشمن خارجی تصور می شد ولی این باراز زبان دولت شنیده می شود که دل های بخش عظیمی از مردم آسیب دیده است، با اغتشاش گران همدلی داشته اند!!!

انتظار است ستادهای بحران ، از دلسوزان ایران زمین با هر گرایشی گرد هم بیایند و بدون کمترین خود سانسوری دلایل این رویکردرا موشکافی کنند و راههای درمان گسل بوجود آمده و عوامل آن را به تحلیل بنشینند و برای یکبار هم که شده انگشت اتهام را به سوی خودمان و سیاست های داخلی و نوع برخورد با خواسته های عمومی مردم کشورمان نشانه گیری کنیم و اگر نیاز به جراحی و اصلاح امور می باشد بی درنگ آنرا بپذیریم و حتی اگر در ساختار و آرمان های کشورمان ایرادی دیده می شود بدون واهمه و شجاعانه و با حکمت به اصلاح آن اقدام شود که فرصتی نمانده است .

بیاییم ظاهر نمایی ، تملق ، خرافه گرایی ، کاریز ماتیک کردن افراد غیر معصوم - هرچند دارای باطن پاک باشند - ، بی عدالتی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی ، تقسیم مردم به خودی و غیر خودی ، نشنیدن صدای مردم ، برداشت محجورانه از دین نورانی اسلام وتسری آن به چگونگی اداره کشور، بی نیازی از مشورت با کارشناسان و خبرگان جامعه در شعاع گسترده ایران زمین و... را از کالبد و جان کشورمان حذف کنیم و بر آشتی ملی و احترام به حقوق شهروندی و درک واقعیت های جامعه و پاسخگو ساختن تمامی مقامات حاکم برکشور در حوزه مسئولیت شان و مقابله جدی با هر نوع فساد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی وهمراه شدن با ملت را سرلوحه اداره کشور قراردهیم والا نه از تاک نشان ماند ونه از تاک نشان .
همدلی اگر به همراهی تبدیل شود ، معلوم نیست بتوان آتش ناشی از بی کفایتی را خاموش کرد ، می سوزد و خاکستر می شود هر آنچه که باید برای آیندگان می ماند و بدان افتخار می کردیم .

فاصله طبقاتی و تشکیل طبقه ممتاز و برخوردار و دارای ژن های خوب و سرشار از هوش بالا و نشستن پای سفره انقلاب در حالی که بسیاری از از شایستگان ، دسترسی به این سفره ندارند و می سوزند و می سازند وصدایشان هم به جایی نمی رسد ، بلایی شده است که اعتماد عمومی را کم رنگ کرده و امکان جولان دادن یدخواهان سربلندی ایران عزیز را فراهم کرده است .
بیدار شویم قبل از اینکه بیدارمان کنند.

دکتر مرتضی بهشتی، حقوقدان - پؤوهشگر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايراني ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    3 0
    واقعا صحيح است و اين متن قطعا نظر قشر عظيمي از مردم مي باشد ، تضعييع حق مردم در حاليكه در تمام كشورهاي دنيا وضعيت عادي و اقتصاد رو به پيشرفت دارند صحيح نيست . تا كي بايد با مرگ بر اين و مرگ بر آن به فكر اداره جامعه بود و با دشمني با دنيا درها را بست. مردم انتظار دارند كه حداقل هاي زندگي را بدون دغدغه داشته باشند و در رفاه نسبي قررار گيرند گرچه اين مقاله و اين مقالات در گوش انان كه بايد برود نخواهد رفت
  • بی نام A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    1 0
    آقا خود شما می دانید که خیلی ها از شما از همه نظر سرتر هستندو نمی توانند استاد شوند وقتی یک مملکتی بی سوادی مثل احمدی نژاد را ریاست جمهور میکند از آنجا بگیرید بیایید پایین تا برسید به خدمتگزار ساده بی سواد همگی رانتی شکل گرفته اند و دولتی شده اند 500000 نفر استخدام یعنی تا 60 سال دیگر کسی دولتی نمی شود اینهایی که اسمشان را اصولگرا گذاشته اند همه را از سر سفره ملت برداشته اند حز خودشان را می گویید نه آخر تمام یارانه ها به نوه نتیجه های اینها تعلق خواهد گرفت مسکن اجتماعی مسکن مدنی دانشگاه ها بورسیه ها وزارت امور خارچه و تحصیل در خارج همه و همه به اینها تعلق می گیرد و ملت در غارها زندگی می کنند و دلشا ن خوش است که حکومتی دارند که فقط آرم رویش اسلام است