شهرداری تهران در دو سه هفته گذشته طرح جدیدی برای محدوده طرح ترافیک پایتخت پیشنهاد داده است، طرحی که موافقان و مخالفان زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شهرداری برای توجیه طرح جدیدی ترافیکی تهران، به طور قطره‌چکانی، جزییاتی را اعلام کرده است، مثلا اعلام محدوده های سبز و آبی و یا معاون نجفی گفته قرار نیست شهرداری از این طرح درآمدزایی داشته باشد.

شهرداری آنقدر در این امر مصمم است که گفته ثبت‌نام طرح ترافیک سال ۹۷ انجام نمی‌شود. شورای شهر هم دیروز چراغ سبز به شهرداری برای اجرای آن نشان داد و کمیسیون شوراهای مجلس هم با آن موافقت کرد.

اما نقطه مشترک همه اطلاعاتی که شهرداری و اعضای شورای شهر دراین باره می‌دهند، کاهش ترافیک و کنترل بیشتر آلودگی هوا در محدوده مرکزی شهر است. 

با این حال همین امروز سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت توجیهات شهرداری درباره طرح جدید ترافیکی را ناکافی دانسته است و گفته این طرح خام است.

همچنین عضو مجمع نمایندگان تهران گفته: طرح ترافیک جدید چهار برابر گران‌تر از طرح ترافیک فعلی خواهد بود، آقایان در شهرداری نباید هزینه کاهش آلودگی تهران را از جیب شهروندان تامین کنند

نظر شما درباره طرح جدید ترافیکی چیست؟ آیا با وضع عوارض سنگین برای ورود به محدوده‌های خاصی شهر برای کاهش ترافیک و آلوگی هوا موافقید و آنرا کم شدن آلاینده‌های هوا می‌دانید؟

نظراتتان را دراین‌باره در بخش کامنت‌های همین خبر ارسال کنید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهراب یوسفی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    13 0
    اصلا الوده گی هوا واسه دولت اهمیت نداره اگر داشت تعرفه خودروهای هیبریدی رو هزار برابر نمیکرد. در ضمن شما از کدوم وسیله نقلیه عمومی صحبت میکنید اتوبوس که وحشناک هراز بار فشار قبر میگیری مترو که همه جا نقطه نیست الحمداله که چند تا رو هم تعطیل کردن .اینها فقط فقط به فکر کسب درامدن همین
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    7 1
    اگر سرطان و سکته میخواهیم موافقم
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    3 1
    اگر قراره به فکر مردم باشند باید به واردات خودروهای هیبریدی یارانه بدهند اتوبوسها رو برقی کنند و در ضمن شرط ورود به طرح رو ماشین های یورو 4 یا هیبرید قرار بدهند
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 0
    چه خوب اول طرح بیان میشد بعد بهتر میشود اظهار نظر کرد . اینطوری بدون داشتن اطلاعات لازم وکافی بیشتر شبیه سرگرمی است تا اعلام نظر
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    1 2
    بله به شرط اینکه تعداد اتوبوس ها را سه برابر کنید
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    5 0
    کلا در مملکت طرحی در نظر گرفته نمی شود که مشکلی حل شود بلکه طرحی ایجاد میشود تا صورت مسئله پاک شود یا جیب مردم خالی تر شود . دعوای شهرداری و پلیس هم در این طرح سر عایدی هایشان از بابت جریمه هاست نه هوای پاک و ترافیک .
  • علی A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    1 0
    کلا در مملکت طرحی در نظر گرفته نمی شود که مشکلی حل شود بلکه طرحی ایجاد میشود تا صورت مسئله پاک شود یا جیب مردم خالی تر شود . دعوای شهرداری و پلیس هم در این طرح سر عایدی هایشان از بابت جریمه هاست نه هوای پاک و ترافیک .
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    5 5
    بله صد درصد موافقم رانت حذف می شود
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    3 1
    بله
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    3 1
    مثل بیشتر کشورهای پیشرفته باید برای تردد سواری شخصی قوانین سختی وجود داشته باشه و وقتی شخص میخواد از خونه خارج شه ببینه که هزینه استفاده و پارک خودروی شخصیش تو شهر خیلی بالا میشه و بهتره از حمل و نقل عمومی استفاده کنه.الان فقط مرکز شهر این حالته و به هیچ وجه مشکل کمبود تاکسی و اتوبوسم نداره ما به جای اینکه الگوی کل تهران بشه میخوان خرابش کنن
  • علی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    3 1
    خودم رو صاحب نظر نمیدونم فقط برداشت شخصی خودم رو میگم.استفاده از وسایل نقلیه عمومی یک الزام برای همگان است که باید به فرهنگ تبدیل بشه البته نیازمند پیش زمینه هایی هست مثل تعدد؛ قیمت مناسب؛ سرعت؛ خدمات خوب؛ فاصله زمانی کم و غیره.دوستانی که فقط همین استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی رو تکرار میکنن باید بدونن بدون تعارف؛ پیش زمینه های استفاده از اون مهیا نیست.پس انقدر تز روشنفکری ندن.امام بعد؛ طرح ترافیک کنونی یک ظلم واضح است و طرح زوج و فرد اوج این ظلم.عده ای پولدار و البته دارای رانت و سهمیه که سالهاست این استفاده از رانتشون تموم نمیشه و حتی بعضا پول بیمه هم نمیدن میتونن راحت در همه شهر تردد کنن اما مردم عادی نه.به نظرم این طرح جدید خوب نیست؛ عالیه.عدالت برای همه یکسان اجرا میشه و رانت ها تموم
  • رامين IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    2 2
    بله موافقم طرح ترافيك فعلي بسيار مسخره و عامل رانت شده است طرح جديد را مطالعه كردم و از طرح فعلي بمراتب بهتر است
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    6 3
    به خدا طرح خوبیه.اینایی که مخالفن همونایی هستن که از رانت ها بهره میبرن.از قضا الان در ساعات کاری هم هستیم و این دوستان ؛ البته نه همشون؛ مشغول وب گردی و دفاع از حقوق ناعادلانه خودشون هستن.چرا باید فلان ارگان همیشه سهمیه داشته باشه بره توی طرح.چرا فلان نهاد باید بتونه راحت تردد کنه اما من نوعی اگر کاری دارم در مرکز شهر نتونم؟همش میگن با مترو و اتوبوس برین.چرا خودتون با مترو نمیرین؟ خودخواهی نیست اینکه توقع داشته باشم از مالم بهره ببرم.نگفتم دائم توی طرح پلاس باشم ولی یه وقتی خریدیداری؛ کاری داری و اصلا میخوای بری بیمارستان که اکثرشون مرکز شهره.نمیشه که نمیشه.خنده دار تر اینکه وقتی هوا الوده میشه طرح ترافیک از جلوی درب خونست ولی برای من.نه اونی که پول داده یا رانت داشته الان طرح داره
  • عدالت IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    10 1
    پلیس معلومه مخالفه.منبع درامدشه.با پول دولت دوربین گذاشته روزی خدا تومن جریمه میره به حساب صندوق وزارت کشور که درصد زیادیش هم برمیگرده تو جیب ناجا.جالبه میگن این پول به حساب ما نمیره ولی نمیگن میره تو صندوقی که از اون صندوق میاد تو حساب ناجا.پلیس کلا با هر طرحی که منافعش در درامد زایی رو به خطر بندازه مخالفه.مثل لغو طرح زوج و فرد؛ مثل کم کردن ساعاتش تا 5؛ مثل حذف تابلو های توقف ممنوع در نقاطی که واقعا نیاز به پارک بدون مزاحمت برای دیگران احساس میشه.خلاصه پلیس همیشه مخالف طرح های رفاهی برای مردمه.
  • شهریاری IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    3 2
    اگه دوستان کاسب بزارن این شهرداری و تیمش خیلی چیزها رو درست می کنن.منتهی وقتی پای منافع وسط باشه ارکان قدرت با جو سازی های وحشتناک همیشه مخالفت کرده گارد میگیرن....
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    4 5
    1 آلودگی عمده تهران ماحصل موتورسیکلت، کامیون، مینی بوس و اتوبوس هاست. اتومبیل های شخصی سهمشان پایین آمده/ درب کارخانه های موتورسیکلت و ... را ببندید. 2 برخی وارد طرح می شوند اما تنها یک ساعت در رفت و برگشت فقط ماشین استفاده می کنند. بعبارتی عمده استفاده کنندگان از طرح ترافیک ، خیلی در محدوده طرح نیستند. 3 شهرداری دنبال حل معضل نیست. بیشتر دنبال کسب درآمد است. 4 اجازه بدهید خودرو با کیفیت ژاپنی و ... بدون تعرفه وارد بشه. اونوقت بنزین را هم 5 برابر کنید. اشکالی پیش نمی آید چون هم مصرفشان پایین است و هم آلودگی ندارند. اما لگن های داخلی بنزین را می خورند و هوا را آلوده.
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    8 5
    طرف نه طرح رو دیده نه خونده میگه درامد شهرداری از جیب مردمه.برادر الان تو نمیتونی بری تو طرح مجبوری یا طرح بخری یا کلی هزینه کنی با تاکسی و مترو با صرف وقت زیاد و هزینه به مراتب غیر منطقی بری یا پی جریمه رو به تنت بمالی خصوصا وقتی کاری فوری داری و حتی نمیتونی طرح روزانه بخری تازه اگه بفروشن اون وقت اگه مثلا بابت کاری یکساعته 4 تا 6 هزار تومن بدی میشه دزدی از جیب مردم؟اسم اولی چیه اون وقت؟الان دارن جیبتو میزنن خبر نداری.نزدیک 30 ساله.حالا که یکی پیدا شده بگه چرا؛ بگه باید این بساط جمع شه؛ بگه اگه طرحه برای همه است نه برای رفاه و تردد راحت یک سری افراد خاص، همون دوستان جو سازی میکنن که شهردار جدید ال و بله...معلومه خوب .پای منافع وسطه
    • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
      1 0
      طوری میگید باید پول بدید انگار قراره روزی 40 هزار تومن بدین.یعنی اینکه روزی 78 هزار تومن برای تردد بدی زیاده؟فکر کن فقط یک روز از این 3 روزی که نتونی بیای بخوای بری تو طرح.هزینه خرید طرح یکروزه چقدره؟ جریمه اش چقدره؟ یا چقدر باید پول تاکسی بدی؟حالا 78 تا 12 هزار تومن بدی برای طرح زوج و فرد که به کارات برسی بده؟ ضمنا شما همینطوری هم نمیتونی کل هفته وارد طرح ترافیک بشی.این طرح برای هر دو طرحه نه فقط زوج و فرد.به نظرم طرح عاقلانه و عادلانه است.چون هر روز قرار نیست داخل طرح کاری داشته باشی.ضمنا اگر هر روز هم قصد ورود داشته باشی میتونی برای جلوگیری از هزینه ای که به نظرم خوبه و به نظر شما غیر عادلانه؛ از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنی.
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    3 5
    با حدف طرح ترافیک قدیم موافقم
  • شهرام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    6 1
    چرا همچنان باید شاهد بروز اختلاف طبقاتی باشیم؟ اگر عملی خطا و خلاف مقررات است باید برای همه مردم باشد. این کار نوعی تبعیض است بین دارا و ندار. اونی که داره پولشو میده و راحت وارد محدوده طرح میشه اونی هم که نداره طبق معمول باید کنار بشینه و سماق نوش جان کنه. محدوده طرح ترافیک کلی فقط باید برای خودروهای حمل و نقل عمومی و خدماتی و پلیس و مشابه اینها آزاد باشه به هیچ عنوان نباید با پول شکسته بشه. در مورد طرح زوج و فرد هم طبق روال قبل جریمه کافیه.
  • محمود A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    4 1
    بله موافقم . کسی که می خواهد وارد محدوده شود باید هزینه آن را بپردازد و البته این طرح باید به طور هدفمند و جامع اجرا شود و حتی ادارات دولتی را هم شامل شود. تمام نهادها و اشخاص باید سهمی را که در آلوده کردن هوا دارند بپردازند.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    8 0
    همانطور كه پليس گفته طرخ پيشنهادي بسيار خام است وفكرميكنم براي درامد بيشتر وازار مردم است
    • شهردار A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
      2 1
      از نظر پلیس این طرح خامی هستپف اما یک جلسه که با دوستان شهرداری بزارن و باج سبیل رو بگیرن طرح کامل میشه، پاسبون جماعت دردش فقط پوله
  • حسین A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    1 1
    به نظرم نیازی به فکرکردن نداره.اینجور مسائل توکشورهای دیگر هم مشکل بوده و الان دیگر حل شده وراه حلش هم موجوده.فقط باید کپی برداری کنیم.تشکر
    • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
      2 0
      شما فروشنده مترو نیستی؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    9 0
    واقعیت این است که تو این ۴۰ سال هر موقع سیاستی تغییر کرد مردم متضرر شدن شاید به ظاهر خوب باشه ولی در باطن شر بوده و هدف جیب مردم بوده و این رو تاریخ گواهی میده مهم سلامت مردم نیست به دلیل اینکه برای سلامت مردم خیلی کارها میکنن که خیلی خیلی ضرر داره و اصلا به روی مبارک نمیارند انشاا... روزی برسه که سلامت جامعه اولویت دولت مردان باشه
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    1 2
    فروش طرح باید برچیده بشه. در مناطق طرح فقط باید وسایل نقلیه عمومی تردد کنن. یک نکته مهم اینکه باید از ورود موتورسیکلتها که نقش بیشتری در آلودگی هوا دارند نیز به طرح جلوگیری بشه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    3 2
    بله
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    10 2
    هدف از طرح ترافیک درآمدزایی است ولاغیر وگرنه دلیلی نداره شما برای کاهش آلودگی هوا طرح ترافیک ایجاد کنی بعد اونو بفروشی
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    3 0
    بطور کلی از نظر کارشناسی ترافیک هر گونه طرحی که باعث افزایش تقاضا یا ایجاد تقاضای جدید می شود امری بیهوده ، هزینه زا و غلط است . مانند ایجاد بزرگراه های جدید یا 2 طبقه کردن بزرگراه نیایش یا تاسیس تونلها الان در دنیا اثبات شده است که راه حل اصلی برای کلان شهرها، ریل و خطوط ریلی است . حالا یا روی زمین یا زیر زمین. روی زمین می شود انواع تراموای و قطار برقی و زیر زمین مترو. بقیه راه حل ها می شود تکمیل کننده خطوط ریلی، مثلا شما با اتوبوس یا بی آر تی به ایستگاه مترو یا تراموا می روید و غیره.... اما شما هر چقدر به خودروهای شخصی میدان بدهید و فضا بدهید ، افراد بیشتری اتوموبیل بیرون می آورند که میشود همین داستان تهران فعلی که روز بروز بدتر می گردد.
  • پریسا یوسفی A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    10 0
    با سلام ، من حدود ۱۴ سال است در محدوده طرح اول زندگی میکنم و در طرح جدید به صورت مبهم به نیاز رفت و آمدی ساکنان طرح اول پرداخته شده که در حد خروج از طرح تا قبل از ۸.۳۰ می باشد . من باید هر روز صبح فرزندم را به مدرسه ببرم و ساعت یک او را برگردانم . نه طرح قدیم و نه طرح جدید به نیاز ساکنین این منطقه توجه ای نکردند . یعتی در حقیقت طرح ترافیک را به قیمت نادیده گرفتن حقوق اولیه اشخاص ساکن این مناطق طرح ریزی کردند. و در هر دو طرح به ما ظلم می شود
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 0
    از روشهای پل پتی دوری کنید هر وقت وضعیت حمل و نقل عمومی را به سامان کردید طرح ترافیک را حذف کنید.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 0
    بنظر من روی جامعه ای که تحت تاثیر این طرح جدید قرار می گیره باید بیشتر مطالعه بشه. اصولا همه قوانین و طرح ها باید توضیح دهند که چه قشری را مورد نظر دارند و منافع چه کسانی تامین و منافع چه کسانی به خطر می افتد. هیجکدام از طرح ها ارتباط خود با جامعه را توضیح نمی دهند.
  • شیــــرگــیــرنژاد A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 0
    جناب اقای پـــــــورسیدآقایی امیدوارم طرح فوق کارشناســــــــی کنید اصلا باچه منطق و چه استدلالی این طرح پیاده ریزی شده است شهرداری فقط به درامدپایدار این طرح دلبسته است واین صحیح نیست
  • مرادزاده A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 0
    هرمعــــاون ترافیــــــکی که اومده شهــــــــــرداری همیشه یه مدل طــــرح داده نمونه اش همین آقای محترم
  • شهروند A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 0
    سلام من فکر میکنم هدف شهرداری از این کار صرفا درامد زایی بیشتره و نه چیز دیگه تو این کشور همه به فکر جیب خودشونن تا به فکر مردم
  • رضا US ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    0 0
    با سلام خواستم خدمت دوستان بگم ای کاش در کشور ما همه رانتها ۹۸ هزار نفر را شامل میشد و فقط شامل ۲۰ یا ۳۰ نفر نمیشد امروز تنها امتیازی که دولت و شهرداری به وسایل عمومی مثل آژانسها معلولین مردم عادی که به ناچار منزلشان در محدوده طرح ترافیک است همین طرح ترافیک نیم بندی بود که با کلی بوروکراسی اداری داده میشد آن هم در قبال مبالغی بالا اکنون اما شهرداری ظاهرا کمر به نابودی جیب شهروندان بسته و میخواد چنان گران فروشی کند که اصولا شما اگر کلاهتان افتاد نروی آنجا لابد خلوتیش برای آقایان خودشان راحتر است با زهم تکرار میکنم ای کاش همه رانتها در این غریب یکصد هزار انسان را با خود همرا و عضو داشت به مانند طرح ترافیک فعلی
  • بی نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    0 0
    بهترین کار حذف طرح تافیک سالانه وماهانه وهفتگی میباشد فقط روزانه باشد
  • رضا A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    0 0
    بله بايد اجرا بشه. معني نداره يه تعداد خاصي با رانت مجوز ورود به طرح و ايجاد شلوغي و آلودگي رو داشته باشن. اگر قرار بر ورود با پرداخت هزينه است بايد شرايط براي همه يكسان باشه و اگر هم قرار باشه محدود بشه يا ورود ممنوع باز هم براي همه باشه. مثل آب و برق و گاز و تلفن و بنزين و غيره بايد هركسي بيشتر استفاده ميكنه هزينه اش رو هم پرداخت كنه. قطعا بعد از چند هفته از شروع اجراي طرح با توجه به هزينه هاش باعث خلوت شدن بيشتر و كاهش ترافيك خواهد شد.
  • حسين A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    0 0
    بله خوبه حداقل شرايط براي همه يكسان هستش. اما تو رو خدا يه فكري براي محدوديت موتور سيكلت ها بكنيد التماس ميكنيم بهتون. بخاطر تردد اينهمه موتور سيكلت تو محدوده طرح ترافيك نفس نميشه كشيد خصوصا اينكه بعد از اجراي طرح ترافيك جديد تعداد موتورها بيشتر و بيشتر هم خواهد شد.
  • محمد A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 0
    من به عنوان یک حقوقدان اعلام میکنم اساسا طرح ترافیک.زوج و فرد.و هر طرح از این دست به صورت کلی غیر قانونی است و گذشت 38 سال که هیچ 3800 سال هم ازش بگذره قانونی نمیشه.اما فقط منافع بعضی نمیگزارد کار قانونی بشود.