مهر نوشت:بر اساس دستورالعمل جدید، خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان اجازه واردات ندارند و ارزش آن نباید بالاتر از ۴۰هزار دلار باشد؛ بنابراین بنز، بی‌ام‌و و لکسوس وارد نمی شوند.

 یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو از سوی این وزارتخانه در روز جاری(چهارشنبه) خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل جدید، خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان اجازه واردات نخواهند داشت.

وی افزود: سقف ارزش خودروها برای واردات، ۴۰ هزار دلار تعیین شده و بر این اساس مدل‌های خودرو همچون بی‌ام‌و، لکسوس و بنز دیگر اجازه واردات به کشور نخواهند داشت.

 در حال حاضر قیمت برخی از مدل‌های بی ام و، بنز و لکسوس در هفته های اخیر با ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان افزایش در بازار مواجه شده و به نظر می رسد ممنوعیت واردات این خودروها، بازار را به لحاظ قیمت، با شوک جدیدی مواجه خواهد کرد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اردلان IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    101 1
    درعوض به مردم اجازه داده می شود از خودروهای لاکچری سایپا و ایران خودرو و چینی با انواع آپشن هایی مثل راهنما و داشبورد و کیلومتر شمار و درصورت درخواست در حین ثبت نام لاستیک زاپاس استفاده نمایند .
    • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
      70 1
      پراید من دنده عقب هم داره
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    68 0
    امان از انحصار. چند وقت دیگه میان مثل آیفون انحصار واردات خودروهای بنز و بی ام دبلیو و لکسوس و... میدن به چند تا شرکت مشخص دوست و آشنا.
    • بی نام DE ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      4 0
      کاش به این معنی بود که خودرو ۳۰۰ یا ۴۰۰ ملیونی دیگه خرید و فروش نشه. اینا با اینکارشون میخان همون سوناتا سانتافه و راو۴ رو وارد طبقه قیمتی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون کنن تا اونی که با این پول تا دیروز میخواسته لکسوس بخره و احساس لاکچری داشته باشه الان پشت توسان بشینه و ۳۰۰ میلیون پول بده اون قشر عظیمی هم که با قرض و اینور اونور ۱۵۰ یا ۱۷۰ تومن پول جمع کرده بود توسان بخره بره ماشین چینی تا زیر ۲۰۰ میلیون بخره مطمین باشین با اینکار چینیها رو از بازه زیر ۱۰۰ به بازه زیر ۲۰۰ میلیون میکشن
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    63 0
    پژو و رنو میشه ولی بنز . بی ام و، نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    28 0
    به هر حال روش خوبی برای استفاده از رانت خودرو هستش علی برکت اله
  • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    2 0
    واقعا مسخره است مردمی که ثروت های خدادی اونها مورد آرزوی خیلی از کشورهای دنیاست با مدیریت هنرمندانه 40 سال گذشته صاحبان زر و زور به روزی برسند که طبق دستور حکومت و یدون کمترین حق اعتراض بایستی مثل مردم کره شمالی زندگی کنند و جالبتر از اون اینکه با پرداخت تعرفه های 95 برای ورود کم کیفیترین ماشین های دنیا ، اونها بهتر بتونند قراضه هایی مثل پراید و ......رو به قیمت های نجومی بفروشند و جالبتر اینکه به زعم آقایان مردم ایران اصلا لیاقت سوار شدن ماشین های بالای 40 هزار دلار ندارند