صالحی از پایان تست گرم نیروگاه بوشهر و آغاز مرحله‌ تست نهایی تجهیزات نیروگاه برای راه‌اندازی آن در شهریورماه خبر داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع مدیران و کارکنان ایرانی و روسی نیروگاه بوشهر از پایان آخرین تست نیروگاه بوشهر پیش از راه‌اندازی نیروگاه خبر داد و گفت: این موفقیت را به ملت عزیز و مسوولان نظام تبریک می‌گوییم و در آستانه مبعث پیامبر (ص) اعلام می‌کنیم که نیروگاه بوشهر در شهریورماه راه‌اندازی خواهد شد. 

صالحی با بیان اینکه روز فراموش نشدنی را پشت سر می‌گذاریم چرا که این روز نقطه عطفی در تاریخ پر فراز و نشیب راکتور بوشهر است، افزود: ما یکی از مهمترین مراحل را پشت سر می‌گذاریم که این تست( تست گرم ) آخرین تست قبل از بهره‌برداری است. 

وی با بیان اینکه به شما عزیزان دست‌مریزاد می‌گویم، گفت: انتظار 37 ساله برای راه‌اندازی راکتور بوشهر به سر آمده است و از این به بعد تست خاصی را در پیش نداریم و تنها مقدمات ورود به فاز A4 برای بازبینی تجهیزات و مدار اول نیروگاه را در پیش داریم. 

به گزارش ایسنا رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: احساس می‌کنیم در روند کار نیروگاه به نقطه‌ای غیرقابل بازگشت رسیده‌ایم و از این به بعد راه برای راه‌اندازی راکتور هموار است و امیدواریم همانطور که دوستان روسی و همکاران ایرانی به ما اعلام کرده‌اند در شهریور ماه جاری شاهد راه‌اندازی نیروگاه باشیم. 

وی اظهار کرد: نیروگاه بوشهر نمادی از همکاری عمیق و ریشه‌دار بین دولت ملت بزرگ و ریشه‌دار روسیه و ایران است. روسیه در دو برهه آثار فراموش نشدنی از خود به یادگار گذاشته است. یکی در زمان راه‌اندازی ذوب‌آهن ایران بیش از 40 سال پیش که نمادی برای ورود ایران به مرحله‌ی صنعتی شدن بود و دوم راه‌اندازی نیروگاه بوشهر که نماد ورود ایران به عرصه‌ی تکنولوژی است. امیدواریم این همکاری‌های فنی و صنعتی میان ایران و روسیه بیش از گذشته ادامه پیدا کند. 

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از 30 سال به این نیروگاه رفت و آمد داشته‌ام و مسوول رسیدگی به آثار تخریبی حمله‌ی صدام به نیروگاه بوشهر بودم جا دارد متذکر شوم دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌های شهدایمان باعث شد سرافراز در این نقطه بایستیم و در عرصه‌ی فناوری هسته‌یی نگذاریم خون شهدایمان هدر رود. 

علی‌اکبر صالحی صبح امروز برای بازدید از مراحل کار نیروگاه بوشهر به همراه محمود احمدیان، رییس شرکت تولید و توسعه‌ی انرژی اتمی به بوشهر سفر کرد. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 73852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =