بقایای جسد کاراواجو نقاش ایتالیایی در شهر پورتو ارکوله جایی که این هنرمند 400 سال پیش در آن درگذشت، به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرآنلاین، مرگ کاراواجو همچنان یک راز باقی مانده، اما پس از قرن‌ها بالاخره استخوان‌های او پیدا شد.

این استخوان‌ها که شامل بخشی از جمجمه، دو تکه از آرواره و یک استخوان ران است در کلیسایی کوچک در این شهر کشف شدند. محققان ایتالیایی حدود یک سال روی این بقایا آزمایشاتی انجام دادند و بالاخره اواسط ماه ژوئن امسال اعلام کردند به احتمال 85 درصد این استخوان‌ها متعلق به کاراواجو است.

محققان استخوان‌های کشف شده را با DNA بازماندگان خانواده کاراواجو مقایسه کردند. آنها همچنین آزمایش تاریخ‌سنجی کربن را روی این بقایا صورت دادند.

این هنرمند که زندگی نابه‌سامانی داشت تازه به این شهر پا گذاشته بود که در سن 39 سالگی در ساحل این شهر درگذشت. محققان احتمال می‌دهند او بر اثر گرمازدگی و همچنین ضعف جسمانی به دلیل چندین بیماری فوت کرده باشد.

این هنرمند که نامش میکل‌آنجلو مریسی بود فرزندی نداشت و در نتیجه بازمانده‌ای مستقیم از او برجای نمانده بود و استخوان‌هایش با استخوان‌های افراد درجه دوم خانواده‌اش مقایسه شدند.

نمایش این استخوان‌ها که در محفظه‌ای شیشه ای نگهداری می‌شود از روز شنبه در قلعه قرن شانزدهمی فورته استلا در شهر پورتو ارکوله آغاز شده است.

محل نگهداری دائمی این استخوان‌ها به زودی اعلام خواهد شد، به احتمال زیاد این استخوان‌ها در شهری در منطقه توسکان نگهداری شود.

برخی از آثار مشهور کاراواجو عبارتند از «داوود و سر جلجتا»، «جودیت سر هولوفرنز را جدا می کند» و «شام در امائوس».

ایتالیا چهارصدمین سال درگذشت کاراواجو را گرامی داشته و نمایشگاه مرور آثار این هنرمند در شهر رم رکورد بازدیدکنندگان را شکسته است.

سی‌بی‌سی نیوز / 3 ژوئیه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =