۰ نفر
۱۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳

فارس نوشت:

شش مجسمه از 12 مجسمه برنزی سرقت شده در شهر تهران، از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران بازسازی شده و مجدداً در جایگاه قبلی خود نصب شدند.

شش مجسمه استاد معین اثر جعفر نجیبی، صنیع خاتم اثر حمید شانس،‌ ستارخان و باقرخان از آثار شهریار ضرابی،‌ نیم تنه انتزاعی اثر مرحوم مددی و مجسمه شهید دادمان دوباره ساخته و در جایگاه قبلی خود نصب شدند. این آثار که دقیقاً بر اساس همان آثار سرقت شده دوباره ساخته شده‌اند، هم‌اکنون در جایگاه‌های قبلی خود نصب شده‌اند.

به گفته شوشتری، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم‌اکنون دو مجسمه ابن سینا اثر حمید شانس و مجسمه زندگی اثر فاطمه امدادیان نیز در مرحله ساخت قرار دارند و به زودی در جایگاه قبلی خود نصب خواهند شد.

وی در این باره گفت: «سازمان زیباسازی شهرداری تهران به دنبال سرقت 12 مجسمه برنزی از شهر تهران که همچنان هیچ خبری از سارقان آن نیست، تصمیم گرفت همه این آثار را دوباره بسازد و به جایگاه قبلی بازگرداند که هم‌اکنون شش اثر ساخته و نصب شده‌اند و روند ساخت دو اثر دیگر نیز ادامه دارد و قرار است مابقی آثار سرقت شده نیز بر اساس اولویت ساخته و نصب شوند.»

اغلب این آثار سرقت شده دارای قالب‌ بودند که مجسمه‌های دوم بر اساس قالب اصلی همان اثر ساخته شده است. مجسمه‌های برنزی شهر تهران از اواخر سال گذشته یک به یک به سرقت رفت و آمار کل این آثار به 12 مجسمه رسید و همچنان پس از گذشت چهار ماه از انتشار خبر سرقت این مجسمه‌ها، پلیس تهران در جست و جوی سارقان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =