خبرگزاری صدا وسیما نوشت: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر می گوید رئیس جمهور آمریکا خواهان پایان یافتن محاصره قطر از سوی چهار کشور عربی است.

امیر قطر در مصاحبه ای گفت: «شنیده ام که رئیس جمهور آمریکا گفته است نباید این روند (محاصره) ادامه پیدا کند. نباید ادامه پیدا کند. این گونه شنیده ام. او (ترامپ) به طور واضح به من گفت که ما نمی پذیریم دوستان ما با یکدیگر مناقشه داشته باشند. فکر می کنم اگر درگیری رخ دهد، اگر یک اقدام نظامی صورت گیرد، در واقع آشوب منطقه را در بر خواهد گرفت.»

امیر قطر در پاسخ به سوالی درباره دعوت ترامپ از او برای آمدن به کمپ دیوید و پذیرش این دعوت گفت: «بله، من در نیویورک با رئیس جمهور (آمریکا) چند هفته پیش با دیدار کردم. و رئیس جمهور نشان داد که به یافتن راه حلی برای پایان دادن به این بحران متعهد است و پیشنهاد کرد ما به آنجا برویم و من به رئیس جمهور اعلام کردم که ما کاملا آماده هستیم. من از همان روز اول خواستار برگزاری گفتگو در این باره بودم. قرار بود این نشست خیلی زود برگزار شود اما من پاسخی دریافت نکردم.»

قطر یک پایگاه هوایی را در اختیار ارتش آمریکا قرار داده است تا واشنگتن از طریق آن بتواند اهداف دشمن را در افغانستان، عراق و سوریه هدف قرار دهد.

ده هزار سرباز آمریکایی و نیروهای ائتلاف در این پایگاه هوایی فعال هستند. شاید به همین دلیل است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ابتدا در صفحه توئیتر خود از محاصره قطر حمایت می کرد، اکنون مشتاق پایان دادن به این محاصره از سوی چهار کشور عربی است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    0 0
    عربستان هم می خواد. اما یک کاری کرده و توش مونده و حالا مجبوره التماس وارونه کنه.