خبرگزاری صدا و سیما نوشت: دو سناتور هم حزبی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حملات لفظی تند به وی ، رئیس جمهور آمریکا را بی ملاحظه ، شرم آور، و ناموقر توصیف کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، سناتور جف فلیک از ایالت آریزونا که اعلام کرد قصد ندارد در انتخابات بعدی نامزد شود ضمن توصیف کردن رئیس جمهور آمریکا با این صفات افزود ساکت نخواهد ماند یا همدست رئیس جمهور نخواهد بود.

سناتور باب کورکر نیز ترامپ را یک رئیس جمهور کاملا ناصادق توصیف کرد و گفت او هم قصد ندارد در انتخابات سال آینده مجلس سنا نامزد شود.

خبرنگار بی بی سی در گزارش خود گفت استقبال از ترامپ در مجلس سنا از بسیاری جهات، استقبالی خصمانه بود. رئیس جمهور آمریکا سه شنبه به کنگره رفت تا درباره طرح اصلاحات مالیاتی با رهبران جمهوریخواه گفتگو کند. هنگامی که او وارد کنگره می شد یکی از معترضان او را خیانت کار خواند. اما این اعتراض در مقایسه با اتفاقات بعدی اصلا قابل اعتنا نبود. او در صحن مجلس سنا با حملات شدیداللحنی مواجه شد.

جف فلیک در سخنان خود گفت: «من امروز برخاسته ام تا به موضوعی بپردازم که کاملا ذهن مرا به خود مشغول کرده است. در حال حاضر، به نظر می رسد که دموکراسی ما بیشتر با اختلاف و ناسازگاری و ناکارآمدی ما تعریف می شود تا با ارزش ها و اصول ما.»

این سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا گفت برای انتخاب مجدد نامزد نخواهد شد و احساس می کند وظیفه و وجدانش حکم می کند از رئیس جمهور انتقاد کند. این حمله بسیار تند و گزنده بود. او گفت: «ما نباید فروتنانه تفرقه و ایجاد اختلاف روزانه در کشورمان را بپذیریم. نباید حملات شخصی، تهدیدات علیه اصول، آزادی ها و نهاد، و بی اعتنایی آشکار به حقیقت و نجابت را بپذیریم.

تحریک آفرینی های بی ملاحظه، که در بیشتر موارد به دلایل کاملا بی ارزش و شخصی صورت می گیرد، به دلایلی که هیچ ربطی به سرنوشت مردمی که برای خدمت به آنها انتخاب شده ایم ندارد. هیچ کدام از این ویژگی های وحشتناک سیاست ورزی کنونی ما نباید هرگز موضوعی عادی تلقی شود.»

پیش از آن نیز یک سناتور جمهوریخواه دیگر به صورت علنی به سرزنش رئیس جمهور پرداخته بود. سناتور باب کورکر که پیشتر اعلام کرده بود برای انتخاب مجدد نامزد نخواهد شد ، ترامپ را دروغگویی توصیف کرد که به جایگاه آمریکا در جهان لطمه می زند.
وی گفت: «از دید من این برای کشور ما مایه تاسف است. من فکر می کنم بدترین چیز این است که او مایه خواری کشور ما می شود و این چیزی است که به کشور ما بیش از هر چیزی لطمه زده است.»

خبرنگار پرسید یعنی می گویید رئیس جمهور دارد کشور ما را خوار می کند؟

سناتور کورکر در پاسخ گفت: «من فکر نمی کنم تردیدی در این باشد که او دارد این کار را می کند. او با رفتارش و تنزل دادن خود تا این سطح نازل باعث شده است من به چنین نتیجه ای برسم.»
اظهارات باب کورکر موجب شد ترامپ در همان ساعات اولیه صبح در پیام های توییتری جواب وی را بدهد. ترامپ سناتور کورکر را «نالایق و سبک وزن» توصیف کرد.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز درباره این حملات لفظی گفت: «شما یک رئیس جمهور جنگجو را می بینید که قبلا هم بارها گفته است که مردم این کشور رئیس جمهوری انتخاب نکرده اند که ضعیف باشد. آنها کسی را انتخاب کرده اند که قوی ظاهر شود. وقتی به او حمله می شود او هم حمله می کند. من فکر می کنم سناتور کورکر نیز این را می داند و شاید می خواهد در پایان دوره اش به عناوین خبرها تبدیل شود.»

دونالد ترامپ بعدا توییت دیگری فرستاد که در آن گفته بود: «ملاقات امروز با سناتورهای جمهوریخواه بسیار خوب بود. بارها ایستادند و مرا تشویق کردند. بیشتر آنها افراد بزرگی هستند که خواهان کاهش چشمگیر مالیات ها و موفقیت آمریکا هستند.»
خبرنگار بی بی سی گفت این روزی به یادمادنی در عرصه سیاست آمریکا بود. سه شنبه شاید روزی بود که بازگشت موج علیه ترامپ شروع شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =