۰ نفر
۸ تیر ۱۳۸۹ - ۰۴:۳۵

کارشناس مسائل اقتصادی شبکه فرانس بیست و چهار گفت یک میلیارد دلار برای لبخند ظاهری سران گروه بیست در کانادا هزینه شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل ازفرانس بیست و چهار ، این کارشناس درباره هزینه حدود یک میلیارد دلاری برگزاری نشست گروه بیست در کانادا برای انداختن عکسی یادگاری با لبخندهای ظاهری گفت: نشست گروه بیست در کانادا نشستی بسیار پرهزینه اما بی نتیجه بود. آنچه مسلم است این است که پس از نشست های لندن و پیتسبورگ ، در تورنتو گفتگو ها بر این پایه بود که هر کشور به دنبال کار خود برود.
نشست های لندن و پیتسبورگ در بدترین لحظات بحران اقتصادی جهانی و در فضایی پرتنش برگزار شد. در لندن نگرانی از این وجود داشت که مبادا نظام مالی جهانی سقوط کند و در پیتسبورگ از این می ترسیدند که مبادا بیشتر در رکود اقتصادی فر بروند.
در آن زمان کشورهای حاضر در نشست از خود همبستگی نشان دادند و اعلام کردند باید مشکلات بحران مالی جهانی حل و فصل شود و باید کار گروهی انجام شود و برای خروج از این بحران مقرراتی مشترک در پیش گرفته شود و در آن نشست ها از هماهنگی سخن گفته می شد . به عنوان مثال درباره وضع مالیات بر روی بانکها فقط فرانسه و انگلیس و آلمان قرار است این مالیات را اخذ کنند اما این کشورها برای حفظ ظاهر اعلام کردند که در این زمینه پیشقراول هستند. درباره رشد اقتصادی، برخی از کشورها قرار شد کسری بودجه شان را تا سال دو هزار و سیزده به نصف کاهش دهند اما در این بین ژاپن استثنا به شمار می رود. چین نیز در حالی از کانادا رفت که هیچ امتیازی ندارد و موفق شد از هر گونه تعهد الزام آور درباره ارزشگذاری مجدد یوآن فرار کند و در نهایت می توان گفت که اروپا در برابر چین و امریکا در نشست تورنتو منزوی شد.
به این ترتیب گروه بیست بیش از پیش از ماهیت خود تهی شده است و حتی برخی ها می گویند که این گروه مرده است و آنچه می توان گفت این است که گروه بیست فقط توانسته است از وقوع بدترین اتفاق ممانعت کند اما اکنون که نوبت به مرحله بازسازی و استقرار نظام اقتصادی جدید جهانی رسیده است ، امر مشکل تر شده است و کشورها به دنبال منافع اقتصادی خاص خودشان می روند و می توان گفت که مدیریت اقتصادی جهان به این زودی ها محقق نخواهد شد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 71751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =