استاندارلرستان: اصل نماد راهپیمایی اربعین مردمی بودن آن است

جلسه ستاد اربعین حسینی به ریاست استاندار در سالن جلسات استاندار ی لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، استاندار لرستان در این جلسه گفت: راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان یک نماد جهانی پایدار خواهد ماند.

دکتر موسی خادمی اظهار داشت: هر ساله استان لرستان در برگزاری مراسم اربعین حسینی جایگاه خوبی داشته است و امید داریم امسال نیز با حمایت مردم و مسئولین این جایگاه به سطح بالاتری ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی مردمی اربعین حسینی به عنوان یک نماد جهانی پایدار خواهد ماند، ادامه داد: پایداری این راهپیمایی با شکوه و پر عظمت به دلیل اصل مردمی بودن آن است.

خادمی اضافه کرد: اگر این مراسم عظیم سیستمی و از طریق دولت و حاکمیت نشات می‌گرفت اصل پایداری خود را از دست داده بود.

استاندار لرستان اصل نماد راهپیمایی اربعین را بر اساس مردمی بودن آن دانست و گفت: برای برپایی مراسم اربعین حسینی باید جهت خود را روشن کرده و باور داشته باشیم که حرکت ما نیز در جهت حمایت مردم است.

وی تصریح کرد: بنابراین اقدامات دولت باید در جهت اطلاع رسانی و بالا بردن میزان مشارکت مردم و استقبال از کمک‌های مردمی باشد.

خادمی با اشاره به اینکه اربعین حسینی بر اساس حضور بالای مردم است، بیان داشت: حمایت‌ها و کمک‌های مردمی بر کمک‌های دستگاه‌های اجرایی اولویت دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان که با گروه‌ها و طبقات مختلف مردم در ارتباط هستند مانند سازمان صنعت و معدن که با صنعتگران و معدن‌داران بخش خصوصی مرتبط است؛ نوسازی مدارس از طریق خیرین و دیگر دستگاه‌ها می‌توانند بخشی از کمک‌های مردمی را تهیه و جمع‌آوری کنند.

استاندار لرستان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند با حمایت مالی نیروهای انسانی خود و دیگر ظرفیت‌ها به اندازه توانایی و متناسب با ظرفیت‌های خود کمک‌ها کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =