اما و اگر های احداث زیرگذر بهارستان در خرم آباد

ایسنا نوشت:خرداد 93 عملیات احداث پروژه‌ای در خرم‌آباد آغاز شد که برای همگان عجیب بود و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سفر به خرم ‎ آباد با اینکه در مراسم کلنگ ‎ زنی حضور یافته بود اما حاضر نشد کلنگی به زمین بکوبد.

 پروژه تقاطع غیر هم‌سطح "بهارستان" در سه راهی گلدشت در حالی شروع شد که خیلی از کارشناسان نیازی به احداث آن نمی‌دیدند و نمی‌بینند اما گوش مسئولان ارشد بدهکار نبود و پروژه به شرکت آباد راهان پارس واگذار شد.

این پروژه در روند احداث دچار تغییرات زیادی شده و بعد از اینکه ماده 48(خاتمه پیمان) شد برای احداث به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شده است.

رستم کوشکی، عضو شورای شهر چهارم و پنجم خرم‌آباد درباره این پروژه به ایسنا گفت: از همان اول هم با احداث بهارستان مخالف بودم، چون در آن منطقه نیازی به زیرگذر نیست اما الان مجبوریم پروژه را ادامه دهیم!

وی تصریح کرد: با کارشناس‌های زیادی صحبت کرده‌ایم که ضرر برگشت از پروژه را خیلی بیشتر از ادامه کار می‌دادنند و به همین علت مجبوریم پروژه را به سرانجام برسانیم.

کوشکی تأکید کرد: اگر عرض فضای سبز خیابان سه‌راهی گلدشت کمتر می‌شد بدون شک تا 50 سال آینده در آن منطقه با مشکل ترافیک مواجه نمی‌شدیم و به هیچ وجه نیازی به احداث تقاطع غیر‌هم‌سطح نیست. زمین زیادی برای احداث زیرگذری به هدر می‌رود که هیچ ارزشی ندارد و این در حالیست که می‌شد با هزینه خیلی کمتر روگذر احداث شود و کارآیی بیشتری هم داشته باشد.

عضو شورای شهر خرم‌آباد اضافه کرد: ادامه کار پروژه ایده‌آل ما نیست اما هزینه برگشت و پر کردن آن هم بالاست و در جلسات بعدی شورای شهر در این خصوص تصمیم قطعی را خواهیم گرفت.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که وحید رشیدی، شهردار خرم‌آباد درباره بهارستان گفته است: بهارستان یکی از پروژه‌هایی بود که ضرورتی برای اجرای آن وجود نداشت و جزو اولویت‌های کاری و عمرانی نبود . تاخیر در عملیات اجرایی و کند بودن روند این پروژه مشکلات زیادی برای اهالی منطقه به وجود آورده است اما از آنجایی که نیمی از پروژه انجام شده، توقف یا کنسل کردن پروژه تنها به ضرر مردم و شهرداری است و باید اجرایی شده و به اتمام برسد.

در حالی که خیلی از کارشناسان اعتقاد داشته و دارند که نیازی به احداث بهارستان نبوده و نیست اما این پروژه احداث خواهد شد و هر بار دلیلی به‌ظاهر موجه برای آن اعلام می‌شود و این در حالیست که به قول معروف "جلوی ضرر را هر وقت بگیری، فایده است."

 

46

 

 

_
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =