وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اجرای مفاد قرارداد «اس 300» هیچ مغایرتی با قوانین داخلی روسیه و مقررات بین‌المللی دو کشور ندارد.

سردار احمد وحیدی در خصوص تاثیر قطعنامه 1929 بر تحویل سامانه اس 300 اظهار داشت: روس‌ها پس از این قطعنامه، هنوز درباره تحویل اس 300 موضع رسمی خود را اعلام نکرده‌اند و قرار است به زودی این مسئله را اعلام کنند. زمانی که روس‌ها موضع خود را اعلام کنند، ما نیز متعاقبا نقطه نظرات خود را بیان خواهیم کرد.

اهم اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که با فارس گفت و گو کرد را می خوانید:

  • از نظر ما روسیه موظف به اجرای تعهدات خود بوده و اجرای مفاد این قرارداد که در خود قرارداد نیز تصریح شده است، هیچ مغایرتی با قوانین داخلی روسیه و مقررات بین‌المللی دو کشور ندارد و ما در چارچوب قرارداد فی‌مابین، پیگیر موضوع هستیم.
  • انتظار ایران این است که هرچه سریعتر این موضوع اجرایی شود. عرف بین المللی ایجاب می‌کند وقتی کشوری پای قراردادی را امضا می‌کند به اجرای آن نیز در موعد مقرر پایبند باشد و بدیهی است در مقابل خسارتهای ناشی از عدم اجرای آن نیز مسئولیت دارد. البته ضمانت اجرای عدم تعهد نیز جهت پیگیری پیش بینی شده است.
  • قاعدتا نباید قطعنامه اخیر هیچگونه تاثیری در تحویل سامانه موشکی اس 300 داشته باشد. البته ما پیش‌بینی های لازم را انجام داده‌ایم.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 70557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =