کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده کمانچه و یکی از اعضای اصلی گروه «جاده ابریشم» برای اولین بار در ایران تور کنسرت‌هایش را برگزار می‌کند.

سمیه  قاضی‌زاده: کلهر درباره اینکه چطور بعد از هفت سال تصمیم به برگزاری کنسرت در ایران گرفته، گفت: «الان دوست دارم در ایران کار کنم. حس می‌کنم بی‌فرهنگی و انفعال در جامعه موج می‌زند و باید کار فرهنگی کرد.» 

او درباره جزئیات کنسرتش در تهران اعلام کرد: «در تهران به مدت شش شب کنسرت خواهیم داشت که از روز 23 تیرماه آغاز می‌شود. این کنسرت‌ها در تالار وحدت برگزار می‌شود و تمام قطعات از ساخته‌های جدید خودم هستند که روی اشعاری از مولانا اجرا می‌شوند.» 

رپرتوار برنامه به دو بخش تقسیم ‌شده که بخش اول آن به تکنوازی خود کلهر اختصاص دارد و بخش دیگر کار گروهی است که در دستگاه نوا اجرا می‌شود.

کیهان کلهر که از آخرین کنسرتش در ایران به همراه گروه اساتید موسیقی ایران بیش از شش سال می‌گذرد، درباره برگزاری این کنسرت در شهرستان‌ها گفت: «بلافاصله بعد از کنسرت تهران در شیراز، تبریز، اصفهان و کرمان هم روی صحنه می‌رویم. سپس در همدان، کرمانشاه، رشت و اراک این کنسرت‌ها را ادامه می‌دهیم. البته دوست دارم در استان‌های دیگر هم این برنامه را اجرا کنیم که احتمالا به بعد از ماه رمضان موکول می‌شود.» 

خوانندگی این کنسرت‌ها را حمیدرضا نوربخش به عهده دارد که پیش  از این هم همراه کلهر در سالن‌های  معتبر چون «هالیوود  باول» و «والت دیسنی» در آمریکا کنسرت داده بود.

اعضای گروه کلهر که در این کنسرت‌ها او را همراهی می‌کنند عبارتند از علی بهرامی (سنتور)، سیامک جهانگیری (نی)، روزبه رحیمی (سنتور)، هادی آذرپیرا (تار)، محید ستائی (تنبک) و علی توکلی (رباب). 

کیهان کلهر یکی از اعضای اصلی گروه «جاده ابریشم» است که به همراه یویوما که لقب بهترین ویولنسل‌نواز جهان را دارد در کشورهای مختلف کنسرت داده است.

او در چند ماهه گذشته چهار شب همراه ارکستر فیلارمونیک آتلانتا کنسرت داشت و بعد از آن 12 شب با حسین علیزاده و حمیدرضا نوربخش و یک گروه جوان به اجرای قطعات پرداخت. سپس به مدت 9 شب همراه با حسین علیزاده و علی خلج در اروپا کنسرت داد.

کلهر از فعال‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آهنگسازان و نوازندگان ایرانی خارج از مرزهای ایران است که این حاصل همکاری‌هایش با افراد و گروه‌هایی نظیر یویوما، شجاعت حسین خان، اردال ارزنجان، بروکلین رایدر، کورونوس کوارتت و... است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 70120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
    0 0
    چشم انتظار فرارسیدن روزهای کنسرت هستیم. واقعا به یک کار فرهنگی درست و حسابی نیاز داشتیم. ممنون آقای کلهر
  • دانتی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۲
    0 0
    به امید اینکه روزی دوباره اساتید بزرگی چون شجریان کلهر و علیزاده دور هم جمع شوند و بی نظیر ترین کنسرت را داشته باشیم