کاندیدای شهرداری تهران: وقتی پل صدر ساخته می‌شد رنج بردم/ با تبعیض در خدمت‌رسانی موافقم

محمدعلی افشانی کاندیدای شهرداری تهران گفت: بودجه عمرانی و جاری ثروتمند است ولی متاسفانه هزینه‌ها بسیار بالا بوده و جالب است که برای هزینه‌ها وام‌های کلان گرفته شده و ظاهرا شهرداری وقتی وام می‌گرفته می‌دانسته که خودش آن را بازپرداخت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين،‌ سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های خود درباره شهرداری تهران پرداخت و با بیان اینكه شعار ما در شهرداری تهران شهر زیست‌پذیر و شهروند مشاركت پذیر است، گفت: این واژه جدیدی است كه با برنامه‌ریزی دقیق با تطبیق نسبت به هزینه‌ها و درامدها باید آن را محقق سازیم.

وی افزود: ابتدا باید اهداف مشخص شده و راهبردها برای رسیدن به آن اهداف نیز شناسایی شود و روش‌های اجرایی در آن نیز بصورت جزء به جزء تعیین شود.

این كاندیدای شهرداری تهران تاكيد كرد: بايد در شرایط بحرانی هزینه‌كرد بهینه را مورد توجه قرار داد، همچنين همواره باید تلاش كرد در شهرداری با هزینه بهینه بیشترین راندمان إیجاد شود بنابراین نباید گرفتاری‌های روزمره ما را در خود انقدر غرق كند كه از مسایل اصلی غافل شویم.

افشانی با اشاره به پروژه‌های عمرانی هزینه‌بر خارج از اولویت برای شهر تهران گفت: من به عنوان یك مهندس وقتی پل طبقاتی صدر ساخته می‌شد رنج بسیاری بردم چراكه شاهد پایمال شدن حقوق شهروندی بودم كه به راحتی مجیط آرام زندگی‌شان را از دست داده‌اند و چه كسی پاسخگوی حقوق شهروندی آنهاست؟!

افشانی رویكرد تبعیض‌محور برای ایجاد نقطه تعادل را در تهران مهم دانست و گفت: من با تبعيض مخالف هستم ولی در این مورد اتفاقا معتقدم كه باید با تبعیض در خدمت رسانی به كاهش فاصله زندگی شهری كمك كنیم.

وی عدم تعریف درست از تعامل میان شورا و شهرداری را آسیب جدی دانست و گفت: باید رابطه میان شورا و شهرداری بازتعریف شود و شهردار به مردم و نمایندگانشان پاسخگو باشد.

افشانی شفافیت و پاكدستی را محور برنامه‌های خود دانست و گفت: هر شهرداری كه در تهران بر مسند كار قرار گیرد باید در ابتدا به بررسی عملكردهای تخلفی بپردازد و أموال عمومی به شهروندان بازگردانده شود تا بتوانیم با فسادستیزی و نهادینه ساختن شفافیت و پاكدستی شهرداری را كارامدتر از گذشته كنیم البته من هرگز اقدامات گذشتگان را زیر سوال نمی برم.

استاندار فارس تاكيد كرد: اگر از شهروندان درباره مهمترین دغدغه‌هایشان بپرسیم قطعا مساله ترافیك و آلودگی هوا مهمترین دغدغه انها خواهد بود كه باید برای آن فكر اساسی و جدی كرد و این جزو مواردی است كه در متن برنامه‌ها با رویكرد تمركزی به آن می‌پردازیم.

وی ارتقاي زیست پذیری شهر، توسعه پایدار و بازآفرینی فرهنگ و همچنین هوشمندسازی شهر را از اولویت‌های برنامه‌های شهر تهران برشمرد و گفت: اجرای دقیق طرح تفضیلی بعد از بازنگری باید مورد توجه قرار گیرد.

افشانی با تأكید بر اینكه باید به مسایل شهری بصورت یكپارچه نگریست گفت: مردم باید در جریان همه برنامه‌ها و هزینه‌كردهای شهرداری قرار بگیرند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأكید بر اهمیت پاكدستی بین مسئولان و مدیران گفت: اموال عمومی هر كجا باشد باید تعقیب شود و چنانچه سوءاستفاده‌ای صورت گرفته باشد به تخلفات مربوطه رسیدگی شود.

افشانی تاكيد كرد: مساله دانش و تجربه تخصصی مساله مهمی است و من معتقدم باید مشاغل در همه حوزه‌ها تخصصی باشد تا بتواند نیاز جامعه را برطرف سازد. باید اداره شهر به شهروندان سپرده شود و برای این مهم باید به ارتقاي سرمایه اجتماعی بپردازیم.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =