قاضی عسکر: بیش از هشت هزار زائر ایرانی به مدینه مشرف شده اند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با تلاش دست اندرکاران حوزه حج و زیارت تاکنون بیش از هشت هزار زائرایرانی وارد سرزمین وحی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج ، درنشست شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری وسازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به محورهای بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج اشاره و تصریح کرد: این بیانات در جامعه بسیار تاثیرگذار بود و با آرامش خاطری که در مردم و خدمتگزاران درعرصه حج وزیارت ایجاد شد شرایط برای برگزاری حجی آرام و مطلوب فراهم ترشده است.

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید براین که دست اندرکاران بخش های مختلف حوزه حج تلاش کنند زائران درخروج از کشور دغدغه خاطری نداشته باشند، ادامه داد: برای بررسی وضعیت زائران و رفع نواقص احتمالی روزجمعه و زودتر از سال های قبل عازم عربستان می شوم.
دراین جلسه نیز حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت به تشریح اقدامات انجام شده برای انتقال هوایی حجاج ایرانی به سرزمین وحی پرداخت.

وی از تشکیل ستاد ویژه ای در ایستگاه های پروازی برای ارائه خدمات به زائران درصورت بروز تاخیر در پروازها خبرداد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون نزدیک 30 پرواز و بیش ازهشت هزار زائر به مدینه مشرف شده اند و در حوزه های اسکان و تغذیه مشکل خاصی وجود ندارد، درحوزه پزشکی نیزدرمانگاه ها به سرعت فعال می شوند.

این جلسه با گزارش آقای نصرالله فرهمند سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت در خصوص روند طبیعی صدور روادید زائران ایرانی و عزیمت 10 نفر از ماموران کنسولی وزارت امور خارجه امروز(پنج شنبه) به عربستان و استقراردرشهرهای جده ، مدینه و مکه ادامه یافت.

همچنین دکترسید‌علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در ادامه این جلسه گفت: فعالیت هیات کارشناسی اعزامی به عربستان برای تجهیز درمانگاه ها و بیمارستان های مکه و مدینه با توجه به تفاهمات صورت گرفته با طرف سعودی ادامه دارد و داروهای ارسالی به عربستان درحال ترخیص است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: 6درمانگاه مدینه هرچه سریعتر تجهیز و با استقرار زائران درهتل ها درخصوص توصیه های پزشکی در حرمین شریفین و مشاعر اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

درپایان این جلسه محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت و محمد جواد دانشیار مدیرعامل شرکت شمسا نیز از برنامه ریزی های صورت گرفته برای اعزام زائران به عتبات درایام عرفه گزارشی ارائه و اعلام کردند: که ثبت نام از زائران برای اعزام روزانه یک صد کاروان درحد فاصل چهارم الی نهم شهریورآغاز شده است.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =