در جلسه امروز طرح نظارت مجلس و نمایندگان که روز گذشته یک فوریت آن بررسی شده و رای گیری برای آن به جلسه امروز موکول شده بود‏، با درخواست کمیسیون اصل 90 از دستور کار خارج شد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در توجیه این کار که خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس به نظر می‌رسید، گفت: اعضای کمیسیون اصل 90 به من اعلام کردند که مدتهاست در حال بررسی این موضوع هستند و در این کمیسیون ، کمیته‌ای نیز تشکیل داده‌اند. بنابراین از آنجا که این کمیسیون، جایگاه مهمی در حفظ نظارت بر مجلس دارند از طراحان این طرح خواستیم تا بررسی آن را به تعویق بیاندازند و یکی دو هفته فرصت بدهند تا این طرح را پخته‌تر در مجلس بررسی کنیم.

احمد توکلی نماینده تهران، به عنوان یکی از طراحان این طرح، این توضیحات رئیس مجلس را کافی ندانست و طی تذکری نسبت به از دستورکار خارج شدن طرح نظارت مجلس بر نمایندگان، گفت: چنانچه 44 نفر از امضا‌کنندگان امضای خود را پس بگیرند این موضوع قانونی است.

در غیر اینصورت خروج از دستور طرحی که بررسی آن آغاز شده است، غیرقانونی است.

وی افزود: روز گذشته یک فوریت این طرح مطرح شد و من به‌عنوان طراح و آقای محمدیاری به‌عنوان مخالف صحبت کردیم، در حالی که نوبت موافق بود و شما طبق آیین‌نامه نمی‌توانستید دستور دیگری را وارد کنید این کار را انجام دادید.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خطاب به لاریجانی گفت: امروز هم می‌توانید این طرح را از دستور خارج کنید به شرط آنکه از 55 نفر حداقل 44 نفر امضا خود را پس بگیرند که اگر در حال حاضر پس گرفته‌اند قانونی است و من سکوت می‌کنم.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: به احترام اینکه کمیسیون اصل 90 این درخواست را مطرح کرده و مرجع مهمی برای رسیدگی این امور است، آقای ابوترابی از دوستان خواستند تا امضاهایشان را پس بگیرند تا طی چند روز آینده طرح آماده شود. نمایندگان محترم هم پذیرفتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 69260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =