آیا بنزین در ایران ارزان است؟ پاسخ کارشناسان و مسئولان با مردم عادی به این سئوال واحد متفاوت است.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی بررسی ها نشان می دهد قیمت بنزین در ایران ارزان است که در دیگر سوی گرانی خودرو ، نارضایتی بسیاری از مصرف کنندگان را در پی داشته است. این معادله در بسیاری از کشورهای توسعه یافته معکوس است. پارادایم خودروی ارزان، بنزین گران در این کشورها سال هاست برقرار است.

به نظر شما کدام یک نفع مصرف کننده را در بردارد؟ خودروی ارزان - بنزین گران یا خودروی گران - بنزین ارزان؟

شما کاربر محترم خبرآنلاین می‌توانید نظر خود را در بخش ارسال دیدگاه به ثبت برسانید.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 101
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    خودرو ارزان ، بنزین گران یعنی عدالت در مصرف
    • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      الان که هم بنزین گرونه هم خودرو
    • اامیر A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      210 9
      قیمت ینزین بستگی به متوسط در آمد مردم هر کشور باید باشد.قیمت بنزین ایران را با متوسط درآمد ماهی یک میلیون ونیم را نباید با کشورهایی که متوسط درآمدشون ماهی سه چهار هزار دلار است مقایسه کنیم.به نظر من قیمت بنزین در ایران گران هم هست.شرایط خودروهم که کلا افتضاحه
    • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      108 1
      واقعا این جای نظر خواهی داره خودتون امروز خبر دادید اولین تسلا مدل ۳ که از خط تولید خارج شد/۱۳۳ میلیون تومان؛قیمت خودروی مدرن تمام الکتریکی دیگه کمکم دوره بنزین و نفت و.... داره تموم میشه
    • مهربان توسی A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      95 3
      من هم معتقدم تعرفه واردات خودرو برا کم مصرفها و هیبرید و...که کیفیت بالا دارند باید کم بشه و فضای رقابتی جای رانت و حمایت نابجا را بگیرد و قیمت بنزین واقعی شود
    • غلامرضا A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      54 4
      در صورتی که با گران شدن بنزین بقیه اجناس هم گرون نشه با نظر شما موافقم .
    • حسن نقش جهان IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      133 1
      عزیزم این بحثها رو راه میندازن ، آخرش هم بنزین رو گرون میکنن هم خودرو ارزون نمیشه . اینجا ایرانه
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      6 0
      هر چی به قیمتش
    • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      6 2
      هم خودرو ارزان و هم بنزین ارزان.
    • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      6 0
      چرا تو این مملکت هیچ چیز ارزان نمیشه؟چرا باید گران فروخت؟چرا هر سال افزایش قیمت؟چرا خدمات دولتی گران می شود؟وهزاران چرای بی پاسخ، راستی چرا؟
    • بی نام US ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      4 1
      ارزانی ملاک اصلی نباید باشه. بلکه کیفیت خوب هر دو باید ملاک باشه. چون خودروی بی کیفیت و بنزین بی کیفیت یعنی مرگ شهروندان. در ضمن قیمت هر دو هم باید با درآمد مردم تناسب داشته باشه.
    • اهوازی A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      2 0
      هر وقت جزو کشورهای توسعه یافته شدیم به این هم فکر می کنیم
    • بی نام A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      4 0
      هیچ چیز گرانش خوب نیست وظالمانه است چه خودرو چه بنزین
    • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      2 0
      هيچ كدام... هر دو به قيمت روز دنيا ....بدون رانت و تعرفه زوركي
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    134 9
    نباید قیمت بنزین و با کشوهای دیگه بدون مقایسه با سایر مسائل مثل حقوق و درامد سالانه در نظر گرفت و فقط بگیم بنزین در اروپا 4000 تومن هست خوب حداقل حقوق هم ماهی 1500 یورو یکم بالاتر یا پایین تر مهم نیست هست و خیلی چیزای دیگه مثل اجاره خونه تو شهری مثل تهران در متوسط جهانی هم بالاتره و یا قیمت خودرو که داریم به بیش از سه برابر قیمت جهانی میخریم و .........
    • سینا A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      4 2
      چرا هر چی میشه خودمون رو با اروپا مقایسه می کنیم ما ۳۰ برابر اونها واحد صنفی داریم یعنی ۳۰ برابر آنها دلال یعنی کسی که بدون تولید فقط مصرف می کند بنزین باید گران شود وگرنه مدتی بعد قاچاقچیان سوخت هم باید مثل کولبران بیمه تامین اجتماعی شوند
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    115 2
    خودروی ارزان برقی
  • بدون نام ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    224 7
    اولا در كشوري كه خودش سومين رتبه توليد نفت رو داره شما نمي توني بگي بنزين ارزان هست كه بايد گران بشه دوما شما ماشين توليد روز اروپا و امريكا رو وارد بكن اول با قيمت واقعي خودرو نه با 150 درصد گمرك و هزار بهانه ديگه براي گران فروختن به مردم كه خود به خود مصرف بنزين كم بشه بعد حالا اگر شد ليتري 3000 حداقل ميدونيم ماشين رو ارزان خريديم و از همه مهمتر مصرفش صدي 5 ليتر هست نه 13 ليتر شما يك سوال هايي مي پرسي كه در حد فهم بچه هاي دبستاني هم هست اگه اينها رو انجام بديد پس كي از واردات بنزين و خودرو سود ببره قطعا مردم در انتهاي اين زنجيره رانت قرار دارند
    • رضا IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      13 55
      از دادن پاسخ ساده به سوال فرار کرده ای که می بینم خوانندگان هم در دامت افتاده اند
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      74 3
      خیلی هم خوب جواب داده جواب ایشون واردات خودرو باکیفیت خارجی بدون سود وهزینه گمرکی یعنی باقیمت پایینتر از ماشینهای بی کیفیت ایرانی
    • بی نام DE ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      5 1
      واقعا این قیمت بنزین زیاد در ایران خیلی عجیب هست که هنوزم مطرح میشه. قیمت بنزین در ایران بسیار بسیار هم گران هست. اگر قرار هست قیمت بنزین در ایران با کشورهای دیگه مقایسه بشه باید اینجوری مقایسه بشه که چقدر از درامد ماهیانه یک شخص در خارج از ایران صرف خرید بنزین میشه و قیمت بنزین رو نسبت به درامد شخص حساب کرد و نه هیچ چیز دیگه ای. وقتی چنین نسبتی رو بگیرید میبینید که قیمت بنزین در ایران مثل قیمت ماشین در ایران به بطور غیرمنطقی و ناعادلانه و ظالمانه ای بالا هست. من نمیدونم اون کارشناسی که میاد میگه قیمت بنزین در ایران ارزان هست جریانش چیه چون از نظر علمی و منطقی تنها راه مقایسه قیمت یه کالا در ایران و یه کشور دیگه فقط و فقط مقایسه قیمت اون کالا با درامد مردم در هر دو کشور هست نه چیز دیگه
  • رضا IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    101 8
    قطعا خودروی ارزان بنزین گران بنفع رفاه مردم ، مصرف کننده و عدالت اجتماعی است
  • مسعود IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    115 8
    اولا بنزین در ایران ارزان هم نیست به چند دلیل اول اینکه کیفیت بنزین در ایران خیلی پایین است پس جنس کم کیفیت قیمت پایین تر .دوم اینکه مصرف ماشین های ایرانی بالاست پس به ازای هر صد کیلومتر به طور متوسط دو برابر استاندارد جهانی بنزین مصرف میکنه پس اگر بنزین لیتری هرچقدر هم باشد دوبرابر حساب کن .یعنی با یه ماشین با کیفیت حارجی در ازای صد کیلومتر 5 لیتر مصرف میکنه در ایران با ماشین بی کیفیت ایرانی همون مسیر رو با 10 لیتر مصرف میکنه .
    • محسن A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      30 2
      احسنت
    • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      6 0
      در پیرو حرف ایشون : سوم میزان حداقل درآمد پایین و هزینه های دیگه از جمله مسکن و خوراک و پوشاک بالاست
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    81 9
    من ترجیح می دهیم خودرو ارزان باشد و بنزین گران. بنزین ثروت ملی ست.
  • مسعود IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    71 2
    ما پول چند سال مصرف یک اروپایی رو یک جا به حساب این خودرو سازها میریزم مثلا اگر یک نفدر در کشوری دیگه در طی 10 سال 10 هزار دلار پول بنزین میده ما در ایران برای یک ماشین یک جا باید 20 هزار دلار بیشتر پول بدیم .پس اونا در طی 10 سال پرداخت بنزین دارن ما طی یک روز دو برابر پول ماشین میدیم که اگه اختلاف این پول رو تو بانک بزاریم از سود پول میتونیم بنزین گرانتر و با کیفیت تری بخریم
  • عرشیا A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    68 1
    این نظرسنجی از اصل مشکل دارد ،دنیا در حال حذف بنزین و سوختهای فسیلی از چرخه صنعت و بالاخص ترابری است و هنوز ما در پی نرخ بنزین ؟؟؟ خودرو باید ارزان باشد و مصرف سوختش هم در شهرها برقی و با حداقل هزینه و در جاده ها بنزین با نرخ معقول ......
  • مسعود IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    70 13
    خب معلومه اگر ماشین ارزون باشه و بنزین گرون تر بهتر من حاضرم یه تویوتا کمری2017 هیبری به قیمت 60 میلیون بخرم ولی بنزین لیتری 10 هزار تومن باشه .آخه با ماشین صدی 2 یا سه لیتر مصرف که هزینه بنزین زیاد نمیشه
    • رر IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      1 0
      عزیز جون کمری هیبرید ۳۰ هزار دلار قیمتشه که میشه ۱۱۰ میلیون نه ۶۰ میلیون
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    50 1
    خب معلومه، ماشين هاي روز ،با تكنولوژي بالا ، قيمت ارزان و با مصرف سوخت 4 در مقابل سوخت گران، خيلي بهتر است از ماشين هاي ايران خودرو با با بنزين ارزان
  • saeed A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    26 1
    سلام. به نظر من اگه قیمت خودرو بیاد پایین البته با در نظر گرفتن کیفیت مناسب و قیمت سوخت منطقی بشه البته اون هم با ایجاد شرایطی که تورم حبابی بوجود نیاره از چند جهت به نفع مصرف کننده ، جامعه ، محیط زیست، ترافیک و بهبود وضعیت صادرات فراورده های نفتی خواهد شد.
  • مسعود IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    37 2
    فکرش رو بکن هیوندای سانتافه سوار بشی با قیمت 100 میلیون هیوندای النترا سوار بشی 60 میلیون ولی میدونی چی سوار شدی اونوقت سوار شدن به ماشینت رو مدیریت میکنی که هرجایی با ماشین شخصی نری بنزین میخواد لیتری هرچقدر بشه .بشه قیمت جهانی
  • سعید A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    45 1
    بنده با خودروی ارزان و بنزین گران موافقم. چون مصرف کننده مجبور به راندن صحیح میشود، از سفر غیر ضروری اجتناب میکند، خودوی با کیفیت و کم آلاینده میراند ، تولید کننده مجبور به تولید صحیح و باکیفیت شده و مجبور به استفاده از روشهای صحیح تولید به شیوه اقتصادی و مقرون به صرفه میگردد ... همچنین افراد سود جویی که فقط به فکر تولید و واردات قطعات و خودروی بی کیفیت هستند ، دستشان کوتاه میگردد. هم در کوتاه مدت هم در بلند مدت به نفع مصرف کننده ، تولید کننده توانمند و محیط زیست میباشد .
    • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      1 1
      البته تا وقتی وضعیت حمل و نقل عمومی این باشه مردم ناگزیر از استفاه از خودرو شخصی هستن و دوباره میشه همین وضع
  • رضا IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    49 1
    خودرو قیمت جهانی .بنزین هم قیمت جهانی
    • نوری A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      18 2
      بشرط اینکه با قیمت دلار بازی نکنند.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      0 0
      بشرط اینکه حقوق هم با قیمت جهانی باشه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    28 1
    خودرو ارزان بنزین گرون باشه این به نفع همه است
  • توحید A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    29 1
    خودروی ارزان و بنزین گران مفید تر و منطقی تر است ولی کامل نیست. این معادله بدون خدمات گسترده و با کیفیت حمل و نقل عمومی و شفافیت در هزینه کرد درآمد حاصل از فروش گرانتر سوخت همچنان ناقص باقی خواهد ماند.
  • مهدی A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    27 13
    بنظر من با توجه به منابعی که کشور ما در مقایسه با کشورهای اروپایی دارد باید هر دوتاش ارزون باشه مثل عربستان
  • رضا.رشت DE ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    17 2
    به نظرم اگه رو بخش حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری درست و اصولی انجام بشه و مردم خرید خودرو رو تحریم کنن اونوقت میزان مصرف بنزین پایین میاد و دیگه نیازی به افزایش قیمت بنزین نیست. خودرو هم به اجبار قیمتش پایین میاد.
  • 90 IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    31 1
    خودروی ارزان بنزین گران از هر لحاظ بهتره ، خودروی ارزان با کیفیت و ایمنی بالا باعث کاهش تصادف و کاهش آلودگی هوا میشه و بنزین گران با درست و بجا مصرف کردن که بازهم باعث جلوگیری از آلودگی هوا میشه .
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    21 1
    شما اگر می توانید یکی را ارزان کنید
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    24 2
    خودرو ارزان بنزین ارزان آب و برق ارزان نان ارزان همه چی ارزان
    • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      11 1
      داری تو خواب حرف میزنی؟
  • اکبر IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    22 2
    حقوق یک گارمند در ایران ماهی 2 میلیون تومن تقسیم بر بنزین لیتری هزار تومن میشه دوهزار لیتر در ماه.به طور متوسط یه کارمند در اروپا ماهی 2500 تا 3 هزار یورو حقوق میگیره که تقسیم بر لیتری 1.5 یورو میشه ماهی 1600 تا 2 هزار لیتر در ماه پس خیلی هم تفاوت نداره.تازه تو امریکا بنزین حدودا لیتری یک دلار است که نزدیک یه ماهی 3 هزار لیتر در ماه میشه یعنی قدرت خزید اروپا و آمریکا در مقابل هرید بنزین در ایران تقریبا اگر بیشتر نباشه کمتر هم نیت پس در ایران بنزین نسبت به دنیا گرون نیست .حالا با همین حقوق های ریالی ما به دلار تقریبا دو برابر دنیا ماشین تو ایران گرونتره حالا خودتون قضاوت کنین
  • عليرضا A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    29 1
    اولا اينكه ما الان هم داريم ماشين و گرون ميخريم هم بنزين و گرون ميخريم ماشينهاي بي كيفيت چيني و ساخت خودمون كه مصرفشون بسيار بالاست از اونور بنزين بي كيفيت با اكتان پايين كه اين خودش باعث بالا رفتن مصرف ميشه كشوري كه درامد مردم به شدت پايين هست و يكي از بزرگترين منابع نفتي جهان هست نبايد با كشوري كه هيچي نداره و كاي هزينه جابه جايي بنزين و نفت به كشور خودش ميكنه مقايسه بشه
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    11 1
    اگه خودرو استاندارد باشه و ایمن و بنزین کیفیت خوبی داشته باشه و باعث آلودگی هوا نشه ، گرون هم باشن باز عیبی نداره .
  • سرانجیک A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    19 1
    بنزین گران مستلزم زیر ساخت های مناسب در زمینه حمل و نقل عمومی است. تا وقتی که امکان استفاده از مترو، راه آهن، سفر هوایی برای همگان میسر نباشد نمی توان تنها راه ارتباطی که همان سفر با اتومبیل است را از مردم گرفت. بنده با 33 سال سن تاکنون از قطار استفاده نکرده ام، چون نزدیکترین ایستگاه راه آهن با محل زندگی من کیلومترها فاصله دارد........
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    20 1
    کاش دولت و حکومت بجای درآمد از ایران خودرو و سایپا ، ماشین رو آزاد کنند ولی روی سوخت مالیات سنگین بگیرند. به نفع همه ست. البته بیکاری کارگران این شرکت ها پای خودشان.
    • اکبر IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      32 0
      بیکار نمیشن.میرن تو صنعت قطعه سازی .در ترکیه یک برند خودرو به نام برند ملی ندارن یا دارن ماشین کیا میزنن یا دارن هیوندای یا رنو یا فیات یا هزار تای دیگه ولی صادرات اونا به دنیا سالانه بالای 12 میلیارد دلار هست .بیش از چند میلیون نفر مستقیم دارن تو صنعت خورو سازی ترکیه کار میکنن تعرفه ماشین هم نزدیک به صفر است پس این بیکار شدن عده در صنعت ایران اگه سایپا یا ایرانخودرو بسته بشه دروغ و عوام فریبی و قایم شدن مدیران پشت کارگرهای زحمت کش این دو کارخونه است
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    9 2
    ماشین ارزان وبنزین گران باعث تردد کمتر ماشینها در معابر عمومی میشود در کنار این افزایش وسایل حمل ونقل عمومی والبته مقایسه در آمد مردم ایران با کشورهایی که بنزین گران است اخیرا در کشور ترکیه حقوق در بخشهای دولتی اعلام شد حداقل دستمزدها کمی از ایران بالاتر بود برای معلمین حقوقی معادل سه هزارو خورده ای و برای پزشکان متخصص شش هزار تومان در نظر گرفتند که مردم معترض بودند چون قیمت ارزاق عمومی نسبت به ایران کمی بالاتر ولی اجاره و خرید مسکن خیلی پایینتر است
  • بهروز A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    12 1
    باسلام مسلما که خودروی ارزان و بنزین گران به نفع شهروندان وحتی دولت است.وبی خود نیست که درتمام کشورهای دنیا بجز ایران ازاین مدل بهره می برند.زیرا علاوه بر سود ریالی که به شهروندان می رسد باعث می گردد که بدلیل سوخت گران مردم تمایلی به استفاده بیجا ازخودروی شخصی نداشته باشند وبا وسایل حمل ونقل عمومی تردد نمایند مگر در موارد ضروری که این مهم هم به کاهش ترافیک کمک می کند وهم به محیط زیست و....وعوامل زیانبار ناشی از ترافیک هم خودبخود حل می شود.ولی مطمینم که دراین خصوص هیچ کاری صورت نمی گیرد وشرکتهای خودرو ساز نمیگذارند که دراین زمینه کار علمی واجرایی انجام گیرد..........
  • رضا A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    8 2
    فرمول زیر اجرا بشه بهترین و علمی ترین به نظر بنده 1خصوصی سازی صنعت خودرو 2حذف تعرفه واردات خودرو 3تعیین نرخ بنزین با توجه به سرانه درامد هر ایرانی در مقایسه با کشور های همسایه 4هزینه کرد در بخش حمل و نقل عمومی
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    22 1
    خودرو كه ارزون نخواهد شد ولي باز دارين بهونه سازي ميكنين بنزينو گرون كنين
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    12 0
    خودروي ارزان بنزين گران
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    8 0
    در مورد ايران اصلا نميشه قاطعانه حرف زد چون همه ديدم و ميدونيم برخي از ما منتظرن يك پول سياه روي بنزين يا هر جيز ديگه بياد تا بقيه موارد با ربط يا بي ربط را چندين برابر گرانتر و تورم درست كنن .
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    9 0
    خودروی ارزان و تعرفه نزدیک به صفر واردات و سوخت گران بهترین راهکار برای حذف خودروسازی بی کیفیت و بی لیاقت
  • نوری A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    10 1
    ببخشید اول دلار را گران می کنید بعد قیمت بنزین را با قیمت منطقه ایی مقایسه می کنید. قیمت دلار را ثابت نگه دارید بعد ببینیم دلیلی برای گران کردن بنزین باقی می ماند. در ضمن اظهار نظر سایر هموطنان در مورد اتومبیلهای کم مصرف و هیبریدی و برقی کاملا" منطقی می باشد. برای مثال اگر اتومبیل برقی با قیمت دلار فعلی وارد یا ساخته شود اصلا" کسی بنزین خرید می کند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    6 1
    خودرو ارزان بنزین گران با یک تیر چند نشان 1کمک به ترافیک 2کمک به محیط زیست 3هدر نرفتن سرمایه مالی وانرژی
    • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      0 0
      بنزین گران خودروی گران که بیشتر کمک میکنه به این اهداف
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    13 0
    متاسفانه در ایران این مدل نخواهد شد و هم بنزین گران تر خواهد شد چون منبع درامد دولت است و هم خودرو ارزان نخواهد شد چون رانت بسیار بالایی پشت ان هست که اجازه ارزان شدن را نخواهد داد. پس راجع به چیزی که هیچوقت اتفاق نخواهد افتاد وقت صرف نکنیم.
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    14 0
    با مقایسه حقوق کارمندان ایران با کشورهای دیگر متوجه میشوید که همه چیز تو ایران گرانتر از کشور های دیگه هست
  • محمد سعيدي A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    10 0
    آخه اين چه حرفيه.تا چه زمان نظريه هاي غير كارشناسانه ميدهيد.هم قيمت بنزين با توجه به قيمت تمام شده بايد معقول باشد و هم قيمت خودرو.در حال حاضر با يه حساب سر انگشتي ميتوان گفت كه قيمت خودرو وارداتي با همين تعرفه هاي دولتي در بازار در حدود سي درصد گرانتر به دست مردم ميرسد.اين حرف شما خودروي گران بنزين ارزان و بالعكس واقعا بدون حساب و كيلويي است
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    8 1
    ماشین خوب وخارجی بنزین گران موافقم
  • فرهاد IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    14 0
    به نظر می رسد با طرح اینگونه سؤالات می خواهند هم خودرو گران و البته بنزین گران داشته باشیم
  • امید A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    12 0
    خودروهای وارداتی باید ب قیمت جهانی فروخته بشه قیمت بنزین همین مقدار خوبه
    • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      4 10
      فرمایش دیگه ای باشه؟
  • مهران ... A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    8 2
    داداش ، چقدر بنزین رو گرون کنن؟؟ دیگه 100 تومن بالاتر زیاده برا ملت.خودرو رو با کیفیت کنن و با قیمت واقعی بدن.
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    خودروی ارزان بنزین گران...
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    حقوق کافی و امنیت شغلی. در اکثر کشورها دارن طوری خودرو تولید میکنن که هم ارزون باشه و هم دیزلی که سوختش ارزون در بیاد.
  • آرش IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    به نظرم ابتدا بیاید در تعریف باهم برابر بشیم بعد نظرسنجی کنیم. منظور از «ارزانی» و «گرانی» چیست؟ چه عددی و با توجه به چه معیاری گرانی و ارزانی رو تعریف میکنیم؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    با سلام معضل صنعت خودرو ما دو تا تولید کننده خودرو دولتی هستند که گیر کردن تو گلوی این مردم . دولت ها هم تا توانستند از این وضعیت استفاده کردند و این صنعت را محل کسب درآمد کردند. هم از سود این کارخانه ها که تولیدات نامرغوب دارند استفاده می کنند و هم از محل عوارض واردات خودرو خارجی درآمد سرشاری دارند. تنها راه خصوصی شدن تولید کنندگان داخلی و سپردن آنها به خودرو سازان خارجی معتبر است . با گران کردن معقول بنزین هم میتوان جبران کاهش قیمت خودرو ها را برآورده کرد. دوستانی که از گرانی بنزین می ترسند بدانند که در همین همسایگی ما در کشور ترکیه بنزین بسیار گران است ولی خیلی از خودرو سازان مطرح جهان سایت تولید خودرو در ترکیه دارند که موجب رشد و شکوفایی این صنعت و دسترسی به تکنولوژی های روز شده است.
  • بی نام DE ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    1 1
    ولوو تا دو سال دیگه خودروهای بنزینیش رو جمع میکنه شما تازه به فکر نظرسنجی بنزینی هستید. به خدا دویست سال از دنیا عقبیم. کاش برای نجات کشور به فکر نیروگاههای خورشیدی انرژیهای تجدید پذیر بودیم. خودروهای سوختی فسیلی عمرشون رو به پایانه
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    خودرو ارزان، بنزین و بیمه و عوارض گران
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    1 0
    مگه اون بنده خدا خوزستانی طرحی ایجاد نکرد ماشین با اب کار کنه پس مشکل بنزین چیه دیگه نمیخوان مردم پیشرفت کنن
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    قیمت ماشین تو ایران گران نیست. باید توجه بشه که 1.در طول دوره مصرف تقریبا مالیاتی برای ماشین پرداخت نميشه. 2.طول دوره استفاده از یک خودرو تو ایران سه برابر کشورهای پیشرفته ست. مثلا اگر یک ماشینی رو اینجا بخری می تونی 5 سال بعد با دو سوم قیمت ماشین صفر بفروشیش ولی تو یک کشور پیشرفته این قیمت نزدیک قیمت اسقاطه. پس ایرانی ها شاید برای خرید ماشین احتیاج به سرمایه داشته باشن ولی برای ماشین سواری هزینه ای نمیکنن نسبت به بقیه جاها
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    تنها راه حل پیوستن به سازمان تجارت جهانیه .اوم وقت ببینیم استقبالی از خودروهای بی کیفیت تولید داخل میشه یا نه.قیمت بنزین هم باید به دلار حساب بشه و البته پایه حقوق هم به دلار.این میشه معامله منصفانه
  • بنگاه ماشین امین اکبرزاده IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    خودرو گران و بنزین ارزان
  • ستار A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    ایران یک کشور نفت خیزه و حق مردمش هست که از بنزین ارزان استفاده کنه اما گرانی خودرو متناسب با هیچ معیار جهانی نیست بطوری که قیمت خودرو خارجی بیش از دوبرابر قیمت واقعیه و قیمت خورو داخلی به اندازه جون مشتریان در این شرایط تعادل در مصرف بنزین با اعمال سامانه سوختی جدید هیبریدی در صنایع خودروسازی و انصاف در بالا بردن قیمت خودروی خارجی بهترین راهکار افزایش ایمنی و کم کردن مصرف سوخت است.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    1 0
    حقوق با دلار محاسبه کنین اشکال نداره بنزین گرون بشه ولی مشکل توی این مملکت اینه که حقوق با ریال می دن ولی هزینه با نرخ دلار محاسبه میشه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    2 0
    من پرسشی دارم آیا اصولا در کشور ما کسی به نظر و خواسته ی ما مردم اهمیت می دهد؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    بنزین مفت یعنی مرگ برای انسانها و طبیعت. بعتی مرگ زندگی، حیات. کاری به خودرو نداریم در کشورهای پیشرفته دولت خود را موظف به حفظ سلامتی مردم میداند بنرین را گران میکند و برای سلامتی شهروندان از محل نرخ گران آن برای بهداشت و سلامتی شهروندان سوبسید میپردازد. دز این مملکت دولت، مردم را دسته دسته روانه گور میکند و از محل درآمد بنزین هزینه های خود را تامین مینماید بعد قوه قضائیه اینجا اسلامی و در دنیا بهترین است و در مقابل مرگ تدریجی مردم ساکت و دادستانهای ما عالم. جلل الخالق انسان شاخ در می آورد چه علمایی بر این مملکت حاکمند همه عقل کل.
  • korosh IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    سلام جالب تر از این موضوع این هست که الان خدمات تعویض روغن وفیلتر های ماشینهای بالاتر از 50 میلیون تومان تولید داخل ، مثل ایران خودرو تا 500 هزار تومان اب می خورد یعنی هر 8000 تا 10هزار کارکرد که در ایران ظرف مدت 6ماه ما راه می رویم مگر چه خبر هست ؟ خوب خودرو باید سرویس ارزان داشته باشد چه خبره تعویض روغنی که در مغازه های بیرون با نهایتا 120 هزار اب می خورد در نمایندگی ها 300 تا 500 هزار تومان پول بدهیم ؟ودر خصوص خودروی ارزان من هم با شعار خودرو به قیمت جهانی وبا اقساط بدون بهره وبنزین به قیمت جهانی موافقم
  • عباس IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    1 1
    سلام اينجا هزينه ها با امريكا و اروپا برابره و درآمد ها هم با كشورهاي افريقايي اين است عدالت اجتماعي؟؟؟؟؟؟؟؟
  • نیما RO ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    گرانی و ارزانی باید بر اساس سطح درامد سنجیده بشه. نسبت به درامد حدود یک میلیونی اکثر افراد بنزین هزار تومنی هم گران محسوب میشه. فراموش نکنیم که گرانتر شدن بنزین باعث گرانی اجناس و خدمات دیگر میشود. هزینه بسیار بالاتری نسبت به کشورهای دیگر بابت خرید خودرو پرداخت میکنیم و خودروی به مراتب بی کیفیت تر از آنها سوار میشویم.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    بنزین گران بشه ینی گران شدن همه چیزینی یک قدم دیگر افزایش شکاف طبقاتی،خواهشا خودرو رو گرون میکنید بکنید ولی دست به قیمت بنزین نزنیدمسئولان محتـــرم
  • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    مگه هر چی بگیم همون میشه که شما نظر ما رو می‌خواهین؟
  • م ر GB ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    خودرو با قیمت مناسب و بنزین هم متناسب با خقوق مردم در ضمن خودروی خوب کم مصرفه و در نهایت بنزین ارزونتر می افته
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    چند نکته در این معادله هست که باید دقیق تر مشخص بشه. در تمام کشورهای توسعه يافته چنین معادله معکوسی صادق نیست. مثلا در آلمان و بریتانیا با اینکه صاحب صنعت خودروسازی هستند خودرو و سوخت هردو گران تمام میشوند. در آمریکای شمالی این ادعا تقریبا درسته اما نکته مهمی که در این کشورها هست نرخ بیمه تصاعدی پس از طی شدن زمان گارانتی هست. بطور معمول نرخ بیمه پس از سال سوم الی پنجم اینقدر بالاست که بهترین گزینه تعویض خودرو با یک مدل جدیدتر همون کمپانی خواهد بود. بهشتی که خودروی ارزان و سوخت مناسب در اون باشه رو احتمالا تنها در کشورهای حاشیه خلیج فارس میشه پیدا کرد. در ایران برای حمایت از صنعت خودروسازی و بیمه گزینه آمریکای شمالی خوبه اما مصرف کنندگان ناراضی خواهند بود.
  • خودروچي RO ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    خودرو گران بنزين گران هرچي گرونتر بهتر مجبوريم ديگه
  • بی نام DE ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    2 0
    به نظر برخی از اساتید بهتر است حالا که نمی توان مانند همه دنیا بنزین گران و ماشین ارزان داشت لااقل پنجاه درصد شبیه دنیا بودن بهتر از برعکس بودن کاملماشین گران و بنزین ارزان است بنابراین اگر ما در این شرایط بنزین گران و ماشین گران داشته باشیم لااقل پنجاه درصد به دنیا نزدیک شده ایم پنجاه درصد بقیه هم به علت تفاوتهای فرهنگی قابل اجرا نیست
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    0 0
    بنزین گران یعنی چقدر گران؟ خودروی ارزان یعنی چقدر ارزان؟ اینکار نیاز به شکستن انحصار چند جانبه همراه با فساد سیستماتیک، در خصوص صنعت خودرآی کشور هستش، همچنین نیاز به تغییر صنعت خودرو سازی در کشور دارد، برای بالا رفتن کیفیت و کاهش هزینه تولید که هم اکنون همه انها وارونه اند. یعنی ناشدنی، چون منابع انسانی مدیریتی، ناکافی بوده ، سیستم به حاشیه سود بالای صنعت خودرو عادت کرده است و پر کل این کار دشواری است که اراده مقامات عالیه و به صورت قاطع را می‌طلبد از طرف دیگر بنزین گران، با مثلا داشتن خودرویی ارزان که در صد کیلومتر دو تا سه لیتر مصرف کند، عین بنزین ارزان است
  • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    1 0
    این معادله در ایران جواب ندارد. بنزین به را میخواهند به نرخ واقعی خلیج فارس برسانند ولی اتومبیل خارجی را چند برابر قیمت خلیج فارس تحویل مردم بدهند یعنی مردم از هر دوطرف زیان کنند...
  • بی نام A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    1 0
    خودرو ارزان بنزين گران البته نه خودروي آشغال ٤٠٥ و پرايد كه صدي ١٤ ليتر مي سوزونند خودروي تويوتا يا سوناتاي هيبريد يا هر برند خارجي ديگري كه صدي ٣ ليتر مي سوزنن بعد ببينيد الودگي تهران ظرف ١ ماه كامل برچيده ميشه يا نه ببينيد آمار سكته و سرطان ظرف يكسال افت مي كنه يا نه. نه برند ايراني كه پيمان آسماني بستند كه تا مي تونند جنس آشغال به مردم بدند و جيب هفت نسل و تركه شون پر بشه، خارجي اگر دين نداره لاقل اخلاق و وجدان داره
  • علاقه مند به اقتصاد A1 ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    0 0
    لطفا دست از سر این اقتصاد دولتی بردارید درهای کشور را بروی تمام تولیدات خارجی باز کنیدبدون هیچ استثنائی حتی کالای دست دوم و موانع صادراتی را هم کلا حذف خود اقتصاد خودش را به تعادل نسبی میرساند بیکاری هم نمی ماند حالا بنزین را گران میکنید ؟ چه عیبی دارد مگر در افریقا مردم با بنزین لیتری5000 تومنی و درآمد کم خودرو سوار نمیشوند؟ خودشان هزینه همه چیز را تنظیم میکنند پس بیایید دست از بازار منو پل برای اشخاص و ایجاد موانع و دست انداز اقتصادی برداریم تا همه راحت شوند باور کنید درآمد دولت کم که نمیشود هیچ افزایش هم می یابد
  • محمد A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    0 0
    مسلما خودرو ارزان خواست عامه مردم ایران است و منطقی هم هست ولی سوال اینجاست سودا گری و انحصار در بازار خودرو هرگز اجازه این امر را نمیدهد مگر اینکه انقلابی در صنعت خودرو روی دهد تا زمانی که ما به بهانه حمایت از تولید داخل بازار خودرو را انحصاری و مصرف کننده را وادار به خرید کالای بی کیفیت کنیم هرگز ای امر محقق نخواهد شد
  • بی نام GB ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    2 0
    سلام ماشین ارزان و قیمت فعلی بنزین برای خیلی از افراد مناسب است ، ولی بهترین کار گرفتن مالیات زیاد از دارندگان خودروهای گرانقیمت است . باتشکر
  • فرهاد A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    0 0
    معلومه مثل همه دنیا بنزین قیمت ازادو شناور و با مالیات بالا وخودروی ارزان ما سالهاست که راه را عوضی می رویم.
  • یعقوب IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    0 0
    کی گفته قیمت بنزین در ایران ارزانه ؟ بله درسته ارزونه ولی واسه ایرانیا نه واسه خارجیا . توی کشورهای دیگه با 1 دلار هیچی بهت نمیدن ولی توی ایران با 1 دلار میتونی 3.5 لیتر بنزین بزنی ولی با 1 تومان ما میشه چیکار کرد ؟ با 100 اومان نه اصلا با 1000 تومن ما میشه چیکار کرد ؟ مثل اون بی سوادی که توی رسانه ها گفت هیچ جای دنیا 1000 دلار یه ماشین 1800 سی سی بهت نمیدن ولی باید بهشون یاداوری کرد اون ما الان داریم با ریال و تومان کار میکنیم پولی که به لطف خیلی از دلواپسان 1000 تومنش باهاش یه چیپس نمیتونی بخر چه برسه به بنزین