آرمان‌گرایی و اقع بینانه؛ مبنای برنامه ریزی‌های مدیریت شهری کرج است

شهردار کرج با بیان اینکه مطالعات و برنامه ریزی های شهری باید به بر مبنای توسعه و بهبود سازمانی باشد، گفت: مدیریت شهری این کلانشهر طی چهار سال گذشته، در برنامه ریزی های شهری رویکردی استراتژیک و آرمان گرایی واقع بینانه را داشته و بر شهروند مداری و مشارکت مردمی معطوف بوده است .

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، علی ترکاشوند این مطلب را عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به موضوعات راهبردی و مشکلات کلیدی شهر، آرمان گرایی واقع بینانه، نگانه به آینده، بهره گیری از مطالعات و پژوهش های علمی و کاربردی و استفاده از تجارب صاحب نظران و نخبگان از جمله محورهای برنامه ریزی مدیریت شهری کرج در دوره چهارم شورای اسلامی شهر بوده است.
شهردار کرج بیان کرد: تمامی طرح های راهبردی این مجموعه مدیریتی بر مبنای ابلاغ سیاست های کلی مدیریت شهری، نهادینه سازی نظام برنامه ریزی، تعامل حداکثری و درون زایی، تعیین تکلیف و زمانبندی معین، توجه به نظرات شهروندان و سایر دینفعان شهری همچنین توجه به استانداردهای بین المللی تدوین و اجرایی شده است.
ترکاشوند با اشاره به اینکه در برنامه ریزی های شهری کرج توجه به سند چشم انداز کشور مدنظر است گفت: تمهیدات اتخاذ شده بر اساس سیاست های کلی نظام، مصوبات شورای شهر و طرح جامع و تفصیلی شهر است و در طرح تفصیلی و جامع شهر نیز سه سطح کلان، ورود به حوزه های تخصصی (اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی متناظر با ساختار ماموریتی شهرداری کرج) و سطح عملیاتی (مواضع و مناطق) در نظر گرفته می شود.
این مسئول اضافه کرد: تدوین برنامه ای جامع با حضور تمامی افراد صاحب منفعت، صاحب مسئولیت و دارای اثر در یک فرآیند صورت می پذیرد و مشارکت حداکثری در برنامه ریزی های شهری علاوه بر برآورد اهداف جمعی و اجرای بهتر برنامه ها، سبب توسعه اجتماعی می شود.
وی اظهار داشت: دربرگیری نظرات نخبگان جامعه و بهره مندی از ظرفیت های تمامی مردم همچنین امکان بهره مندی از ایده های خلاقانه را فراهم می کند؛ مدیریت شهری کرج هم در مدت زمان مذکور به سمت شهری، شهروندمدار پیش رفت و زمینه مشارکت مردم و شهروندان را تا حد ممکن فراهم کرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =