لاریجانی: هنر نیست روی اختلافات داخلی بنزین بریزیم

رئیس مجلس گفت: مجلس فقط از کابینه‌ای که به فکر خدمت به مردم باشد، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت شهید محمدحسین افتخاری از شهدای حادثه هفتم تیر1360 گفت: قطعاً در کنار تمام چالش‌های موجود از جمله مسائل سیاسی، فرهنگی، بین‌المللی و منطقه‌ای، مهمترین مسئله موضوع اقتصادی است که خوشبختانه در برنامه ششم توسعه به تقویت اقتصاد کشور و گسترش تولید توجه شده است تا با اجرای مفاد آن بستر تولید و صادرات فراهم شود.

اهم اظهارات لاریجانی به شرح زیر  است:

* دولت آینده باید در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه کار و تلاش کرده و خالی از حواشی به متن مسئله مردم که همان موضوع اقتصادی و معیشتی است، بپردازد.

* مجلس فقط از کابینه‌ای که به فکر خدمت به مردم باشد، حمایت می‌کند، دولت آینده باید در جهت رفع دغدغه‌های مردم و حل مشکلات اقتصادی تلاش کند نه اینکه حواس پرتی در مسائل دیگر داشته و ذهنشان متفرق باشد.

* ما در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی شاهد یک جنگ تحمیلی از سوی کشورهای شرق و غرب علیه جمهوری اسلامی بودیم. در آن دوران در کشور تازه انقلاب صورت گرفته و برخی مشکلات هنوز پابرجا بود که دشمنان جنگ گسترده‌ای را علیه ما به راه انداختند حال همین کشور سعودی که امروز علیه ایران حرف بی‌حساب می‌زند در آن دوران صدام را حمایت‌های نظامی و مالی کرد.

* اینکه ملتی در مقابل توطئه‌ای بزرگ و بین‌المللی دوام بیاورد مسئله کوچکی نیست و ملت ایران با مجاهدت در راه انقلاب ریشه‌های نظام اسلامی را استوار کرد از طرف دیگر قطعاً در میان ملتی که نیروهای مجاهد رشد پیدا کرده باشند آن ملت همیشه سرافراز است.

*در شرایط کنونی نیز شاهد توطئه‌ کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای علیه ایران هستیم، توطئه موجودات موذی که قطعاً ضعیف‌تر از گذشته نیست؛ از طرف دیگر در شرایط کنونی شاهد فعالیت گروه های ترویستی در عرصه منطقه‌ای هستیم البته در گذشته این جریان‌ها به این میزان وسیع نبودند و قطعا باید نسبت به آنها حساس بود. همچنین جمهوری اسلامی در چند سال اخیر راهبرد درستی را برای کمک به کشورها برای مقابله با گروه‌های تروریستی اتخاذ کرده است حال شاید افرادی بگویند که چرا ما باید در این عرصه ورود کنیم که در پاسخ باید گفت قطعاً اگر در آن کشورها تروریست‌ها را سرکوب نمی‌کردیم آنها در ایران مسئله‌سازی می‌کردند از این رو به طور حتم اگر تروریست‌ها سرکوب نشوند امنیت کوچه و خیابان را برهم می‌زنند.

* اقدامات برخی کشورها برای ایجاد دعوای شیعه و سنی در منطقه توطئه‌ کوچکی نیست، این کشورها قطعاً به دنبال بحران سازی در عرصه منطقه‌ای هستند، از طرف دیگر مسئله سازی اخیر آمریکا در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران نیز نشان‌دهنده آن است که این کشور به دنبال ایجاد سلسله اقدامات بین‌المللی علیه ایران است که قطعاً باید در این رابطه هوشیار بود و برای پایداری انقلاب زحمت کشید.

* رمز پایداری انقلاب اسلامی همبستگی داخلی است، قطعا باید اختلاف‌ها را کم کنیم زیرا همواره زمینه بروز اختلاف وجود دارد و اینکه ما بر روی مسائل بنزین ریخته و آن را شعله‌ور کنیم این اقدام هنر نیست از طرف دیگر سربلندی ایران به پیروی از ولایت فقیه وابسته است و شاهد بوده‌ایم که ولایت فقیه همواره بحران‌ها را در کشور خنثی کرده است.

* قطعاً در مسائل مختلف منطقه‌ای باید با دقت موضوعات را رصد کرد و نسبت به مسائل احساس مسئولیت داشته باشیم و اگر یک مشکل امنیتی در منطقه ایجاد شد بدانیم که آن موضوع قابلیت انتقال و مهاجرت به کشور ما را نیز دارد.

* خوشبختانه در میان کشورهای منطقه کشوری به مانند جمهوری اسلامی ایران نیست که در مورد مسائل مختلف منطقه‌ای با دقت نظر تدبیر کرده باشد که این توفیق نیز به خاطر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است.

* قطعاً در مقابل توطئه‌گرانی که گاه صدای بلند دارند باید با خصوصیات انقلابی رفتار شود، قطعاً اگر دشمنان احساس کنند که مواضع ما نسبت به رفتارهایشان انفعالی است، با پررویی به مسائل ورود می کنند حال اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که باید خصوصیت انقلابی را حفظ کرد به این دلیل بوده که این روحیه یک عامل بازدارنده در برابر دشمنان است.

* قطعاً با بیکاری و فقر نمی‌توان به اهداف بزرگ دست یافت از این رو مسئله مهم کشور تقویت توانمندی‌های اقتصادی است که باید آن را جدی بگیریم.

{در واکنش به اظهارات اخیر مقامات سعودی مبنی بر اینکه ایران یک کشور منزوی در عرصه منطقه است}: جمهوری اسلامی از آغاز انقلاب تاکنون با رأی مردم و به صورت دموکراتیک و مردم سالاری بوده حال کشوری که دارای حکومت قبیله‌ای است و تاکنون در تاریخ آن کشور انتخاباتی صورت نگرفته خود را در مسائل مختلف پیش رو می‌داند که قطعاً اینگونه حرف‌های بی‌حساب، بی ارزش و پوچ است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامی IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    1 0
    عزیز بزرگوار شهید افتخاری از شهدای هفتم تیر نبودند و امسال 27 سالگرد این شهید سفر کرده بود که بر اثر سقوط بالگرد به شهادت رسیدند
  • یکی از مردم عادی RO ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    0 0
    بابا جان تو اسم بنزین نیار الان دوباره گرون میشه