براساس اظهارات معاون وزیر نیرو در امور برق ، سازمان توسعه برق ایران احداث نیروگاه های CHP (تولید همزمان برق و حرارت)، ساخت نیروگاه های خورشیدی و بادی را در دستور کار خود قرار داد.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق وانرژی در حالی که هم اکنون راندمان تولید برق در کشور به طور میانگین 38 درصد است، تا پایان برنامه پنجم توسعه این میزان باید در کل کشور به بیش از 45 درصد افزایش یابد که این خود سرمایه گذاری بسیاری را در این حوزه طلب می کند.

محمد بهزاد با تاکید بر اهمیت و لزوم پیگیری اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در مصارف انرژی، در این زمینه خاطرنشان ساخت: این وظیفه سنگینی است که در راستای اصلاح الگوی مصرف سوخت درنیروگاهها و افزایش بازده نیروگاه های کشور بردوش صنعت برق نهاده شده است.

در این میان سازمان توسعه برق ایران که تنها کارفرمای احداث نیروگاه های حرارتی درکشور به شمارمی رود، وظیفه ساخت نیروگاه های سیکل ترکیبی را به عهده خواهد داشت.

این سازمان همچنین در زمینه احداث نیروگاه های CHP(تولید همزمان برق و حرارت)، ساخت نیروگاه های خورشیدی و بادی نیز فعالیت های جدیدی را آغاز کرده است.

همچنین به گفته مدیرعامل جدید سازمان توسعه برق ایران ،به منظور افزایش راندمان نیروگاه ها، احداث واحدهای سیکل ترکیبی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

در حال حاضر این سازمان کار ساخت یکی از نمونه نیروگاه های نوآورانه را در یزد در دست احداث دارد که در آن از تلفیق سه بخش متفاوت در تولید برق استفاده می شود.

نیروگاه تلفیقی - خورشیدی و حرارتی یزد از جمله نیروگاه هایی است که تاکنون نمونه مشابه آن در دنیا گزارش نشده است.ساخت این نیروگاه کمک بزرگی در کاهش مصرف سوخت های فسیلی خواهد بود.

پیش بینی می شود سازمان توسعه برق  در دومین نمایشگاه صرفه جویی انرژی برای نخستین بار ماکتی از این نیروگاه خورشیدی و حرارتی را به معرض نمایش بگذارد.

 براین اساس، دومین نمایشگاه صرفه جویی انرژی از 28 لغایت 31 تیرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 68319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =