رئیس مجلس در توضیح جلسه غیرعلنی امروز خانه ملت گفت: باید بعضی نظارت‌ها انجام شود تا براساس قانون جلوی قاچاق گرفته شود. البته سیر قاچاق سیر نزولی یافته است.

به گزارش خبرآنلاين، پس از پايان جلسه غيرعلني صبح امروز مجلس با موضوع بررسي وضعيت قاچاق كالا و ارز كه چند ساعتي طول كشيد،‌ علي لاريجاني رئيس مجلس در توضيحي درباره اين جلسه با اشاره به حضور مسئولان مربوطه در آن، گفت: در جلسه امروز مسئولین مرتبط با موضوع قاچاق کالا و ارز و مسئولین وزارت اطلاعات توضیحاتی را در رابطه با اقدامات صورت گرفته به نمایندگان ملت ارائه کردند و کاستی ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنين مرکز پژوهش های مجلس نظرات کارشناسی خود را در رابطه با مسئله قاچاق کالا و ارز بیان کرد. تعدادي از نمايندگان محترم هم در اين جلسه اظهار نظر كردند. لايحه اي هم دولت براي رفع برخي كاستي ها مطرح كرده است. بعضي از نقاط ابهام هم كه در جلسه مشخص و قرار شد كه در لايحه تكميل شود و در دستور مجلس قرار بگيرد.

وي افزود: از جمله نكات مورد بررسي در اين جلسه اين بود كه بايد بعضي از نظارت ها انجام شود تا براساس قانون جلوي قاچاق گرفته شود.گزارشي هم كه ارائه شد نشان داد كه سير قاچاق سير نزولي يافته است اما بايد حتما سخت گيرانه تر عمل شود.

«تلاش براي رخت بستن قاچاق از كشور» نكته‌اي بود كه رئيس مجلس در توضيح آن گفت: بايد تلاش شود تا اين عارضه از كشور رخت ببندد،‌ چون تاثير مستقيم بر توليد ملي خواهد داشت. دستگاه هاي مذكور حتما اين موضوع را پيگيري خواهند كرد و مجلس هم کار را دنبال مي‎كند تا اين مسئله حل شود.

27217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =