۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۹

ماهواره جاسوسی ساخت اسراییل و ماهواره آموزشی ساخت دانشجویان با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته‌اند.

بامداد امروز، هند 2 ماهواره را با موفقیت در مدار زمین قرار داد. یکی از ماهواره‌ها، ماهواره جاسوسی ساخت اسراییل و دیگری، ماهواره‌ای آموزشی است که توسط دانشجویان هندی ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری اسپیس‌فلایت‌ناو؛ سازمان فضایی هند این پرتاب را در ساعت 6:45 بامداد به‌وقت محلی (5:45 به وقت مرکزی ایران) از مرکز فضایی ساتیش ژاوان در سواحل شرقی این کشور انجام داد. این، پانزدهمین پرتاب فضایی هند به شمار می‌رود که به گزارش مقامات هندی با موفقیت انجام شده است.

مهم‌ترین محموله این موشک، ماهواره ریسات2 است که در صنایع هوافضایی اسراییل ساخته شده است. این ماهواره 160 کیلوگرمی که در مداری به ارتفاع 547 کیلومتر از سطح زمین و با 41 درجه انحراف نسبت به استوا قرار گرفته، از راداری بسیار پیشرفته بهره می‌برد که توانایی تصویربرداری از سطح زمین را تحت هر گونه شرایط آب‌وهوایی، تاریکی و حتی استتار دارا است. این رادار، امواج الکترومغناطیس به سطح زمین می‌تاباند و با تحلیل امواج بازتاب شده،تصویری دقیق از اجسام موجود در سطح زمین تولید می‌کند.

مرکز پژوهش‌های فضایی هند اعلام کرده است این ماهواره می‌تواند اطلاعات دقیقی جهت مهار بحران و بلایای طبیعی فراهم کند؛ درحالی‌که خبرگزاری‌های دیگر، کاربرای این ماهواره را نظامی اعلام کرده‌اند.

ماهواره دانشجویی
محموله دیگر فضاپیمای هندی، ماهواره‌ای آموزشی بود که توسط دانشجویان دانشگاه آنا، از برترین مراکز آموزشی صنعتی هند ساخته شده بود. این ماهواره که آنوسات نام دارد، 40.5 کیلوگرم وزن دارد و برای مقاصد مرتبط با فناوری‌های ذخیره‌سازی و ارسال پیام‌ها استفاده می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =