۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰

ایرنا نوشت: روزنامه «ال پریودیکو» چاپ بارسلون با عنوان اینکه «قطر زیر سئوال است» نوشت: قطر در سال‌های اخیر رفتار‌های مشکوکی در همدستی با سازمان‌هایی نظیر اخوان المسلمین، داعش یا القاعده را برای خود انباشته است.

 ال پریودیکو روز سه شنبه ادامه داد: خبرها گاهی‌ اوقات توان گردهم آمدن را دارند و همچنین گاهی اوقات، هنگامی که این گردهمایی صورت می‌گیرد به یک بمب درآستانه انفجار تبدیل می‌شوند.

این رسانه اشاره کرد که قطع رابطه غیرمنتظره کشورهای حوزه خلیج فارس با یک امارت دیگر که مدت‌ها است، مورد سوءظن قرار دارد، یکی‌ از آنها است.

این روزنامه افزود: اگرچه بقیه کشورها از جمله عربستان سعودی یک الگو و مدل دولت دمکراتیک نیستند، اما این واقعیت است که قطر کشوری است که در سال‌های اخیر همه رفتار مشکوک را در مورد همدستی خود با سازمان‌هایی نظیر اخوان المسلمین، داعش یا القاعده را برای خود متمرکز کرده است.

این نشریه تصریح کرد: اکنون به دلیل مسائل پیچیده و دشوار ژئوپولیتیکی، تصمیمی اتخاذ شده که آرامش نسبی‌ منطقه که حساسیت خاصی‌ دارد را به لرزه در می‌‌آورد.

ال پریودیکو نوشت: از یاد نبریم که در قطر، پایگاه های آمریکایی مستقر هستند، مقر شبکه الجزیره در آنجا واقع است و اینکه میزبان جام جهانی‌ فوتبال سال 2022 است. به عبارت دیگر، یک مجموعه‌ ای از منافع و روابط، اکنون با بحران دیپلماتیک ناشی‌ از اعلام آنهایی که تاکنون دوست بودند، به طور رسمی‌ زیر سئوال می‌رود.

عربستان، بحرین، امارات و مصر دیروز با ادعای اینکه قطر از افراط گرایی و ترویسم حمایت کرده و در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می کند، کلیه روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطر کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =