آیت الله آملی لاریجانی خواستار تلاش جدی نمایندگان مجلس در تصویب و به روز کردن قوانین، به منظور پرکردن خلأهای قانونی و پیشگیری از وقوع جرم ناشی از آن شد.

به گزارش ایسنا،‌ رییس قوه قضاییه در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر ضرورت تعامل گسترده مجلس و قوه قضاییه، پیشگیری از وقوع جرم را یکی از دغدغه‌های اصلی قوه قضاییه برشمرد و گفت: تصویب قوانین جدید، اصلاح قوانین و پرکردن خلأهای قانونی از مهمترین وجوهی است که نمایندگان محترم مجلس می‌توانند از طریق آن به قوه قضاییه کمک کنند تا امکان سوء استفاده از قوانین نارسا و وقوع جرم و تشکیل پرونده به حداقل ممکن برسد.

در ادامه اهم سخنان رییس قوه قضاییه در این دیدار را  می خوانید:

  • وجود مسائل و مشکلات اقتصادی یکی از عوامل اصلی وقوع جرم است. بهبود شرایط و تقویت بسترهای اقتصادی از طریق مجلس شورای اسلامی می‌تواند در کنار یافتن سرمنشأهای وقوع جرایم در پیشگیری از وقوع جرم موثر باشد.
  • مجلس در تصویب لوایح و قوانین جدید به منظور مقابله با شرکت‌های هرمی جدیت داشته باشد. متأسفانه فعالیت‌های ناسالم شرکت‌های هرمی موجب خروج سرمایه‌های هنگفتی از کشور شده است و ضرورت دارد که مجلس نسبت به تصویب قوانین متناسب هوشیارانه تر و جدی تر وارد عمل شود تا از گسترش فعالیت این شرکت‌ها پیشگیری لازم صورت گیرد.
  • تصویب قوانین دقیق و ظریف در خصوص ثبت شرکت‌ها از دیگر نیازهای قوه قضاییه است.امیدواریم نمایندگان محترم مجلس و به ویژه اعضای کمیسیون اقتصادی با تصویب قوانین مناسب گامی موثر در کمک به دستگاه قضایی در این زمینه بردارند.
  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بخش‌های قضایی برنامه پنجم توسعه و آخرین اصلاحات صورت گرفته از سوی قوه قضاییه در آن توجه ویژه داشته باشند. امیدواریم در مرحله بررسی تا تصویب این برنامه اهداف و خواسته‌های قوه قضاییه تامین شود.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 67231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =