از صبح امروز تا کنون برخی چهره‌های نظامی نیز در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‎ها، سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران به مسجد قبا رفت.

سردار غلامحسن غیب‎پرور رییس سازمان بسیج مستضعفان نیز به همراه پدر شهید احمدی روشن برای شرکت در دو انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به مسجدالنبی واقع در میدان نبوت تهران آمد.

وی با بیان اینکه انتخابات جلوه‌ای از حضور و مشارکت مردم است و امسال رسانه‌های بیگانه و معاند هم در صحنه آمده‌اند، گفت: تشویق و یا ترغیب آنها به حمایت از افراد یا لیست‌های خاص دلیل دلسوزی آنها برای نظام نیست بلکه آنها تلاش می‌کنند تا هرچند شده حتی اندک این پیروزی را به خود نسبت بدهند. 

سردار غیب‌پرور در خصوص آمادگی نیروهای بسیج برای حفظ امنیت برگزاری انتخابات تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل هایی که وجود دارد از چند ماه قبل با وزارت کشور و نیروی انتظامی به تقسیم کار پرداختیم. بسیج به جاهایی که نیروی انتظامی احتیاج به کمک دارد کمک رسانی خواهد کرد. ضمن اینکه سازمان بسیج و نیروی انتظامی در این خصوص با یکدیگر تفاهم نامه ای دارند. 

محسن رضایی برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستا در شهر قم و مسجد امام حسن عسگری (ع) حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع نیز با حضور در وزارت کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد. او در این بازدید روند کاری ستاد انتخابات کشور را مورد بررسی قرار داد. او سپس با حضور در حسینیه ارشاد، رای خود را به صندوق انداخت.

وزیر دفاع در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ملت ایران همیشه در صحنه حضور داشته اند و امیدواریم که امروز هم برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب رقم زده شود؛ افزود: امروز توسط ملت بزرگ ما حماسه با شکوهی رقم زه می شود و دنیا می بیند آنچه در کشور ما به عنوان مردم سالاری دینی مطرح است که یک حقیقت غیرقابل انکار است.

دهقان در پاسخ به اینکه آمریکایی هفت شخص حقیقی وحقوقی را به لیست تحریم‌ها اضافه کرده، واکنش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه چیست، گفت: برای بار اول نیست که آمریکایی ها دشمنی و عناد می کنند و کینه شان را نسبت به انقلاب و ما در قالب تحریم افراد یا شرکتها اعمال می‌کنند، این مسئله هم در شمار اقدامات قبلی آنها است. آنها می دانند که مردم ما می دانند آنچه برای ما مهم است تامین امنیت ملی ما است و برای آن هم هر نوع توانی را به کار می گیریم واز هیچ کسی هم ابایی نداریم. دنیا هم بداند ما به عنوان یک کشور مستقل اراد ه وعزم ملی‌مان حاکم است و ملت ما مصلحت خود را میشناسند و در آن مسیر گام بر می‌دارند.

وی افزود: در حوزه دفاعی و موشکی هم برنامه ما مشخص است و در مسیر اجرایی کردن برنامه هایمان جز اراده و تصمیمات خودمان هیچ اراده ای نمی تواند مداخله کند.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667008

برچسب‌ها