۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به اظهارات سید مصطفی میرسلیم یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره مبنی بر عدم موفقیت برنامه های ارتباط صنعت و دانشگاه در دولت یازدهم، جوابیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در جوابیه وزارت علوم آمده است:

برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت کشور در حوزه بالادست، قرار داد ازدیاد برداشت ۲۰ میدان نفتی با ۹ دانشگاه و مرکز پژوهشی بسته شد که مبلغ این قرار داد بیش از ده هزار میلیارد ریال است.

به دنبال توفیق این برنامه، قراردادی در حوزه پایین دست (پتروشیمی - پالایش و...) و حوزه گاز بین ۱۲ دانشگاه و مرکز پژوهشی با وزارت نفت به مبلغ بیش از پنج هزار میلیارد ریال منعقد شده است.

در حوزه دفاعی بیش از ۱۲۰۰ طرح به مبلغ بیش از سه هزار میلیارد ریال در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در حال اجراست. علاوه بر اینها قراردادهای متعددی در حوزه های خودرو، آب، کشاورزی و محیط زیست در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی انجام می پذیرد.

در خصوص شرکت های دانش بنیان به اطلاع ملت شریف ایران می رساند: در دولت یازدهم با تخصیص اعتبار لازم، در حال حاضر بیش از سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند و بیش از سی هزار نفر در این شرکت ها به کار مشغول هستند

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =