مهر نوشت: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۱۴ میلیارد دلار که هیچ،در پرونده‌ای که براساس فساد منعقد شده، حتی یک دلار هم به کسی نخواهیم داد و حقوق ملت را با اقتدار حفظ خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: در موضوع کرسنت، ما یک کلمه گفتیم«به مردم آدرس غلط می‌دهند.» کنسرت را مطرح می‌کنند تا کرسنت‌ها فراموش شود.

وی افزود: «آن آقا گفته که "موضوع خسارت ما در کرسنت ۱۴ میلیارد دلار نیست و در حال رسیدگی در لاهه است!"  خب من که اساساً از عدد و و رقم صحبتی نکرده بودم!»

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون دو سؤال مطرح است، گفت: «اول اینکه بالاخره در این پرونده، رسیدگی‌های قضائی مفصلی صورت گرفته، رأی بدوی صادر و قطعی شده، دیوان عالی کشور هم رفته و بنده هم در زمان قوه قضائیه خودم مصاحبه کردم و در بخش اول پرونده، ۸ نفر محکوم شدند. خب این آقایان چرا افراد محکوم به انفصال از خدمات دولتی را مجدداً به کار گرفتند؟ این حرکات، با شعار "مبارزه با فساد" سازگار نیست.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی اضافه کرد: «حالا درخواست توقف اجرای حکم قضائی می‌کنند تا با مذاکره مسئله را حل کنند!»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ۱۴ میلیارد دلار که هیچ؛ در پرونده‌ای که براساس فساد منعقد شده، حتی یک دلار هم به کسی نخواهیم داد و ان‌شاءالله حقوق ملت را با اقتدار حفظ خواهیم کرد.

هاشمی طبا: حال دانشگاهها از نظر علمی خوب نیست

سید مصطفی هاشمی طبا یکی دیگر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری هم با بیان اینکه وضعیت علمی مراکز دانشگاهی ما خوب نیست، گفت:  بویژه اینکه بازار پایان نامه فروشی رونق دارد و در میدان انقلاب و روزنامه ها آگهی می دهند بنابراین موضوع علم و دانش و فناوری  در دانشگاه های ما ضعیف است.

وی افزود: ممکن است چهره های خوبی هم در دانشگاه ها باشند اگر نام این مراکز آموزش عالی است باید هم دانشجویان و هم استادان شرایط خوب و عالی داشته باشند.

هاشمی طبا گفت: مدت تعطیلی مراکز آموزش عالی زیاد است دانشجویان اول ترم دیر مراجعه و آخر ترم زود تعطیل می کنند تاریخ امتحانات مشخص نیست و افرادی که در چند سال اخیر از دانشگاهها فارغ التحصیل شدند  با سواد نیستند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: چاپ مقاله های متعدد ملاک نیست و ملاک دانشجویانی هستند که فارغ التحصیل می شوند و می خواهند وارد بازار کار شوند.

هاشمی طبا گفت: دانشجویی که با نمره ۱۲ قبول شود تاثیری ندارد باید مدیریت دانشگاه احساس کند که نسل جدیدی را در حال آموزش دارد و هستند دانشجویانی که از نوشتن یک نامه معمولی و حل یک مشکل علمی عاجزند.

وی با بیان اینکه هیچ اعتقادی به دانشگاه سیاسی ندارد افزود: محیط دانشگاه باید عملی باشد حال اگر فردی به درجات بالای علمی رسید جنبه سیاسی را هم مطرح کند ولی اینکه بگوییم دانشگاه های ما باید مرکز فعالیت های سیاسی باشند نه علمی؛ بهتر است که دانشگاه های خود را ببندیم و برویم حزب باز کنیم.

هاشمی طبا اضافه کرد: اگر دانشجویی تلاش داشته باشد و روش تحقیق را بداند در جای خود از ان بهره خواهد برد بویژه اگر در بخش های کشاورزی و علمی و تحقیقاتی، صنعتی و گردشگری فعالیت کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: تزریق مسئولیت به دانشگاه ها و اینکه روسای دانشگاه ها موظف شوند به دانشجویانی که به خوبی شرایط عملی و آموزشی را گذرانده اند مدرک بدهند موجب می شود که وضعیت دانشگاه های ما خوب شود.

وی گفت: اگر ابداعی باشد که قابلیت تجاری شدن داشته باشد باید از حمایت دولت و بانکها برخوردار باشد و البته معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری هم می تواند از این اختراعات حمایت کند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =