پاسخ شهرداری به مطالبات مردم در خصوص حریم قطار تهران-تبریز: شرکت راه‌آهن توافق نمی‌کند

شهرداری منطقه ۱۷ تهران اعلام کرده قصد ساماندهی حریم راه آهن تهران-تبریز را دارد ولی شرکت راه آهن همکاری نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چندی پیش، ساکنان منطقه 17 تهران که خط آهن تهران-تبریز از آن عبور می کند در اعتراض به رهاشدگی حریم این خط و بروز مشکلاتی مانند تجمع کارتن خوابها و معتادان معترض بودند.

در این راستا، مشکلات مردم را به شهرداری منطقه 17 تهران منتقل کرده و از مسئولان این نهاد پرسیدیم چرا منطقه رها شده در حریم راه آهن، ساماندهی و تبدیل به فضای سبز نمی شود. شهرداری منطقه 17 در پاسخ، جوابیه ای ارسال کرده که عینا منتشر می شود:

جوابیه شهرداری منطقه 17
سردبیر محترم خبرگزاری خبر آنلاین
سلام علیکم
احترماً، در پاسخ به پرسش مطرح شده توسط شهروندان محترم در خصوص طرح ساماندهی حریم راه آهن تهران تبریز در محدوده منطقه 17 تهران، بدینسیله پاسخ شهرداری این منطقه جهت انعکاس در آن خبرگزاری محترم به حضور ارائه می گردد.

مهندس علی رضایی قائم مقام شهردار منطقه 17 ضمن تقدیر از شهروندان و رسانه های محترم نسبت به طرح و انعکاس مشکلات شهری گفت: در پاسخ به پرسش مطرح شده باید گفت که مشکلات موجود در سالهای گذشته و در برهه های زمانی متفاوت، رنگ و بوی مختلفی به خود گرفته است. روزی صدای رفت وآمد قطار و لرزش ساختمانها بزرگترین معضل حاشیه نشینان حریم ریلی بود و امروز که چندین سال از طرح زیرزمین شدن تونل راه آهن در محدوده مناطق 17و18 میگذرد.ولیکن همچنان توافق لازم میان شهرداری تهران و شرکت راه آهن ج.ا.ا حاصل نیامده. شهرداری در این سالها از هیچ تلاشی برای تامین نظر شرکت راه آهن فروگذار نکرده و در آخرین مراحل مذاکرات، ارقام طرح شده از سوی این شرکت را نیز پذیرفته که به دلایلی نامشخص، تاکنون این توافق حاصل نیامده است.

اکنون شهروندان محترم این منطقه با حضور در حریم راه آهن و برگزاری چندین روز تجمع اعتراضی، خواهان آن هستند که این محوطه هرچه سریعتر ساماندهی شود. شهرداری منطقه 17 نیز با احترام به خواست این عزیزان، اقدام به تسطیح سازی و رگلاژ این محدوده نموده تا با شن پاشی ، نصب برج نوری و کاشت گل و گیاه، آسیبهای ناشی از باد و طوفانهای موسمی و گرد و خاک حاصل از آن را به حداقل رسانده و فضای ایمنی را برای رفت و آمد شهروندان تامین کند.

گفتنی است که اقدام کنونی شهرداری منطقه 17 صرفا برای تامین نظر و رفاه شهروندان صورت گرفته و کاملا موقت و قابل ارتقاست که در صورت حصول توافق با شرکت راه آهن، برای اجرای طرح اصلی که به طرح نیلوفری موسوم است، جمع آوری خواهد شد.

46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد طباطبائی A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    2 0
    با سلام بهتر است به محدوده منطقه 18 تهران محلات تولیدارو و تختی و حسینی مراجعه نمائید . این بیانیه ها دردی که دوا نمی کند ازمردم هیچ .. مامنی برای آسیب های اجتماعی .. من نمی دانم وقتی کسی که متولی امور شهرداری تهران است و عاجز از به سرانجام رساندن یک پروژه چندین ساله است و محتمل باید به دهه برسد چگونه می تواند امور یک مملکت را اداره نماید . در سطح کلان سیاست های ساماندهی امور شهری و بروکراسی سازمانی وقتی یک شهردار با یک نهاد و یا یک وزارتخانه نمی تواند رایزنی و تعامل داشته باشد و یک موضوع خدمات شهری و ساماندهی خدمات شهری را به سرانجام برسد چگونه می خواهد مسایل و امورات کلان یک کشور را در سطح بین المللی و تعاملات منطقه ای سامان بخشد .. البته امور اقتصادی پیش کش .. خلاصه دردیست برای مردم