۳ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۳

همه چشم‌ها به سمت خودروهای جدید راهی شده؛ خودروهایی که می‌توان گفت اولین میوه و ثمره برجام در صنعت خودروی ایران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در دوره پسابرجام، خودروسازی کشور با پژو برای تولید خودروهای 208، 2008 و 301 قرارداد بست.

پژو 2008 به عنوان اولین محصول مونتاژ شده در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران‌خودرو و پژو یا همان شرکت ایکاپ است. این خودرو به‌عنوان اولین کراس‌اوور شرکت پژو در ایران شناخته خواهد شد. پژو ۲۰۰۸ را می‌توان اولین محصول مونتاژ داخلی بعد از برجام دانست که حاصل قرارداد ایران‌خودرو و پژو است.

براساس گزارش ایران‌خودرو، موتور پژو2008 تولیدی در ایران از محصول مشابه آن در اروپا قوی‌تر است و توان خروجی آن معادل 163 اسب بخار و گشتاور تولیدی برابر با 240 نیوتن متر است. نیروی حاصل از این پیشرانه به وسیله یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو، قیمت پژو ۲۰۰۸ را بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است. این در حالیست که قبل از آن به طور غیررسمی قیمت‌هایی بین ۷۵ تا ۹۰ میلیون تومان برای مدل‌های دنده دستی و دنده اتوماتیک این خودرو شنیده می‌شد. بنا به گفته یکه‌زارع، قیمت قطعی و نهایی 2008 در آینده و زمانی که پیش فروش شود (احتمالا اواخر اردیبهشت‌ماه)، مشخص خواهد شد.

خودرویی که آخر امسال به تولید می‌رسد

گزارش‌ها حاکی از آن است که از اواخر امسال خودروي ۳۰۱ توليد و وارد بازار خواهد شد. پژو ۳۰۱ خودروی فرانسوی در کلاس بدنه سدان است. این خودرو تا یک‌سال دیگر وارد خیابان‌های ایران می‌شود تا با سدان‌های موجود در بازار ایران رقابت سختی را آغاز کند. پژو ۳۰۱ از سال ۲۰۱۲ توسط شرکت فرانسوی پژو به بازار دنیا ارائه شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو در بهمن‌ماه 94، قیمت پژو ۳۰۱ دنده‌ای در ایران را ۵۸ میلیون تومان و نسخه اتومات آن را 62 میلیون تومان پیش‌بینی کرده بود.

قیمت برآوردی پژو 208

خودروی دیگری که پس از پژو 301 به تولید انبوه خواهد رسید، پژو ۲۰۸ است. این خودرو از نظر اندازه، در کلاس خودروهای سوپر مینی قرار ‌می‌گیرد. تفاوت‌هایی که در ظاهر پژو ۲۰۸ نسبت به ۲۰۷ رخ داده، طراحی چراغ‌های جلو و عقب، پنجره کناری و محل اتصال آینه‌ها است. پژو ۲۰۸ حدودا ۱۱۰ کیلوگرم سبکتر از مدل مشابه خود پژو ۲۰۷ وزن دارد. 

پیشرانه پژو ۲۰۸ داری چهار مدل ۱٫۰ لیتری ، ۱٫۲ لیتری ، ۱٫۴ لیتری و ۶ لیتری است که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی میکروهیبریدی (E - HDI) باعث کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها شده است. پژو ۲۰۸ در بهار سال ۲۰۱۲ در فرانسه و در تابستان در انگلستان عرضه شد.

پیش از این، در اواخر سال 94 قیمت پژو ۲۰۸ حدود ۶۸ میلیون تومان برآورد شده بود.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلمی IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    109 9
    کاش قیمتش کمتر بود و میشد من معلم هم بخرم
  • حمید RO ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    103 1
    واقعا آدم تعجب می کنه، اگر یک ماشین رو شاخص قرار بدیمفرض کنید یه محصول کیا تو ایران قیمتش از تمام کشورهای دیگه گرون تر در میاد در حالی که درآمد ما از اکثر کشورهای دنیا پایین تر است.
  • مسعود IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    57 6
    هنوز نه قیمت مشخصه .نه معلوم کی میاد بازار هیچی معلوم نیست پژو 2008 از دی ماه قراره بیا تو بازار مدیر عامل پژو رسما اعلام کرد که قبل از عید میاد تو بازار ولی هنوز خبری نیست . شک نکنید که کمتر از 120 میلیون تو بازار نمیاد
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    71 4
    خسته نباشن با این قیمتهاشون.
  • بی نام GB ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    6 35
    پرو ۲۰۰۸ تازه در انگلستان وارد بازار شده و پایین ترین قیمت ان بیست دو هزار پوند هست مدل ساده و دنده غیر اتوماتیک هست که به پول ایران می شداز یکصدو ده میلیون تومان شروع می شود تا یکصد هفتاد میلیون تومان پس قیمت صد میلیون بسیار ارزان هست
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    22 3
    خب یه خودروی خوب با قیمت مناسب برای اقشار کم درامد و متوسط بسازین که با این پراید انقد هوا رو آلوده نکنن. ملت ما که خداروشکر اهل تاکسی و اتوبوس نیستن تا سر کوچم با ماشین باید برن. اروپاییم نشدیم
  • ن A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    33 2
    ایران خودرو یا آشغال خودرو؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    7 10
    90 تا 100 میلیون،58 میلیون،68 میلیون وقتی ماشینهای چینی تو این دامنه قیمتی هستن،چطور ممکنه اتومبیل اروپایی با این قیمتها عرضه بشه؟بدون شک قیمتها خیلی خیلی بالاتر هست،مقایسه با هیوندای و کیا که خودروهاش بیش از 150 میلیونه.اینها هم حتما بالای 150 تا هستن.
    • من من IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
      3 1
      فرزندم همین 2008 قیمت مدل پایش زیر 60 میلیون هست در اروپا.. یعنی حتی اگه کلا وارداتی باشه با تمام هزینه ها نباید 120 تومن بشه : اونوقت شما میگی بالای 120 اونم وقتی مثلا 20 تا 40 درصد مونتاژه... یعنی دیگه رقم کمرکش فرق می کنه دیگه هزینه ناوگان و خودرو فرسوده و... نمیده... اون خودروی کیا ک داری می بینی 150 میدن هم قیمت خودش 75 در میاد...
    • علیرضا IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
      6 0
      دوست عزیز این ها مونتاژ وطن خودمانه و بنا به خیلی از موئلفها مثل دستمزد پائین ، انرژی ارزان و فولاد و تمام مواد اولیه ارزان و عدم اختصاص گمرکی زیاد به قطعات ورودی ، باید خیلی ارزانتر از این حرفها در بیاد ولی چه کنیم که مافیای ...... نمگذارند.
    • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
      8 0
      چه ربطی به قیمتهای خودروهای هیوندا داره این که داخل کشور تولید میشه و تعرفه گمرگی نمیده که بشه دوبرابر بازار جهانی. باید قیمتش جهانی باشه چون ایران کارگر و ....ارزان است.
    • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      0 0
      باید قیمتش جهانی باشه چون ایران کارگر و ....ارزان است
  • مهران ... A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    13 2
    اگر این خودروها دربخش های خصوصی بودند 2030 درصد ارزونتر بودند.
  • بی نام CZ ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    7 0
    یعنی من موندم که چطور نمیتونن یه خبر رسانی دقیق داشته باشن این اقایون ایران خودرویی ما . اولا در سال 2017 هیچ اتوموبیلی با 4 دنده اتومات تولید نمیشه ثانیا من همین مطلبو تو چندتا سایت 6 و 4 دنده خوندم . واقعا مشخص نیست این اتومبیل 4دنده هست یا 6 . که اگه 4 باشه مفت نمیرزه .....
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    5 0
    خسته نباشید واقعا ماشین دنده ای تازه از 75 میلیون تومااان؟؟؟ چکاریه این همه پول بدیم که بره توی جیب ایران خودرو چه فرقی کرد آوردید داخل تولید کنید؟؟ تولید خودرو در ایران باید خصوصی سازی شود انقدر نامرد نباشید، فقط به فکر جیب خودتون نباشید
  • احمد حیدریان A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
    1 0
    اگر میخواهید برای مردم کاری کنید این پیامها رو مستقیما به دفتر روابط عمومی ایران خودرو بفرستید تا از همین حالا مسئولین ایران خودرو بدونند مردم توان خرید پایینی دارند وباید قیمت ها رو بهتر تعیین کنند ضمنا حالا که داره تغییراتی در بروز رسانی خودرو ها انجام میشه و شهرهای بزرگ کمتر آلوده میشن کاری کنند تا عده بیشتری بتوانند خودروی سالم وبهتری سوار شوند واقعا حق مردم ایران خودروهای 25 سال پیش نیست