ایسنا به نقل ازدبیر جشنواره ملی بهره‌وری نوشت: قیمت تمام شده تولید کالا در ایران دو برابر ترکیه است.

 شکر خدایی در اختتامیه همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه که در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: تعامل بین صنعت و دانشگاه در کشور به حد مطلوب نرسیده است و طرح‌هایی که در این زمینه ارائه می ‎ شود باید بلندمدت و منطقی باشند . 

وی افزود: تحریم‌ها باعث شد بسیاری از دستگاه‌ها مطالعات خود را به دانشکاه‌ها دهند . 

شکر خدایی با بیان اینکه بحث رقابت‌پذیری در صنعت خیلی مهم است، تصریح کرد: پتانسیل‌ها برای کار اقتصادی در استان زیاد است اما مردم فقیر هستند . 

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری تصریح کرد: طی سال‌های گذشته بررسی‌هایی انجام دادیم که چه موانعی باعث شده در لرستان با وجود پتانسیل‌ها صنعت فعالی وجود نداشته باشد و جوانان بیکار باشند. 

شکرخدایی با بیان اینکه در بحث پژوهش اولویت‌ها را در هر منطقه و استان مشخص می ‎ کنیم تا پژوهش ‎ ها به سمت و سویی سوق پیدا کند که هزینه ‎ ها پایین آید و قیمت تمام شده کالا کم شود، یادآورشد: قیمت تمام شده تولید کالا در ایران دو برابر ترکیه است . 

شکر خدایی تصریح کرد: قوانین متزلزل و تصمیم‌گیری ‎ های بدون برنامه  منجر شده که سرمایه ‎ گذار در کشور ما کمتر سرمایه‌گذاری کنند . 

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری اظهار کرد : رقابت بذیری را در بخش صنعت فراهم می ‎ کنیم تا سرمایه‌گذاران در کشور سرمایه‌گذاری کنند . 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    5 2
    ضعف مدیریتی و کارایی بسیار پایین نتیجه این مساله هست. قابل توجه آقایونی که گله می‌کنن چرا برجام باعث افزایش صادرات نشده. وقتی جنس دو برابر گرانتر در می‌یاد طبیعتا امکان صادرات پیدا نمی‌کنه و این ربطی به برجام نداره. همونطور که در پیشرفت کشور باید نگاهمون به داخل باشه و نه خارج، در مشکلاتی هم که وجود داره باید نگاهمون به خودمون باشه و از فرافکنی و دشمن دشمن کردن پرهیز کنیم. چه پیشرفت کشور و چه پسرفت کشور همه ریشه داخلی داره.
  • رضا A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    2 3
    دلیل اصلی این مساله پایین بودن مصنوعی قیمت ارز هست. الان کلی منفی میگیرم چون مردم برای گذران زندگی با دلار گران مخالف هستند و این مساله قابل درک هست اما واقعیت رو نمیشه تغییر داد. دلار ارزان باعث به صرفه شدن واردات نسبت به تولید شده و واحدهای تولیدی رو فلج کرده اما دولت حاضر نیست ریسک کنه و مثل چین و برزیل ارزش پول ملی رو پایین بیاره و تولید رو به صرفه کنه.
  • آتیلا A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    6 0
    چون در ترکیه به ازاء هر ۵۰ نفر کارگر تولید یک نفر در بخش اداری کار میکنه در ایران به ازاء هر ۵۰ نفر کارگر ۱۰۰ نفر در بخش اداری کار میکنند ۲۰۰ نفر پرسنل نظامی داریم ۳۰۰ نفر در بخش فرهنگی کار میکنند بقیه هم که مسئول هستند