آغاز به کار غرفه ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران

غرفه کشور ایتالیا در اولین روز نمایشگاه کتاب تهران باحضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد و همچنین معاون وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی ایتالیا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اولین روز سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران در روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه، غرفه کشور ایتالیا با حضور سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه کتاب و انتیمو چزرو معاون وزیر میراث و فعالیت‌های فرهنگی کشور ایتالیا افتتاح شد.

آنتیمو جزارو در مراسم افتتاحیه غرفه ایتالیا درباره همکاری دو کشور در حوزه فرهنگ گفت: «همانطور که نخست وزیر ایتالیا پیش از این اعلام کرده بود روابط ایران و ایتالیا نخست فرهنگی است و سپس اقتصادی و سیاسی است. من امروز به نمایندگی وزیر میراث فرهنگی، فعالیت فرهنگی و گردشگری ایتالیا خوشحالم که حضورمان را در ایران به عنوان نخستین کشور غربی که میهمان ویژه نمایشگاه تهران است جشن می‌گیریم. اهمیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر کسی پوشیده نیست و این رویداد غنای کتاب و کتابخوانی را در ایران نشان می‌دهد و به نظر من هم تجربه‌ای بسیار بی بدیل و شورانگیز است.»

جزارو در ادامه ضمن تقدیر از مدیران نمایشگاه کتاب و طراح غرفه کشور ایتالیا به بیان برنامه‌های حضور ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب و برخی دیگر از مجموعه‌های فرهنگی ایران از جمله کتابخانه ملی ایران پرداخت: «ما تلاش داریم در راستای بزرگداشت کتاب و کتابخوانی میان دوکشور همکاری‌های ویژه‌ای در حوزه نشر رقم بزنیم و اطمینان داریم که این اتفاق ادامه دار خواهد بود و بر پایه آن دو کشور همکاری‌های متقابلی را به صورت مداوم ادامه خواهند داد.»

جزارو همچنین افزود: «کتابخوانی افق تازه‌ای را پیش روی چشم ما باز می‌کند و بدون شک هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب نیز چنین کارکردی را دارد. من اطمینان دارم که از این پس، شاهد چنین مراسماتی در دو کشور بیش از این خواهیم بود.»

در ادامه سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ در سخنانی عنوان کرد: «ایران و ایتالیا تنها از نظر رنگ پرچم نزدیک به هم نیستند بلکه رنگ فرهنگ‌های آنها هم نزدیک است. ایتالیا در حاشیه دریای مدیترانه دارای سابقه تمدنی، فلسفی، ادبی و هنری است که با سابقه ایران در این زمینه مشابهت دارد. همچنین ما دو کشور دارای سابقه دینی پایاپای با یکدیگر نیز هستیم.»

صالحی با اشاره به دیدارهای سال قبل خود با هیئت‌های ایتالیایی به منظور تدارک حضور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب اشاره کرد: «جدای از مواردی که ذکر شد، علایق شخصی فلسفی من با آقای جزارو هم در رخداد این اتفاق و سرعت گرفتن آن تأثیر زیادی داشت و مطمئنم که تا ۱۰ روز آتی برنامه‌های قابل توجهی را با حضور ایتالیا خواهیم داشت.»

پیش از این نشست خبری نیز جزارو بخش‌های مختلف غرفه ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران را به معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌معرفی کرد.

لیلا عراقیان، معمار ایرانی غرفه ایتالیا در نمایشگاه کتاب این غرفه را به گونه‌ای طراحی کرده که یادآور کوچه‌ها و خیابان‌های شهرهای مختلف ایتالیا است.

ایتالیا کشور مهمان سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که کارگاه ها و نشست های متعددی را در ایام نمایشگاه برگزار خواهد کرد.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در محل شهر آفتاب برپاست.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    12 0
    درود بر ارتباط با دنیای غرب
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      5 0
      ایران و ایتالیا تنها از نظر رنگ پرچم نزدیک به هم نیستند بلکه رنگ فرهنگ‌های آنها هم نزدیک است ، درود درود درود