نامه نیوز نوشت؛جهانگیری نه ستادی زده و نه بنایی برای ماندن دارد ، او آمده است تا کابوس اصولگرایان باشد، او تضمین پیروزی روحانی شده است .

اسحاق جهانگیری؛ کابوس اصولگرایان شده، آن هم درست در شرایطی که زمان اندکی به زمان انتخابات باقی مانده است. او به یکباره وارد انتخابات شد، با اینکه حتی ستادی تشکیل نداده اما رشد قابل توجهی در نظرسنجی ها کرده و درست در موقعیتی که اصولگرایان نامزد خودشان را شارژ کرده بودند تا رای حسن روحانی را در مناظرات بریزد او یک ظهور موفقیت آمیز داشته است.

چرا جهانگیری نامزد شد؟
نامه نیوز در تعطیلات نوروز در یک گزارش خبری از جدی شدن احتمال نامزدی اسحاق جهانگیری خبر داده و نوشته بود:« گویا هر چه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم احتمال نامزدی اسحاق جهانگیری هم افزایش می یابد. این احتمالا یکی از مهمترین پدیده های انتخاباتی اردیبهشت ماه خواهد بود. او نامزد می شود اما نه برای رقابت با حسن روحانی ؛ او به یاری رییس جمهور مستقر خواهد آمد.اسحاق جهانگیری در تمام مدتی که از دولت حسن روحانی گذشته یکی از ستون های اجرایی کابینه بوده است . فرد مورد اعتماد رییس جمهور که اداره دولت در موارد زیادی به کمک او انجام می شود.جهانگیری روابط بسیار خوبی با ساختارهای قدرت نیز دارد. او یک تکنوکرات است و دقیقا می داند چگونه باید مهره های شطرنج را جابجا کند.»

این اتفاق حالا رخ داده است، او هم نامزد انتخابات شده و هم ستاره مناظره. خوب حرف می زند، نسبت های ناروا به دولت را برای مردم روشنگری می کند و از همه مهتر اینکه برای حسن روحانی یک تکیه گاه منحصر به فرد شده است . او می داند که حسن روحانی به صورت طبیعی رییس جمهور مستقر است و مدافع وضع موجود، به همین دلیل هم هست که اندکی از کاراکتر انتخاباتی سال 92 خود فاصله گرفته است.

اصلاح طلبان و اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری البته پل ارتباطی اصلاح طلبان و حسن روحانی است. فرد مورد اعتماد دو طرف که رابطه بسیار خوبی هم با ساختارهای قدرت در ایران دارد. همین خصوصیت ها باعث شده که او فرد منتخب و مقبول طرفین در این انتخابات باشد. قبل از فرا رسیدن موعد ثبت نام نامزدهای انتخابات محمد عطریانفر گفته بود«در نظر گرفتن نامزد پوششی برای روحانی را هوشیاری جریان اصلاحات است. نجفی و جهانگیری بهترین گزینه‌ها برای ایفای این نقش هستند. اگر بخواهیم ارزیابی واقع‌بینانه و قابل دسترس پیدا کنیم افرادی مناسب‌تر از جهانگیری و نجفی نخواهیم داشت چراکه این دو بزرگوار هر دو این صلاحیت و کفایت را دارند اما آقای جهانگیری به اعتبار اینکه در موقعیت معاون اول و در مسائل به روز است و ماموریت‌های بسیار مهمی را از طریق دولت دنبال می‌کند حتی نسبت به آقای نجفی در اولویت قرار می‌گیرد. البته بنده شخصا از علاقمندان و مدافعین آقای نجفی هم هستم، او دچار یک بیماری قلبی است که حتی برای وزارت و معاونت ریاست جمهوری هم پزشک معالج او را از قبول مسئولیت باز داشت. از این رو ما آقای جهانگیری را تقدم می‌بخشیم. »

شاید از همین روست که اسحاق جهانگیری ماموریت دیگری هم برای خود در این انتخابات دیده است؛ دفاع از جریان اصلاحات، از همین روست که همزمان با دفاع از دستاوردهای دولت، مواجهه دیدنی با حمله قالیباف به حسن روحانی این سخنان را هم می گوید « من به عنوان نماینده یک جریان اصلاح‌طلب آمده‌ام که بگویم که بعضی‌ها چه کرده‌اند با یک جریان ریشه‌دار؟ می‌خواهم بگویم که دولت یازدهم در چه شرایط جدیدی تشکیل شد چرا عده‌ای با ژست جدید آمده‌اند؟وقتی ما آمدیم جریان سیاسی چگونه بود؟ با آقای هاشمی، ناطق نوری چه کرد؟ همه را خانه نشین کردند به همه ضربه زدند رو در رو هم قرار داند. در فضای سیاسی 700 میلیارد دلار درآمد کشور را خرج کردند. میزان شغل سال 85، 22 میلیون بوده در سال 91 باز 21 میلیون بوده همون رئیس جمهور سابق مثل برخی دوستان می‌گویند من دو سال دیگر بیکاری را ریشه کن می‌کنم. آقایان بیکاری را ریشه کن کردن راهکار دارد.»

او در واقع اکنون در جای مهمی ایستاده است . او به نوعی نماینده اصلاح طلبان در کنار حسن روحانی است و آمده است تا در مهمترین مقطع تاریخی به دولت یازدهم کمک کند .

اصولگرایان و اسحاق جهانگیری
نکته مهم اما این است که اصولگرایانی که روزی طعنه می زدند جهانگیری یک نامزد پوششی است حالا از ماندن او سخن می گویند و عدم کناره گیری اش . این وسط آن ها که از آمدن و نحوه عملکرد اسحاق جهانگیری با بدترین شرایط سیاسی مواجه شده اند یک راه دیگر برای بازیگری سیاسی پیدا کرده اند . آنها می خواهند این کابوس را با افزایش و دامنه دار کردن شایعه ماندن جهانگیری در رقابت و تلاش اصلاح طلبان برای کناره گیری روحانی به خوابی خوش تبدیل کنند .

جهانگیری اما نه ستادی زده و نه بنایی برای ماندن دارد ، او آمده است تا کابوس اصولگرایان باشد، او تضمین پیروزی روحانی شده است.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IT ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    50 11
    ٢٥ مليون فقير ناشي از ٤ سال دولت اقاي روحاني نيست بلكه در حالت خوشبيني ميتوان گفت ناشي از دولت ٨ ساله قبلي است و اما منصفانه اش ناشي از ٣٨ سال اشتباه در اداره و مديريت اقتصادي كشور است ، براي نجات اقتصاد كشورراهي جزء اعتدال و خرد و درستكاري و امانت داري نداريد و نخواهيد داشت
  • بی نام IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    39 4
    نقش آقاي جهانگيري آن است كه حرفهايي را مطرح كند كه آقاي روحاني نمي تواند بگويد و در اين نقش هم خوب ظاهر شده است.
  • بی نام A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    27 6
    دمش گرم
  • نیما A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    7 60
    امیدوارم مردم با بصیرت انتخاب کنند. به اسم حذب نگاه نکنن. ببینید این 4 سال از وضعیت راضی بودید یا نه. گرانی بیکاری و خیلی معضلات دیگه که بعد 4 سال تازه جهانگیری میگه باید فکری براش کنیم روحانی هم که میگه تا 100 سال دیگه حل نمیشه. قالیباف برنامه داره حتی اگر عملیاتی هم نشه ولی خوبیش اینه که میدونه درد مردم چیه.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    42 5
    آقای جهانگیری اگر برای دوره بعد نامزد ریاست جمهوری شوند به احتمال زیاد پیروز می شوند . البته به شرطی که به خاطر کینه توزی عده ای رد صلاحیت نشوند . واقعا در این دوره خوش درخشید
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    8 20
    نامزد اصلاح طلبان جان نثار اصول گرایان می شود.
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    7 56
    خخخخخخخخ..... یکی از زمینه های شکست روحانی در انتخابات همین جهانگیری هست با نوبخت
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    33 7
    به نظرم جناب جهانگیری خیلی تواناست. کاش ایشون توی صحنه بمونن
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    25 6
    امسال روحاني رئيس جمهور ميشه و 1400 اسحاق جهانگيري
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    17 4
    یک بار برای همیشه بیایم همانند کشورهای پیشرفته ومتمدن زندگی کنیم و کسی بیاید و مسئول اجرایی کشور شود که با دنیا تعامل داشته باشد وبرای آبادانی این کشور قدم بردارد و از منافع شخصی به دور باشد. کسانی که دغدغه آبادانی این کشور را دارند در راس امور قرار بگیرند. دشمن تراشی نکنیم،این همه آدم های خوب در جهان دارند زندگی میکنن با کسی کاری ندارند،ما هم با آنها کاری نداشته باشیم وبرایشون مزاحمت ایجاد نکنیم،دنیا ،دنیا آرامش برای همه مردم دنیا نصیب همه باد اگه مثل آدم زندگی کنیم ،جا برای همه هست، هیچ کس حق ندارد برای کل مردم تصمیم بگیرد،همه حق حیات دارند و این کشور مال جناح خاص نیست.همه مردم سهیم هستند.انشاالله آدم های عاقل مسئول کشور شوند.دین و مذهب مسئله شخصی هست و کشور داری خیلی خیلی مهم هست.
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    7 38
    فعلا که شده گره اصلاح طلبان ایشون را اورده بودن واسه اسفالت کاری یعنی بستن دهن منتقدین ولی دیدن کارش خوبه یعنی رنگ امیزی هم بلده چون اوضاع این 4 سال اخیر را خوب نقاشی کرد میخوان بزارنش جای روحانی اما روحانی کنار برو نیست موندن چه کنند
    • بی نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
      3 6
      دقیقا
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    5 25
    خندیدیم جالب بود جوک جالبی بود خخخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    7 13
    اشناالله که بماند بسیار هم قوی تر از روحانی است
    • بی نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
      3 1
      کلاس چندی عمو برو 10سال دیگه باید رای بدی
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    33 5
    درود بر دكتر جهانگيري سلام بر روحاني سلام بر خاتمي
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    7 19
    اسحاق جهانگیری؛ کابوسِ انتخاباتی اصولگرایان می‌شود .... عجیبه ... به این تیترتون میگن آخر حرف درمانی کلا این دولت و طرفدارهاش تو حرف درمانی حرف ندارند بذار چند تا هم من بگم در کشور هیچ مشکلی نیست... مشکل اشتغال در این دولت است که حل شده. هیچ کارخانه ای تعطیل نشده. هیچ کارگری هم بی کار نشده. اگر کسی هم توی خونه خودش 3تا یا 4 تل تحصیلکرده بیکار داره ما پزشک هایی رو میفرستیم که چشماشونو درمان کنند. امید برای اشتغال در جامعه خیلی بیشتر شده خصوصا در جوانهای تحصیلکرده تحصیلات تکمیلی و .... اما همه اینا فقط حرفه خوش باشید دوست عزیز
  • شهاب IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    5 4
    عاشقشم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    8 19
    بله مخصوصا با حقوقهابی نجومی اون برادر میلیادرش
  • بی نام CN ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    4 18
    انتخابات در ایران سرشار از شگفتی هست. مردم همیشه واکنش های عجیبی از خودشون نشون می دن. نه جامعه شناسی ما و نه نخبگان متاسفانه درک درستی از کلیت رفتار جمعی مردم فهیم ایران نگارنده بنابراین فکر میکنم شگفتی در راه باشه. چه بسا جناب جهانگیری با همون استدلال اصرار بزرگان در آخرین لحظات باقی بمونه و کنار زدن آقای روحانی رو به پای نظر حزبی بگذاره که اقای روحانی عضوش نیست.