۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰

محمدباقر قالیباف می‌گوید بیست و پنج میلیون ایرانی در فقر مطلق به سر می برند. وی فقر مطلق را معنا نمی‌کند و شاخص آنرا هم ارائه نمی‌دهد، ولی این واژه احتمالا به این معناست که بیست و پنج میلیون نفر نانی برای خوردن هم ندارند.

جمعیت ایران حدود هفتاد و پنج میلیون نفر است و بیست و پنج میلیون نفر فقیر مطلق یعنی از هر سه نفر ایرانی، یک نفر در شدیدترین وضعیت گرسنگی، بی سرپناهی، بیماری و فلاکت است.
این را نوشتم تا هر ایرانی به اطراف خود بنگرد و ببیند آیا واقعا این گونه است؟ آیا از هر سه نفری که در زندگی خود می شناسید یک نفر چنین وضعیتی دارد؟

1. اگر چنین نیست، پس او علاوه بر سیاه نمایی، ما را هم می خواهد سیاه کند.

2. اگر چنین است، آقای قالیباف در سالهایی که کشور به سمت چنین فاجعه ای پیش می رفت چرا سکوت کرده بود؟ چرا در انتخابات سال 92 چنین اطلاعی را در اختیار مردم قرار نداد؟ این تعداد فقیر مطلق که چهار ساله پدید نیامده است، سال نود و دو هم بوده اند.

3. اگر از سه نفر ایرانی بک نفر در چنین فقر ظالمانه ای است، آیا آقای شهردار باید بودجه شهر تهران را صرف ساخت برج میلاد، پل صدر، دریاچه چیتگر، پل طبیعت، گلکاری سراسر شهر تهران در ایام انتخابات و باغ پرندگان کند که به کار فقیران مطلق نمی آیند؟ آیا اینها گرسنگی و بی سرپناهی فقرا را رفع می کنند؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IT ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    49 2
    ٢٥ مليون فقير ناشي از ٤ سال دولت اقاي روحاني نيست بلكه در حالت خوشبيني ميتوان گفت ناشي از دولت ٨ ساله قبلي است و اما منصفانه اش ناشي از ٣٨ سال اشتباه در اداره و مديريت اقتصادي كشور است ، براي نجات اقتصاد كشورراهي جزء اعتدال و خرد و درستكاري و امانت داري نداريد و نخواهيد داشت
  • بدون نام ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    39 1
    ما كه جدي نميگيريم قاليباف رو. حرف زياد ميزنه