کمیته حفاظت از منابع آب آشامیدنی استان البرز برگزار شد

جلسه کمیته حفاظت از منابع آب آشامیدنی استان البرز با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی و به ریاست فانی مدیر کل دفتر فنی استانداری تشکیل شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، ابوالفضل فانی با بیان این مطلب در چهاردهمین جلسه شورای عالی آب ، جلسه هماهنگی برگزاری جلسات کمیته حفاظت از منابع آب آشامیدنی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از روند رو به رشد آلودگی منابع آبهای سطحی وزیر زمینی - اعم از چاهها ، رودخانه ها، قنات ها چشمه ها و آب مصرفی شهر و روستا-کمیته ای به نام " کمیته حفاظت از منابع آب آشامیدنی" زیر نظر استاندار با عضویت مدیران و روسای اداره کل بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان آب منطقه ای استان، جهاد سازندگی استان، برنامه و بودجه استان و شرکت آب و فاضلاب استان تشکیل می شود.
فانی تصریح کرد: اتخاذ تدابیر لازم جهت حفاظت از منابع آب آشامیدنی موجود بر اساس دستور العمل هایی که توسط دستگاه های ذی ربط پیشنهاد می شود و به تصویب کمیته می رسد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری گفت: همچنین اتخاذ تدابیر لازم به منظور حفظ حریم مناطقی که در آینده برای تامین آب شهرها از طریق دستگاه های ذی ربط پیشنهاد می شود.
وی اضافه کرد: اتخاذ تصمیم در رابطه با بحران های ناشی از آلودگی منابع آب و چگونگی مقابله با آنها نیز از رویکرد این کمیته است.
فانی گفت: در ابتدا، اداره کل بهداشت محیط موظف است نواقصی را که موجب الودگی منابع آب می گردد به دستگاه های ذی ربط اعلام تا راسا نسبت به رفع آن اقدام نماید.
وی گفت: در صورتی که امکانات دستگاه ها برای رفع نواقص کفایت نکند مراتب در کمیته یاد شده مطرح خواهد شد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز تصریح کرد: در این نشست مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اولویت یبندی پرونده هایی که به دستگاه ها اعلام تا در جلسات کمیته مذکور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =