نحوه مدیریت شهر تهران از مدیریت بحران شهرداری در حادثه پلاسکو تا تمام ماجراهای نجومی‌های شهرداری موضوع حمله و واکنش مخاطبان خبرآنلاین به اظهارات تند محمدباقر قالیباف علیه حسن روحانی، رئیس جمهوری بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماجرای گزارش صد روزه حجت‌الاسلام حسن روحانی در اولین روزهای کاریش در دولت یازدهم و پیگری آن توسط یکی از خبرنگاران در آخرین نشست خبری او در روزهای پایینی دولت یازدهم سبب شد که بسیاری از چهره‌ها که حالا رقیب انتخاباتی روحانی هستند با چنین موضوعی به او حمله کنند.

البته روحانی در همان نشست خبری در رابطه با سوء تفاهمی که درباره این وعده شده بود توضیح داد اما به دنبال آن محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جمع تعدادی از فعالان دانشجویی با اشاره به وعده صدروزه روحانی با ادبیاتی تند و غیرمعمول به رییس جمهور حمله کرد و گفت: «با مدیریت بخشنامه‌ای نمی‌توان با سونامی بیکاری مقابله کرد. کسی که برای کسب رأی وعده ۱۰۰ روزه می‌دهد درکی از مدیریت اجرایی ندارد

حمله‌ای تند به رئیس جمهور که سبب شد بسیاری از کاربران به آن واکنش نشان دهند.

مدیریت شهری در برابر مدیریت کشوری

اما در واکنش به سخنان قالیباف، مخاطبان خبرآنلاین به مدیریت شهری تهران و مشکلاتی که گریبان این کلان شهر را گرفته است، اشاره کرده‌اند. یکی از از مخاطبان در واکنش به عدم درک از مدیریت اجریی اشاره‌ای به روند افتتاح خطوط مترو تهران کرده و نوشته است:‌ «اقای شهردار شما 5 سال وعده می‌دید که خط 6 و 7 سال بعد افتتاح میشه ولی خبری نمیشه شما درکی از مدیریت نداری که میگی خط مترو یک ساله افتتاح میشه»

کنایه به قالیباف با مدیریت گازانبری

«حرکت گازانبری»، این عبارتی است که چند سالی می‌شود در ادبیات سیاسی ایران به گوش می‌خورد. عبارتی که اشاره به نوعی مانور نظامی دارد ولی از اولین باری که محمدباقر قالیباف آن را در مناظره انتخاباتی‌اش بیان کرد  و سپس از سوی روحانی علیه او استفاده شد،‌این عبارت به ادبیات عامه مردم نزدیک شد. مدیریت گازانبری اما اصطلاحی کنایه آمیز مخاطبان خبرآنلاین است که در واکنش به سخنان تند قالیباف به او نسبت داده‌اند. یکی از مخطابان در واکنش به سخنان قالیباف درباره مدیریت کشور گفته است: «آقاي قاليباف، رييس جمهور نبايد مدير اجرايي باشه رييس جمهور بايد نگاه بلند مدت به اقتصاد و فرهنگ و جامعه داشته باشه . مدير اجرايي احمدي نژاد بود كه پاي پله هواپيما مصوبه امضا ميكرد و همه ثروتهاي مملكتو بر باد داد. داري اشتباه ميري داداچ»

یکی دیگر از کاربران با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران گفته است: « مدیریت اینه که گازانبری به دستفروش ها حمله کنی و با چماق بزنید تو سرش بمیره یا اینکه تجهیزات اتش نشانی نخری جون پول نداشتی که بخری و دلیلش هم این بوده که اموال شهر با تخفیف به دوستان واگذار شده بوده یا این که پارکها به برج و مرکز خرید تبدیل بشه یا این که خطوط مترو ناقص ابه بهره برداری برسه مثل ایستگاه امام علی در خط 3 که ایستگاه تقاطعی با خط 2 بود که به طور جهادی حذف شد تا خط 3 در سال 92 زودتر به بهره برداری برسه تا بهربرداری تبلیغاتی ازش بکنید.»

کاربر دیگری نیز نوشته است: «سرهنگ گاز انبري اين نقد را بايد در انتخابات دور قبل و در مناظره مي گفتي نه اينكه بعد از 4 سال ياد آن بيفتي فهم اين مسئله يعني اينقدر طول كشيد؟ لابد با پول املاك نجومي ميشه اشتغال ايجاد كرد يا با كمك 270ميليارد توماني به خيريه همسر مي توان اشتغال ايجاد كرد؟»

مخاطب دیگری در پاسخ به واکنش منتقدان به استفاده از این اصطلاح اشاره هم به «نجومی‌های شهرداری» کرده و گفته است: «ناراحتید از اینکه که چرا هنوز قضیه گازانبری در اذهان مردم زنده است موضوع املاک نجومی سرباز کرد استخدام نورچشمی هایی که ایشان بدون ضابطه و مقررات انجام داده بود چر اعلنی شد حادثه پلاسکو و مدیریت بقول ایشان جهادی جرا از ذهن مردم پاک نمی شود و هزار ان چرای دیگر ضمنا در این ایام و برای بالارفتن ازپله هائی قدرت چه دیواری کوتاهترازدولت و شخص رئیس جمهور بدون پرداخت کمترین هزینه و ....»

املاک نجومی در برابر حقوق نجومی

حقوق نجومی و املاک نجومی موضوع بحثی است کاربران و مخاطبان خبرآنلاین در گفت‌وگوهای خود به آن پرداخته‌اند. گرچه برخی از افراد در دفاع از سخنان شهردار تهران حقوق‌های نجومی دولت را دستمایه برای انتقاد خود به عملکرد دولت یازدهم قرار داده‌اند، عده‌ای دیگر موضوع نجومی‌های شهرداری از املاک نجومی، استخدام‌های نجومی و بیلبوردهای نجومی را پیش کشیده‌اند.

یکی از مخاطبان نوشته است: «مدیریت یعنی این املاک نجومی .کمک میلیاردی به همسر استخدام در مترو وشهرداری بذل بخشش . زمین به برجسازان با یک دهم قیمت وحتی جوابگو نبودبه مجلس وقانون».

کاربر دیگری با اشاره به سخنان قالیباف درباره وضعیت بیکاری و اشتغال نوشته است: «راست میگه یهو دوازده هزار نفر از بستگان واشنایان یک جناح رو در شهرداری تهران ظرف فقط یک ماه استخدام کرد مدیریت جهادی بود. 12سال خون کارکنان خدوم شهرداری تهران رو در شیشه کرد و املاک نجومی و حقوق های نجومی به اطارافیانش بخشید. بیچاره کرد شهرداری تهران و کارکنانش رو»

کاربر دیگری با اشاره به رد تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری نوشته است: «اقای قالیباف فروپاشی که شما میگین درست است وقتی شما با سرمایه تهران وملت ایران را بخشدی وهیچ کجا پاسخگونیستی املاک نجومی حتی تو مجلس نفوذ داری تا اشخاصی مثل تو هستند دور از ذهن نیست.»

پلاسکو موضوع حمله کاربران به شهرداری

پلاسکو یکی دیگر از موضوعات حمله کاربران به شهردار تهران است. عدم اخطار به مالکان برای جلوگیری از وقوع حادثه و مدیریت بحران از جمله مواردی است که کاربران آن را از جمله نواقص و مشکلات مدیریتی قالیباف دانسته‌اند. کاربری نوشته است: «در ماجرای پلاسکو وزن مدیریت شما مشخص شدجناب سردار خلبان دکتر گازانبری.» کاربر دیگری نیز گفته است: «فکرکنم جناب قالی باف حادثه ی پلاسکو و استیصال خودشون رو در جلسه های شهرداری قبل از حادثه فرموش کردن.حالا ایشون چه طور میتونه یه کشور رو اداره کنه،بماند...»

یکی از مخاطبان با اشاره به عدم حضور قالیباف در زمان حادثه پلاسکو و انتقاد از سیاست زدگی شهرداری‌ها نوشته است: «شهردار تهران موقع حادثه پلاسکو در قم بود و مشغول لابی برای انتخابات ریاست جمهوری و به خاطر همین برای مدیریت بحران و خاتمه عمر پلاسکو با چند ساعت تأخیر به تهران رسید و از اون طرف شهردار مشهد هم همزمان با زلزله شدید در این شهر و پس لرزه هایی که طبق گزارش سازمان لرزه نگاری کشور همچنان ادامه دارد و در حاالی که می شد آمبولانس های در حال آماده باش در نزدیکی چهارراه ها و میدان های مشهد دید و همه بخش ها در حالت آماده باش بودند با خیال راحت به نمایندگی از تولیت آستان قدس راهی تهران و نشست جمنا شد تا کاندیداتوری تولیت را اعلام کند و توجیه تولیت هم برای در مشهد ماندن این بود که می خواهد در کنار مردم مشهد بماند در حالی که وظایف تولیت ربطی به مدیریت اجرایی مشهد و خراسان ندارد. »

مخاطب دیگری نوشته است: «آقای محترم جنابعالی بجای انتقاد بی پایه و اساس از ایشان که نعمتی برای همه مابودندن و حتما یادتان نرفته که کشورمان را از تهدید شوم جنگ و تحریم، گرانی لحظه ای کالاها و تورم 40درصدی با وجود قیمتهای بالای نفت و نکبت رشد منفی اقتصادی و تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران و...نجات دادند و صد البته هنوز هم مشغول آوار برداری از ویرانیها و صدمات وحشتناک اقتصادی گذشته هستند بهتر است از نحوه عملکرد و مدیریت خودتان در شهرداری و حادثه غم انگیز پلاسکو سخن بگویید. عملکرد خودتان چگونه بوده است؟؟»

یکی دیگر از کاربران نوشته است: «مدیریت اجرایی با فروش تراکم در کوچه 6 متری و ساختن پاساژها و مجتمع های تجاری در جاهایی که کشش ندارند حتما مشخص می شود . نمونه بسیار عالی و پیشرو از مدیریت را در بحران پلاسکو به صورت کامل دیدیم که با وسایل بدوی سعی می کردند سریع محل را تخلیه کنند. از شهردار محترم عاجزانه خواهشمندیم که به همان تخریب تهران ادامه دهند و کاری به ریاست جمهوری نداشته باشند.»

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    کاش جوابایی رو هم که به این نظرات داده بودن رو منتشر میکردید.
    • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
      66 12
      حرف حساب جواب نداره
    • امیرمسعود IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
      77 5
      مثبت منفیا خودش جوابته
  • مجتبی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    داغ جمله من سرهنگ نیستم تو دلش مونده. اینبار روحانی بلایی سرش میاره که دیگه نتونه سر بلند کنه
  • بی نام SE ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    راي ما فقط روحاني.
  • بی نام SE ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    روحاني رئيس جمهور محبوب.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    قالیباف و شرکاش فقط به هدف تخریب روحانی اومدن و همشون هم دقیقه 90 به نفع رییسی کنار میکشن.
  • رضا A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    جناب شهردار شما فقط اگر خوب باشید که نیستید فقط بدرد شهرداری می خورید قبلا یکی از همکاران شما رئیس جمهور شد وفاتحه کشور رو خواند وباتمام خرابکاریهایی کردهیچ کس جرات مخالفت با او را نداشت وهم اکنون دوستان شما از او پشتیبانی می کنند پس من اگر جای شما بودم انصزاف می دادم چون شما تمام استعداد وتوانایی خود را در تهران نشان داده اید اگر استعدادی دارید د راه ابادانی تهران خرج کنید بگذارید افراد لایق وبا استعداد به رئیس جمهور شوند توصیه می کنم کسانی که تا به حال در این کشور مسئو لیت داشته اند پست ریاست جمهوری را اشغال نکنند چون خیری از انها به ملت نرسیده است
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    حب مقام آنقدر این آدم را غرق کرده که یک ذره انصاف در حرفهایش نیست و صرفا صحبت برای کسب قدرت به هر قیمت ولی مردم می فهمند و جوابش را خواهند داد
  • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    بنده ذره ای برای روحانی و دولتش ارزش قائل نیستم اما تنها انگیزه ای که به من می گوید برو و به او رای بده این است که امثال این اقای دکتر مهندس خلبان استاد سردار ... سرکار نیایند
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    بازهم تکرار میکنم که قالیباف فقط تولید کود کرده
  • حسين IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    122 6
    مديريت جهادي شما رو تو شهرداري بويژه در معاونت مالي داريم ميبينيم دوستان و بازنشستگان ناجا رو با عناوين كذايي مشاور در بخش هاي مختلف وارد كرديد و از پول عوارض مردم حقوق هاي ده ميليوني بهشون مي پردازيد بدون اينكه حتي حضور فيزيكي داشته باشن يا كاري انجام بدهند. وقتي چاله چوله هاي خيابونها و اوتوبانها رو ميبينم يادم ميفته اين چاله ها بخاطر همون پرداختهاست كه ايجاد شده آقاي شهردار خلبان مدير جهادي
  • مهدي A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    شما يه دور تو تهران بزن از ساعت پنج تا هشت ببين مديريت كي اشتباهه
  • بی نام IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    بنظرم اگر قاليباف نمي آمد ارج و قرب بيشتري داشت
  • بی نام A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    با سلام و احترام به استحضار می رساند از میدان هروی تا سر تپه شمس آباد در فاصله 200 متر بیش از 7 مجتمع تجاری در طول 4 سال گذشته شروع شده اهالی منطقه هرچه اعتراض و شکایت کردن شهردای تهران هیچ توجهی نکرد نمونه بارز آن ساخت مجتمع تجاری هدیش واقع در میدان هروی خ موسوی نرسیده به سر تپه شمس آباد است که تمام واحد های اطرف این ساختمان ترک خورده و هیچ کس هم پاسخگو نیست لطفا گزداشی در این زمینه تهیه نمایید تا برای مردم عملکرد قالیباف در شهرداری تهران عیان شود که چگونه شهر تهران را دارد ویران می کند
  • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    74 15
    هرچی میکشیم از لی لی به لالای مردم گذاشتن هست با معتادان با رویکرد بیمار برخورد شود ،احترام دزد فراموش نشود و...
  • بی نام A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    اقای قالیباف جنابعالی با کدام مجوز شرعی پول عوارضمردم تهران صرف نخل کاری عراق می کنید در صورتی که مردمتهران بعلن نبود نرد در کانال اب شاهد گم شدن همشهری خود باشند
  • بهنام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    124 9
    از شهردار محترم عاجزانه خواهشمندیم که به همان تخریب تهران ادامه دهند و کاری به ریاست جمهوری نداشته باشند.
  • کارمند شهرداری A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    فقط یک کارمند بیست ساله شهرداری تهران می داند چه ضررها که قالیباف در حق مردم تهران وکارمندان نکرده است.
  • جعفرصادق IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    102 5
    با سلام خدمت خوانندگان عزیز به نظرم این اندازه ولع و حرص برای کسب قدرت از طرف این آدم ها در دوره قبل نبود و دلیلش هم این بود که می دانستند کشور چه وضعی دارد. حالا که امور کشور کم و بیش به مسیر درست برگشته، این ها دوباره دندان طمع تیز کرده اند و روش هایی را به کار می برند که آقای احمدی نژاد بکار می برد. ظاهرا آقای احمدی نژاد به تاریخ پیوست اما روش او به نظر بعضی ها برای کسب قدرت کاراست.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    79 7
    آقای قالیباف مردم قبلا نظرشان را در مورد جنابعالی اعلام نمودند. پس بیهوده تلاش نکنید. اگر هم می خواهید یک بار دیگر شانس خود رو امتحان کنید حق شماست اما بهتر است از قابلیت ها و برنامه های خود سخن بگویید نه اینکه پا روی دیگران بگذارید. بدانید که شما هم در مدیریتتان عاری از اشتباه نبودید بلکه با وجود کارهای مثبتی که انجام داده اید کم سوء مدیریت نداشته اید. به خود متکی باشید نه به اشتباهات دیگران.
  • ali A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    106 7
    بهتره آقاي شهردار به اندازه عملكردش حرف بزنه كه در اون صورت اصلا نبايد حرف بزنه همين پست شهرداري هم خيلي قباي گشادي است براي ايشون.... بهشون توصيه مي كنم به قاعده حرف بزنند.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    42 7
    روحانی ؟
  • ایرانی A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    43 2
    چی بگم
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    117 7
    دوبار قبلي هم بابت تبليغات رياست جمهوري هزينه هنگفتي كردي واقعاً اين آقا هزينه انتخاباتش رو از كجا مياره كه براي سومين بار كانديدا ميشه؟؟؟؟
  • مژگان IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    94 10
    اقای شهردار به فکر جمع کردن موش و گربه های شهر باش که تعدادشون از ادم ها هم داره بیشتر میشه ریاست جمهوری رو ول کن فعلا