ایسنا نوشت: همزمان با افزایش تدابیر امنیتی در مرز اردن با سوریه، منابع آگاه در اردن از وقوع دو انفجار در نزدیکی مرز سوریه با این کشور خبر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، این انفجارها در نزدیکی اردوگاه رکبان در مرزهای شمال شرقی اردن با سوریه رخ داده است.

انفجارها در ۱۰ کیلومتری مرز با اردن رخ داد و محل وقوع یکی  از آنها، منطقه دقاقه در اطراف اردوگاه رکبان بود و دیگری در نزدیکی گذرگاه تِنِف در مرز سوریه و عراق اتفاق افتاد، این گذرگاه به اردوگاه آوارگان سوری موسوم به اردوگاه رکبان نزدیک است.

این انفجارها در شرایطی رخ داد که اردن نیروهای نظامی و تجهیزات جنگی بیشتری را در مرزهای مشترک خود با سوریه مستقر کرده است.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد، در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده که خودروهای نظامی وابسته به ارتش آزاد سوریه را در نزدیکی اردوگاه رکبان در مرزهای اردن هدف قرار داده بود تعدادی کشته و زخمی شدند.

این انفجارها "جیش العشائر" که بر اردوگاه مرزی تسلط دارد و مورد حمایت اردن است، هدف قرار داده بودند که طی آنها سه تن کشته و ۹ تن زخمی شدند.

منابع محلی به خبرنگار این شبکه گفتند، نیروهای اردنی به سمت خاک سوریه آتش گشودند، این همزمان با پرواز جنگنده‌های اردنی در نوار مرزی این کشور بود.

همچنین اردوگاه تنف در همجواری اردوگاه رکبان شاهد درگیری‌های مسلحانه بین یکی از گروه‌های مخالف سوری و داعش در پی انفجارهای رکبان بود. گروه‌های مخالف سوری داعش را از صحرای سوریه در مرزهای اردن بیرون کرده و آنها را به سمت القلمون شرقی فرستاده بودند.

اطلاعات اولیه دال بر آن است که سه تن کشته و ده‌ها تن از نیروهای ارتش آزاد سوریه زخمی ‌شده‌اند.

منابع امنیتی و برخی از ساکنین استان مرزی الرمثا در شمال غرب اردن اعلام کردند: درپی حملۀ موشکی اخیر آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات سوریه، از روز جمعه نیروهای و تجهیزات نظامی بیشتری به مرزهای اردن با سوریه فرستاده شده است.

روزنامه الغد چاپ اردن شنبه به نقل از منابع امنیتی نوشت: افزایش یا کاهش تدابیر امنیتی در مرزهای اردن با سوریه یک اقدام محتاطانۀ عادی است که که این تدابیر با توجه به وضعیت میدانی سوریه اتخاذ می شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =