ترافیک در صدر مشکلات شهری کرج قرار دارد

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج گفت که برغم احداث چندین تقاطع غیرهمسطح و راههای جدید دسترسی طی 4 سال گذشته اما ترافیک هنوز در صدر مشکلات شهری این کلانشهر قرار دارد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج حجت اله غلامرضایی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه در جانمایی و احداث معابر و شوارع شهر کرج در دهه های گذشته آینده نگری لازم صورت نپذیرفته است و خیابان ها و بلوارهای شهر ظرفیت پذیرش حجم انبوه تردد وسایط نقلیه را دارا نیستند.
وی با بیان اینکه با روند فزاینده ترافیک آلودگی هوا نیز مجال بهتری برای عرض اندام یافته است، بیان داشت: باغشهر کرج روزگاری منطقه ای خوش آب و هوا با بافت باغی و ویلایی بود و تهرانی ها برای فرار از هیاهو و آلودگی پایتخت به این شهر پناه می آوردند اما اکنون تعداد روزهای سالم و پاک به شدت کاهش یافته و با ساخت و ساز بی رویه و مهاجرپذیری بالا، مرکز البرز در زمره شهرهای آلوده کشور نام برده می شود.
به گفته این مسئول شهری، مترو بهترین درمان قطعی برای ترافیک به شمار می رود؛ چرا که روزانه دهها هزار مسافر بدون مواجه با کمترین ترافیکی روی ریل ها جابه جا می شوند و با کاهش تردد خودروها در سطح شهر، سوخت کمتری استفاده شده و آلاینده کمتری نیز وارد جو می شود. توسعه ناوگان ریلی درون شهری نه در ایران، بلکه در جهان به سیاستی اصولی و پایدار تبدیل شده است.
غلامرضایی با بیان اینکه مردم تفاوت بین خوب و بد را می فهمند، اذعان داشت: متاسفانه ناوگان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی در کرج از کارآیی و کارآمدی لازم برخوردار نیستند و مردم نیز رغبت چندانی برای استفاده از آنها نشان نمی دهند و یکی از علل رشد ترافیک نیز همین مهم می باشد. به باور کارشناسان، کیفی سازی و کاهش معدل سن ناوگان حمل و نقل عمومی از لازمه های دعوت مردم به عدم استفاده از خودروهای شخصی است.
وی در پایان گفت: در عین حال دوره چهارم مدیریت شهری کرج با احداث پل ها و تقاطعات غیرهمسطح تا حد ممکن به کاهش معضل ترافیک کمک کرد و شاهدیم که حرکت خودروها در سطح شهر به مراتب روان تر از گذشته صورت می پذیرد حال آنکه تعداد خودروها افزایش چشمگیری یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =