۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

ایسنا نوشت: یکی از نیروهای پایگاه هوایی الشعیرات حمص امروز اعلام کرد که موشک‌های توماهاک آمریکا خسارات شدید و گسترده‌ای را به این پایگاه و تمامی تجهیزات داخل آن وارد کردند.

به گزارش خبرگزاری نووستی، این منبع در پایگاه هوایی الشعیرات اظهار داشت: تمامی جنگنده‌های پایگاه هدف قرار گرفته و می‌توان گفت که آنها به شکل کامل منهدم شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد، آتش ناشی از این حملات موشکی همچنان در پایگاه الشعیرات ادامه دارد.

رامی عبد الرحمان، مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز امروز از تخریب تقریبا کامل این پایگاه هوایی با تمامی جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی داخلش خبر داد و گفت: باند فرودگاه، آشیانه جنگنده‌ها، انبار سوخت و ساختمان سامانه دفاع هوایی این پایگاه به شکل کامل تخریب شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از طلال البرازی، استاندار حمص اعلام کرد: این پایگاه هوایی در حمص که هدف قرار گرفت، نقش مهمی در مبارزه با داعش داشت.

البرازی در ادامه هدف قرار دادن این پایگاه را در راستای حمایت از تروریسم و اقدامی علیه ارتش سوریه جهت تضعیفش در مسیر مبارزه با تروریسم دانست.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    شما ببينيد در خاور ميانه چه كشورههاى اين حركت امريكا رو هم صدا با داعش و جبهه نصرت تاييد ميكنن تركيه عربستان اسراييل اردن قطر بحرين امارات وداعش و جبهه نصرت واقعا خجالت اوره بابا خدا به مردم دنيا عقل داده و شعور
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    من فقط میخوام از علمای نظامی که در این بحث شرکت کردن بپرسم که اگه آمریکا با 30 تا ناو در مدیترانه و اقیانوس هند و دریای سیاه با هر کدام 20 موشک تام هواک به ایران حمله کنند ما در مقابل چه کار خواهیم کرد. چقدر از پایگاه ها و زیر ساخت های نظامی ما در چند ساعت اول تخریب و چقدر سالم می مانند؟ چقدر قدرت ضد موشکی ما میتواند این موشک ها را بزنه؟ در پاسخ به این حمله چند درصد از پایگاه های زیر زمینه و متحرک موشکی ما سالم خواهند ماند و پاسخ خواهند داد. چند درصد موشک های شلیک شده از طرف ما از سپر حفاظتی از قبیل پاتریود و تاد عبور خواهند کرد و به هدف خواهند خورد؟ حالا اضافه کنید به این سناریو وجود غافلگیرکننده های اف 22 را...... اندکی تفکر بد نیست..............................
    • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      25 73
      میبینم که سربازان جنگ نرم نزدیک انتخابات فعال شدند و به جای جواب منطقی و اندکی تفکر در رابطه با سوالات من فقط با منفی دادند صورت مسئله را پاک کردند. هدف من از پرسش این سوالات افزایش توان دفاعی آن هم بطور علمی و دانش پایه نه بسیجی وار هستش. بیایید به جای بازی با جان ملت خود اندکی تفکر و تلاش کنیم
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      12 25
      شمس تبریزی جانهیچکدام از موشکهای در اختیار ما تابحال در یک میدان نبرد حقیقی تست نشدن و برای همین نمیشه از تاثیر جمینگ سامانه های دشمن چشم پوشی کرد و انقدر خوشبینانه صحبت کرد بعلاوه همین پایگاه الشعیرات مجهز به بسیاری سامانه های پدافندی روسی بوده که می بینیم در برابر تاماهاوک ها کارایی نداشتند
    • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      12 6
      به فرض صحت تعدادنظرات خیل حدودا" سیصد نفری که به نظر کاربر محترم ، منفی داده اند و کسی که به ناحق خود را شمس تبریزی می نامد، تقاضا می کنم پاسخ دهند در تنها رویارویی مستقیم نظامی بین ایران و امریکا در خلیج فارس و پس از شلیک موشکهای کرم ابریشم چینی به سوی ناوهای امریکایی،چه نتایجی به دست آمد که حال با فضل نمایی صحبت از جنگ نا متقارن با امریکا می کنند؟ واقع بینی و هوشمندی کامل و مداوم در مقابله با دشمنان پر شمار این سرزمین شرط بقای کهن دیاری است که همه در حفظ موجودیت تمامیت و سربلندی آن با هم هم عقیده ایم...
    • شمس تبریزی 1 A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      4 2
      سلام بر دوستان. من به سوالات شخصی و توهین هایی که می کنند جواب نمیدم. خب خیلی چیزها را نمیشه در کامنت نوشت. گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند. جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد. از اون دوستی که بحث جمینگ را مطرح کردن می پرسم، این جمینگ فقط ضد سلاحهای ما کار میکنه و یا در مقابل سلاح طرف مقابل هم کارایی داره؟ ما در جنگ الکترونیکی قابلیت های خوبی داریم. از شما می پرسم اون 36 تا تامهاگ که دیروز شلیک شده کجاست؟ فکر نمی کنی با جمینگ دخلش را آوردن؟ پس دیدی مال آمریکا هم وقتی در میدان واقعی امتحان شد تو زرد از آب درآمد. یه سوال دیگه. این تجهیزات آمریکا در کدام جنگ واقعی تست شده؟ نبرد علیه داعش یا صدام؟ اینها که فقط حمله کردن، بدون اینکه مقاومتی در مقابلشان باشه
    • شمس تبریزی 2 A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      5 0
      اصلا صدام و یا داعش پدافندی داشتن تا ما قابلیت های ادعایی سلاح های آمریکایی را ببینیم؟ آقا وقتی پدافندی نباشه بنده می تونم بدون هیچ مشکلی حتی با هواپیماهای دوره جنگ جهانی دوم هم منطقه را بمباران کنم. اینها را که نمی گن جنگ واقعی و تست کردن تسلیحات. راستش اونهایی که دست اندرکار هستن خوب میدانن که این سلاح های ایرانی کارآیی داره یانه. اگر کارآیی نداشت، مطمئن باش از سال 2006 تا همین الان، اسراییل بارها و بارها به لبنان حمله کرده بود. اینها اگر کارآیی نداشت، تا الان تاسیسات هسته ای ایران بمباران شده بود و کار به برجام نمی رسید. دکتر پولاک که یه صهیونیست آمریکایی هست در جلسه استماع سنا میگه، اعراب حریف ایران نمیشن. میگن اسراییل بدون
    • شمس تبریزی 3 A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      6 3
      آمریکا و به تنهایی نمی تونه در مقابل ایران کاری از پیش ببره. آقاجان توی اندیشکده های اینها نشستن دارن فکر می کنن و برنامه ریزی می کنند و راهبرد ارایه میدن که چطور باید این ایران را بیرون کرد. خیال کردی این تسلیحات ما اگه تزیینی و کشک بود طرف خودش را اینطور به زحمت مینداخت که بشینه راهبرد ارایه بده؟ خب بمباران میکنه و خلاص. چرا اینقدر به خودش فشار بیاره؟ مگه اسراییل در سال 1980 به تاسیسات اتمی عراق حمله نکرد و برنامه اتمی اینها را تعطیل نکرد؟ چرا یه دونه از این حمله ها را به ایران نکرده و 2 سال تمام خودشون را معطل ژنو و وین میکنن و اون کری را با پای چلاق اونجا نگه میدارن؟ من متاسفم که خارجی ها از امکانات نظامی ما بهتر از هموطنان ما خبر دارن
    • شمس تبریزی 4 A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      4 1
      آقاجان این همه رزمایش برگزار میشه برای اینکه قابلیت عملیاتی این سلاح ها تست بشه، مگه سایر ارتش های دنیا قابلیت های سلاح های خود را در غیر رزمایش تست میکنن؟ چند تا از این سلاح هایی که ساخته میشه در میدان واقعی استفاده شده؟ آمریکا در میدان واقعی جنگ ویتنام 50000 کشته داده. تازه اون هم ویتنام آن روز. از آن زمان تا حالا آمریکا در کدام میدان واقعی جنگیده؟ منظورم میدانی هست که با قدرت متقابل روبرو بشه، نه اینکه مثل عراق بیاد جولان بده و بمب بریزه و یه دونه پدافند هم بهش شلیک نکنه. جنگ خلیج فارس و حمله به عراق در سال 2003 که جنگ نبود که اینها دایم توی بوق میکنن. رامسفلد از طریق احمد چلبی پیش از حمله به عراق میخواست اطمینان پیدا کنه که مردم مقاومت نشون نمیدن
    • شمس تبریزی 5 A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      4 2
      آقای رامسفلد میخواست اطمینان پیدا کنه که ارتش عراق مقاومت نشون نمیده. اینها صحبتهای خود مرحوم چلبی هست. آقا اگه خیلی به کارایی سلاح ات اطمینان داری، برای چه برای حمله دل ای دل میکنی و میخوای اطمینان داشته باشی که همون ارتش تضعیف شده صدام مقابل ات وای نمیسه؟ اینها همون موقعی که روسیه تصمیم به ورود نظامی به سوریه هم گرفت، در مطبوعاتشون می نوشتن ناوهای زنگ زده ی روسی و چه و چه. اینها کارشون اینه که با لفاظی افکار عمومی را ارعاب کنن. اما هم کارشناسان اونها و هم مال ما از اصل قضیه خبر داریم و میدونیم این لفاظی ها برای عوام است و نه برای کارشناسان. فعلا حال بیشتر نوشتن ندارم. بعدا توفیقی بود باز هم خدمت می رسم. خداحافظ شما
  • علی IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    2 5
    درحقیقت ان موشکهارابه سوی ماپرتاب کردند.سوریه صورت مسئله است.وما هم بایداین رابدانیم برای ایرانی فقط ایرانی می ماندبقیه اجنبی هستندازامریکا گرفته تاروسیه .اگرملت واحدی باشیم مثل ویتنام بادست خالی هم میتوان مقاومت کرد .اگر ناملت باشیم مثل شوروی می پاشیم ،دشمن هم لازم نیست.امریکادرطول تاریخ ثابت کرده منافع اعراب و اسراییل بیشترازایران برایش اهمیت داردوطرفدارانهاست .روسیه نیزبامنافع خودش کارمیکند
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    30 54
    این حمله ضربه شستی بود به روسها تا متوجه بشن حتی سامانه های پدافندی آخرین سیستم اونها هم یارای ایستادگی در برابر تجهیزات سوپر هایتک ارتش امریکا را ندارد امریکا قطب علمی دنیاست
  • بی نام RO ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    38 8
    جالبه این تبریزی در تمام زمینه ها تخصص دارند از علم نانو گرفته تا پراید شناسی از سیاست تا اقتصاد از ورزش تا هوا فضا از جامعه تا ملکول شناسی تا ذزه اتم بابا برید یه کاری برای خودتون دست و پا کنید ملت بیکار ۱ برد موشک رو تخمین میزنه از ناباروری حرف میزنه تا علم فیزیولوزی افتابه لگن شش دست شام وناهار هیچی .خخخخخ
    • رضا ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      3 3
      عالی بود
    • بابک IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      5 11
      این شمص تبریزی نیست.الکی عمدا از این اسم استفاده میکنه.باید اسمشو میزاشت قمرفحش.
    • شمس تبریزی A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      9 3
      ممنون از پیام شما. اینترنت را در اختیار دارم و با یک کلیک ساده می توانم از سیاست گرفته تا کهکشان ها تا ذرات بنیادی و اقتصاد را مطالعه کنم. اینترنت حوزه هایی از دانش را که قبلا در اختیار یک عده معدودی بود در اختیار همگان قرار داده. برای مثال سابقا یک گزارش آنژیوگرافی را فقط اطبا می توانستند بخوانند. مشخصات فلان دارو را اطبا و داروسازان می دانستند. امروز بنده با مدد اینترنت حتی توان تفسیر نوار قلب و گزارش آنژیوگرافی را هم دارم. جدا دارم میگم. این کار را انجام دادم. بنده با استفاده از اینترنت، حتی یخچال منزل را هم تعمیر کردم. شما در عهد عتیق زندگی می کنی و خیال میکنی علم و دانش هنوز در اختیار آن کسانی است که یه دونه کاغذ پاره ی بی خاصیت در اختیار دارن. بزرگ شو جانم. دنیا وسعت پیدا کرده
    • شمس تبریزی A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      6 3
      ضمنا یادتون باشه که برد موشک را تخمین نزدم. در سایت نیروی دریایی آمریکا که بری مشخصات تامهاک و انواع آن ثبت شده و اینکه به کدوم کشور فروخته شده و قیمتش چقدره. سایت مذکور رسمی ترین مرجع برای اطلاعات درباره این موشک است. برای اینکه یک تخمین «ابتدایی» هم از مسافت بین نقطه پرتاب و اصابت موشک در اختیار داشته باشی، کافیه عرض و طول جغرافیایی دو منطقه را بدونی و با یک فرمول ساده ریاضی طول مسیر ژئودزی بین دو نقطه را حساب کنید. دانستن اینها نیازمند این نیست که بنده از علمای ریاضی و یا نظامی باشم. عزت زیاد
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    6 15
    ما آمریکا را زیر پا میگذاریم
    • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
      1 0
      جدی؟من فکر میکردم اینترنت مال برادر روسیه هستش. وای بر ما
  • امیرمقیمی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    5 3
    برادرعزیزجناب آقای شمس تبریزی برخلاف نظرشمامن معتقدم اینجا دقیقاًجای ارائه نظروعقیده است ولو با افکار من وشمامغایرت داشته باشه و مطمئنم همه حاضرین بدون اسنثناء عاشق و حامی کشورشان هستندمنتهی هرکدام این حمایت را از راهی و طریق دیگری می بینندولی شمااین نگرش رانوعی خیانت و وابستگی میدانیدوخیلی ازنظرات که به ظاهربوی حمایت ازدشمن میده درواقع نوعی ابرازمخالفت باشرایط داخلی است. دشمنان مملکت هم می دانندایران رانمیتوان بازور به کرنش واداشت وتنها راه غلبه بر کشورمان رااختلاف و تفرقه بین مردم و دو دسته کردن آن می دانند برای همینه که مرتب شعارهای قومی و ملیتی رادرخوزستان و سیستان و کردستان و غیره میشنویم وشما هم بادستفروش ولگرد چهارراه استانبول خواندن مخاطب خود به نوعی به هموطنان خوددر تهران تاختید.
    • شمس تبریزی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
      7 3
      سلام جناب مقیمی. برادر من، با عرض پوزش و جسارتا شما کامنت مرا دقیق نمی خوانید و چیزی می فرمایید که من نگفتم. الان نوشته اید که من گفتم دستفروش ولگرد چهار راه استانبول. قربان من کجا چنین چیزی گفتم؟نوشته بودم « دستفروش دوره گرد خیابانهای استانبول». برادر عزیز شهر استانبول در نوشته من مشخص است. من اصلا صحبت از چهار راه استانبول و پلاسکو نکردم. ولگرد نگفتم. گفتم دوره گرد. این هم پیشینه شغلی آقای اروغان بوده. این را جدا می گویم و برای تحقیر کردن چیزی از خودم نساختم. به نظرتون یک دستفروش وقتی میشه رییس جمهور چه مشکلاتی میتونه درست کنه؟ یکی برای من نوشته « آب رو بریز اونجایی که سوخت». شما فرمودین نظرش بوده. این درسته واقعا؟ من یک بحثی در این مورد داشتم که بعدا در صورت فرصت خدمتتان مطرح میکنم. یا حق
  • امیرمقیمی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    7 15
    آمریکا هیچگاه با ایران واردجنگ مستقیم نمیشه چراکه پاسخ ایران به ضربه اول آمریکا قطعاً مخرب تراز عراق و سوریه است و ایران هم جوری وانمودکرده که مثل عراق و سوریه حمله رابدون پاسخ نمی ذاره و آمریکا هم نمیخواد باایران واردجنگ تمام عیار بشه ولی نقطه ضعف کشورما اقتصادو ایجاد دودستگی بین مردمه که همین الان هم میبینیم دراین دو گزینه آسیب پذیرهستیم .برای همین هم رهبر انقلاب بردو امرجذب حداکثری واقتصاد مقاومتی تاکید ویژه دارند منتهی در عمل می بینیم مسئولین بسیار کنددر این دو مقوله وارد شدندو بسیار کندتر هم ادامه دادند و تنها چیزی که عاید مردم شده سختی گذران زندگی است.مردم مامردمی شریف و قانع ای هستنداگر مسئولین به آنها به چشم پیاده نظام کور و کر نگاه نکنند.
    • شمس تبریزی 1 IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
      6 1
      جناب مقیمی، به تجربه دریافتم که روی کسی که علاقه ای به ایران نداره سرمایه گذاری نکنید. روی کسانی سرمایه گذاری کنید که هنوز علاقمند به ایران هستن و نگذارید آنها علاقه شان را از دست بدهند. کسی که به سمت دیگری گرایش پیدا کرد دیگه رفته و دل به این راحتی بر نمی گرده. الان یادداشتی را از آقای دستمالی در همین خبرآنلاین خواندم در رابطه با قضیه حمله به سوریه. بسیار متاسف شدم. نه منبعی ایشان برای یادداشت ارایه داده. هیچ. ایشان ظاهرا کارشناس است اما حرفهای این دوستانی را که اینجا در حمایت از اردوغان و علیه اسد مطرح میکنند اومده با ظاهری کارشناسانه و بدون ارایه هیچ منبع و سندی گفته. شما خیال میکنید با اینها میشه کنار آمد؟ ایشان ایران را برای خدمت به ترکیه میخوان و نه ترکیه را در خدمت ایران.
    • شمس تبریزی 2 IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
      7 1
      جناب مقیمی، سوال این است که نگاه من به سیاست خارجی چیست؟ دل من برای کجا می تپد؟ آیا قرار است ایران را در خدمت کشورهای خارجی قرار بدم و یا آنها در خدمت من باشند؟ این یک اصل است. نمی شود که فلان کس سفیر جمهوری اسلامی در ترکیه و یا آذربایجان و یا فرانسه باشد، اما به علت اینکه مثلا مادرش فرانسوی یا پدرش اهل آنکارا و یا قفقاز است، برود در خدمت منافع آن کشور باشد. یعنی هر خبطی که اون کشور میکنه و به ضرر منافع ایران است، ایشان بیاد به عنوان سفیر ماله کشی کند چون دل در گرو آن طرف هم داره و به مرکز پیغام بده موضوعی مهمی نیست و حل میشه. اینطوری آدم را بندازن در چاه ویل؟ جناب مقیمی جذب حداکثری به این معنی نیست. شاید من فرمایش رهبری را متوجه نمی شوم. اما این را که شما می فرمایید نمیفهمم.معذرت میخوام
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    3 6
    من نگران شمس تبریزی ام. میترسم توهم برش داره با همسایه بقلیشون وارد جنگ متقارن بشه
  • امیرمقیمی A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    2 0
    جناب آقای شمس تبریزی سلام جوابیه مبسوط شما را خواندم و بابت جمله نامتعارف آن عزیز از شما عذرخواهی می کنم و راضی نیستم کسی بخاطر همفکری با من به سایرین توهین کنه . شاید من و شما در بعضی از مسائل هم عقیده نباشیم ولی بعنوان یک هموطن به عقائد شما احترام می ذارم و تمامی آنها را می خوانم و انتظار دارم شما و دیگران هم همینگونه باشید و بخاطر تفاوت دیدگاه ها همدیگر را متهم به مزدوری و جیره خواری و .... نکنیم و در نهایت آرزوی همه ما سربلندی کشورمان است .