رکورد شکنی ثبت ۲۵ هزار پرواز در ۲۰ روز/نوروز پرتردد برای صنعت هوایی

حدود ۷۰ درصد پروازهای امسال در سه فرودگاه امام خمینی(ره)، مهرآباد و مشهد انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،حسين اسفندياری قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این مطلب گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۲ فروردین ماه سال جدید ۲۵هزار و ۵۴۹ پرواز در کل فرودگاه‌های کشور انجام شده است.

اسفندیاری افزود: بر اساس آمار تجمعی از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۲ فروردین ماه سال جدید ۲۵هزار و ۵۴۹ پرواز در کل فرودگاه‌های کشور انجام شده است که حاکی از رشد ۱۴ درصدی در نشست و برخاست هواپیما است.

وی با اعلام اینکه طی این مدت در فرودگاه مهرآباد ۶ هزار و ۸۵۲ پرواز انجام و ۸۳۰ هزار و ۴۲۳ مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند، افزود: در فرودگاه مهرآباد به رشد ۱۵ درصدی در نشست و برخاست هواپیما رسیدیم.

به گفته اسفندیاری، در فرودگاه مشهد نیز حدود ۳ هزار و ۶۲۶ پرواز انجام شده که نشان دهنده رشد ۱۷ درصدی پروازها است.

‌قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین خبر داد که در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز با انجام ۳ هزار و ۹۱۳ پرواز شاهد رشد ۱۴ درصدی در آمار پروازی این فرودگاه هستیم.

وی با اعلام اینکه این سه فرودگاه چیزی حدود ۷۰ درصد کل پروازهای ایام نوروز را انجام داده‌اند، ادامه داد: این درحالی است که مجموعه پروازها در سال ۹۵ در مجموع ۲۲ هزار و ۴۱۱ پرواز بوده است که در مقایسه با آمار بیش از ۲۵ هزار پروازی امسال رشدی ۱۴ درصدی را تجربه کرده‌ایم.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 650921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    5 1
    من مانده ام این همه فرودگاه بدون توجیه اقتصادی در ایران ساخته شده و هر روز نیز سرگرم توسعه آنها هستند و بعد 70 درصد پروازها از سه فرودگاه انجام می شود. به عبارت دیگر سه منطقه از ایران و به عبارت درست تر دو منطقه که یکی تهران باشد و دیگری در مشهد بیشترین جاذبه سفر را در خود دارند و به همین دلیل پرترافیک ترین مقاصد سفر هستند با این حساب توسعه بی حساب و کتاب فرودگاه های بین المللی داخلی بدون توجه به پتانسیل جذب مسافر مناطقی که در آن قرار دارند با چه رویکردی انجام می شود. وقتی کریدورهای آزادراهی در مرکز و جنوب و غرب ایران متمرکز است ظبیعی است سفر زمینی برای مردم جذابیت بیشتری دارد و فقر کریدور آزاد راهی در شرق و شمال شرق مردم را به سوی سفر هوایی بیشتر سوق می دهد و ترافیک دو چندان در فرودگاه مشهد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    5 1
    ادامه از کامنت قبلی. آمارهای امسال حکایت از کاهش مسافران ریلی به مشهد داشت و این به دلیل افزایش غیرمنطقی قیمت های این بخش و نزدیکی بیش از اندازه هزینه سفر با قطار با هزینه سفر با هواپیماس. البته می ترسم این حرف فردا بهانه ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما شود. به هر صورت باید ترافیک سفر را به صورت متوازن بین کانال های هوایی و جاده ای و ریلی تقسیم کرد و در این راه باید علاوه برای توسعه زیرساخت های ریلی و زمینی در حوزه شمال شرق برای کاهش زمان سفر و اقتصادی تر شدن آن، در حوزه حمل نقل ریلی قیمت ها را به گونه ای تعدیل کرد و کاهش داد که جذایبت هایش را برای انتخاب از سوی مسافران از دست ندهد. طبق گزارش ها زمان سیر قطارها به مشهد امسال نسبت به سال گذشته یک ساعت کاهش یافته اما این موضوع کمکی به جذابتر