۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۶

روانشناسان می‌گویند دختران نوجوانی که تصور می‌کنند زیاد چاق هستند بیشتر گرایش به خودکشی یا رفتارهایی از این دست دارند

 تحقیقات نشان می‌دهد میل به خودکشی در دختران نوجوانی که واقعاً چاق هستند بسیار کمتر از دخترانی است که خود را چاق تصور می‌کنند. در این تحقیق که در دانشگاه ایالتی جورجیا انجام گرفته، عواملی چون چاقی، اختلالات افسردگی و رفتارهای گرایش به خودکشی در ارتباط با درک تک تک افراد از وزنشان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این پژوهش نشان داد چاقی و خودکشی مهم‌ترین موضوعاتی هستند که نوجوانان را نگران کرده و فکر آنها را به خود مشغول می‌کند. این تحقیق تأیید می‌کند نارضایتی از شکل ظاهری بدن تأثیر قوی روی تمام رفتارهای گرایش به خودکشی در دختران نوجوان دارد در حالی که در پسران این موضوع معمولاً بی‌اهمیت است.

باتری‌هایی که از خون انسان شارژ می‌شوند

محققان اعلام کرده‌اند باتری‌های کوچکی ساخته‌اند که انرژی خود را از خون انسان به دست می‌آورند و به عبارتی یک باتری نیمه بیولوژیکی ساخته‌اند. از این باتری‌ها می‌توان در دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب استفاده کرد. یک گروه کوچک از مخمرها درون این باتری وجود دارد که گلوکز خون را که از شکر و قندها تأمین می‌شود، به انرژی تبدیل می‌کند.

 بازگشت سگ دریانورد

رسانه‌های دولتی استرالیا اعلام کردند یک سگ پس از چهار سال و با شنا کردن در آب‌های این کشور به منزل و نزد صاحبش بازگشت. این سگ که سوفی نام دارد، چهار سال پیش از عرشه قایق تفریحی خانواده گریفیث، داخل آب افتاد و تلاش ماموران امداد و نجات ساحلی و افراد خانواده برای یافتن این سگ بی‌نتیجه ماند اما پس از گذشت این چهار سال خانواده «گریفیث» به طور کاملاً غیرمنتظره‌ای شاهد بازگشت سگ به خانه بودند. پدر این خانواده گفت این سگ بسیار لاغر و تکیده شده، اما هنوز همان گونه شاد و سر حال است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =